Tmax vs Majesty

Theemaks

Die hard MF'er
29 apr 2013
816
116
Mensen ik heb verschillende Tmaxen gehad tot bj. 2010. Heb nu ongeveer 2 jaar geen motor en ben toch beetje aan het rondkijken.
ik wil geen Tmax meer en zit te denken aan een Majesty 400 bj. ongeveer 2004-2014.
Nu vraagje, is deze net zo betrouwbaar als de Tmax of heeft dit model ook nog ”zwakke” puntjes waar ik rekening mee moet houden ?
Tmax model die ik toen had had een slechte benzinepomp bijvoorbeeld en zadel bleef moeilijk omhoog staan ivm slechte veren.
Misschien heeft Majesty ook iets van dees aart waar ik op moet letten bij aankoop.
groetjes
Theemaks.
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Ik heb de Burgman proefgereden indertijd en vond het toen al een gedateerd aandoende motorscooter.
Matige vering en wegligging. :)

Maar het kan zijn dat je de Tmax weer te sportief vind. :?
 
Met alle respect voor de Xmaxers ...mooie scooter op zich maar als je al die jaren met de Tmax hebt gereden ....en dan downsizen naar de Xmax ...dat gaat niet goed komen ....wedden ?
 
Met alle respect voor de Xmaxers ...mooie scooter op zich maar als je al die jaren met de Tmax hebt gereden ....en dan downsizen naar de Xmax ...dat gaat niet goed komen ....wedden ?
Ik had een xmax en je hebt helemaal gelijk. Alsof je van een rolls Royce naar een mooie Volkswagen polo gaat. Een tmax is koning van motorscooters klaar
 
Zijn toch meer leuke scooters in mijn ogen als alleen een T-max en X-adv de AK550 of BMW C650 SRV850 Myroad
Personelijk vond ik de SW600 beter rijden dan een Burman maar ja beide zijn nu wel wat meer gedateerd
 
Oke, mensen ik denk dat jullie mijn vraag niet helemaal goed hebben gelezen, het gaat me niet om de keuze Tmax of Majesty. Hier nog Majesty rijders die willen reageren ?
 
Heb 2x majesty gehad,maar ook die hebben problemen gehad met de benzinepomp.
Verder vond ik t een fijne motorscooter en zuinig.
Heb nu een tmax staan 2009 sinds november,helaas nog niet mee kunnen rijden wegens mijn ongeval.
 
Blijkbaar zijn alle scooters een pest om aan te werken... er moeten oneindig veel zaken verwijderd worden om aan wat dan ook te kunnen werken... ad ongeveer 90 - 100 euro per uur... reken maar uit...

Naar ik zelf kon opmaken, ontlopen de verschillende merken elkaar niet veel op dat vlak.

Ik heb indertijd een lange proefrit gemaakt op een Majesty 400 en ik vond het een futloze scooter met een keiharde vering...
Bovendien had de demo (!) met een 4000 km op de teller reeds een gillende aandrijfriem... dat beloofde al...
 
TMax vs Majesty, 2 cilinders vs 1 cilinder, 56pk vs 34pk,... Dat klinkt een beetje als appel vs peer. Ongetwijfeld allebei lekker, maar wel totaal anders.
 
Hoi Rene
Leuk dat je weer opzoek bent naar een motorscooter.
De majesty 400 is een fijne en goede scooter , een scooter maat heeft er één en is daar zeer tevreden over.
En hij kan best goed mee komen met mijn T-max 2022.
Ik wens je succes.

Gr Gerard.
 
Vanaf bj 2008 gaan kijken vond het een fijne scoot .
De volgende eigenaar die hem van mij kocht is ook nog zeer tevreden.
De brandstof pomp is wel een dingetje. Groeten
 

Bijlagen

  • 20150913_143419.jpg
    20150913_143419.jpg
    377,9 KB · Weergaven: 12
Ik heb ook een majesty 400 en die bevalt me prima. Veel bergruimte, heb er 165 mee gereden en nergens problemen mee of over.
Hooguit wat rijwind maar dat kan ook komen door mijn wat forse voorkomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan