Tmax vs xadv

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
ik zit dus erg te twijfelen tussen de tmax 560 en de xadv 750 2021+
hebben mensen hier ervaringen dat ze willen delen dan heel graag
plus punten tmax
elektrische windscherp
cruise control
handvat verwarming
stoel verwarming
op te voeren

xadv
uiterlijk
betere veringen
sneller ( maar niet op te voeren)
beter geluid
 
Naar het snelst en of opvoeren zou ik niet kijken.
Vind je een ketting af en toe smeren niet erg kan je naar beide kijken en anders ben je snel klaar met kiezen.
Welke zit en rijd het lekkerst en vind je het mooist dat zou belangrijk moeten zijn.
Wat ik zelf een sterk punt van Honda vind, is 5 jaar garantie.
Succes met kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook voor de keuze gestaan, een X-adv of de Tmax. ik heb beide machines gereden en mij besluit genomen. Dus heb ik voor de X-Adv gekozen omdat deze veel rustiger rijd dan de Tmax , bv in de bebouwde kom loopt de T max best wel hoog in de toeren wat de X-adv totaal niet doet. Wat betreft luxe ja dan ga je voor de Tmax deze zit vol . Wat betreft de aandrijving jammer dat de X-Adv van een ketting voorzien is ,liever zag ik de riemaandrijving, maar daar in tegen heeft de X-adv een groot voordeel met zijn prachtige DCT versnellingsbak . Ook de zitpositie is persoonlijk voor mij beter en toch ook meer motorfiets uitstraling. succes met het maken van je keuze, bij Motoport Echt staan beide types in de voorraad.
 
Zelf heb ik ook voor de keuze gestaan, een X-adv of de Tmax. ik heb beide machines gereden en mij besluit genomen. Dus heb ik voor de X-Adv gekozen omdat deze veel rustiger rijd dan de Tmax , bv in de bebouwde kom loopt de T max best wel hoog in de toeren wat de X-adv totaal niet doet. Wat betreft luxe ja dan ga je voor de Tmax deze zit vol . Wat betreft de aandrijving jammer dat de X-Adv van een ketting voorzien is ,liever zag ik de riemaandrijving, maar daar in tegen heeft de X-adv een groot voordeel met zijn prachtige DCT versnellingsbak . Ook de zitpositie is persoonlijk voor mij beter en toch ook meer motorfiets uitstraling. succes met het maken van je keuze, bij Motoport Echt staan beide types in de voorraad.
Bedankt voor je mooie reactie
Motoport heeft helaas geen test adv wel tmax
Tmax rijd heerlijk en soepel maar ik kom van een xmax en wil niet weer het zelfde eigenlijk.
Voor mij gaat het voornamelijk om stads gebruik wat is precies het nut van een dct?
 
Ik heb ook getwijfeld tussen de t max en Honda en ben voor de Forza 750 gegaan de xadv was net te hoog voor mij.
De reden dat ik voor de Honda ben gegaan is dat deze rustiger rijd op lagere toeren en niet altijd in de toeren gaat als je gas geeft. En de prijs en verbruik is met de Honda ook minder
 
wat is precies het nut van een dct?
Met de DCT krijg je dus gewoon een echte 6 versnellingsbak met 2 koppelingen en kun je met flippers aan het stuur zelf mee-schakelen.
De keuzes zijn reuze: meerdere rijmodi, volledig zelf schakelen of de computer alles voor je laten doen.
Je krijgt dus volledige motorrijervaring en geen traploze bromscooter ervaring zoals motorscooters met een variotransmissie.
Wel een waarschuwing: eenmaal aan de DCT wil je niet anders meer!
KLIK1 en KLIK2
 
Voor de Xadv rijders , in welke rijmodi rijden jullie in de stad , ik hoor dat hij wel eens durft te bokken als je niet in de juiste rijmodi staat ? of is dat anders te omzeilen ?
 
Voor de Xadv rijders , in welke rijmodi rijden jullie in de stad , ik hoor dat hij wel eens durft te bokken als je niet in de juiste rijmodi staat ? of is dat anders te omzeilen ?
Ik zou altijd in s rijden
 
In de stad gewoon standaard, en ik kan niet constateren dat deze bokt. Wel rij i k het 2021 model bouwjaar 2022
 
Ik rijd met de Forza bijna altijd in zijn standaard stand.
In sport vind ik het toerental te hoog wel.leuk is het ploffen van de uitlaat in die stand bij het terugschakelen.
 
Ik rij nu een Forza. Ik vind het een fantastisch apparaat. Snel, heel zuinig, zeer wendbaar.
En je kan schakelen hoe en wanneer je wilt. Ik vond de tmax heel leuk, maar deze vind ik geweldig. Nog geen seconde m'n vfr gemist.
 
Nee helaas niet ik heb geen kans gehad 2024 pas dat nieuwe lading binnenkomt
Enforcerer, Op dit moment is er bij Motoport in Echt een mat zwarte binnen gekomen, wel weet ik niet of deze al klant gebonden is!
Ik ben reeds al 9 maanden aan het genieten van deze fantastische X-adv 750 en heb er nog geen moment spijt van. Hij rijd super heerlijk , en de hoge topsnelheden wat mijn vorige motorfietsen konden halen mis ik geen seconde. Op de autoweg rij ik bijna nooit, zou het zijn is de top van 160 km per uur ruimschoots voldoende . Verder rij ik veel binnendoor en in het Duitse Eifel gebied , wat een geweldige allrounder is deze Honda x-adv 750. Succes met de zoektocht naar deze fiets.
 
Ik ben momenteel in Nice. ‘s Avonds een drankje drinken aan de beroemde Promenade des Anglais en genieten van al het moois wat er langs rijdt. Ferrari’s, Motoren en scooters. Yamaha scooters zijn over vertegenwoordigd en de Tmax is hier al jaren de meest geziene en ook gebruikte scooter.
 
Ik ben momenteel in Nice. ‘s Avonds een drankje drinken aan de beroemde Promenade des Anglais en genieten van al het moois wat er langs rijdt. Ferrari’s, Motoren en scooters. Yamaha scooters zijn over vertegenwoordigd en de Tmax is hier al jaren de meest geziene en ook gebruikte scooter.
Waarschijnlijk omdat zijn prijs zo laag is 😂
 
Waarschijnlijk omdat zijn prijs zo laag is 😂
Tweedehands vast en zeker, ze worden hier dan ook echt gebruikt. Ze zien er vaak niet meer uit, maar ze functioneren prima.
Showroom staat en voorzichtig bereden door oude vrouwtjes ga je hier niet vinden. (Oude) vrouwtjes scheuren net zo hard op die dingen over de Promenade des Anglais als jonge hooligans.
 
Iemand nog wat toe te voegen ? Ik hoor graag verschillende reacties
Verschillende reacties vraag je. Nou, kun je krijgen...😉 Doe ermee wat je wil.
Toen ik in 2020 voor de keuze stond, heb ik T-max en X-adv geprobeerd (en nog een aantal). Mijn conclusie: de T-max is de best rijdende scooter, de X-adv een heel dure NC 750 XD. Omdat ik regelmatig afstanden moet overbruggen (de zithouding is langer vol te houden), is die het geworden. Die ketting blijft een ding dat je niet moet vergeten op tijd aandacht te geven. Die is op de X-adv wel weer bovengemiddeld goed beschermd. Hij is ook heerlijk zuinig: scheuren 25 km/liter, normaal doen 29, rustig aan 33!
Als het een scooter moest worden ging ik voor de Burgman 650. Ik weet het, geen T-max, maar onder zijn gezapige uiterlijk zit een minstens zo snelle scooter, met meer comfort en bagageruimte. Heb je wel eens aan een Kymco 550 gedacht? Die zou ik nog wel eens willen uitproberen. Om het rijtje 2-cilinder scooters af te maken: Silverwing 600 is de meest probleemloze, maar minst goed rijdende maxiscooter. De BMW 650 GT of Sport is hier en daar berucht om zijn kwaliteitsproblemen en slechte after sales.
 
Laatst bewerkt:
Tweedehands vast en zeker, ze worden hier dan ook echt gebruikt. Ze zien er vaak niet meer uit, maar ze functioneren prima.
Showroom staat en voorzichtig bereden door oude vrouwtjes ga je hier niet vinden. (Oude) vrouwtjes scheuren net zo hard op die dingen over de Promenade des Anglais als jonge hooligans.
Daar (en op Corsica) is het kennelijk heel gewoon om in je zomerkleding op slippers de grootste risico's te nemen. Zijn wij zo voorzichtig of zijn zij zo levensmoe? :?;) Ik zie dat in de Alpen en Parijs (waar het net zo warm kan zijn) toch veel minder.
 
Daar (en op Corsica) is het kennelijk heel gewoon om in je zomerkleding op slippers de grootste risico's te nemen. Zijn wij zo voorzichtig of zijn zij zo levensmoe? :?;) Ik zie dat in de Alpen en Parijs (waar het net zo warm kan zijn) toch veel minder.
Politie rijdt daar ook op zware motoren in korte mouwtjes.
 
Soms moet veiligheid wijken voor comfort. Als je van je stokje gaat vanwege hitte is ook niet veilig. Wij hebben natuurlijk gemakkelijk praten met ons soepkippen klimaat. En een scooter is daar een vervoermiddel net als bij ons de fiets. Wij gaan ons op de fiets (meestal) ook niet voorzien van knie en elleboogbeschermers en een helm. Nee, we pakken dat ding en gaan een boodschap doen. Ter vergelijking, in Amerika is een fiets geen vervoermiddel maar speelgoed. Daar gaat de 'gear' wel aan.
 
Daar (en op Corsica) is het kennelijk heel gewoon om in je zomerkleding op slippers de grootste risico's te nemen. Zijn wij zo voorzichtig of zijn zij zo levensmoe? :?;) Ik zie dat in de Alpen en Parijs (waar het net zo warm kan zijn) toch veel minder.
In Italië is het de gewoonte dat je aangepast aan de weersomstandigheden met dezelfde kleren die je draagt om te voet te gaan ook met de scooter rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan