• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Toerenbegrenzer Yamaha R6

pimmetj

Rookie
Lid geworden
6 jun 2012
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal!

Ik heb sinds bijna een jaar een R6 uit 1999, maar ik heb hem nog nooit doorgetrokken tot diep in de rode toeren (lijkt me dat die zone niet voor niets rood is?). Nou vraag ik me af, of er op een R6 van mijn bouwjaar sowieso wel een toerenbegrenzer zit. Vind het altijd wel leuk klinken, maar heb geen zin mijn hele blok aan puin te trekken...

Als iemand het weet, hoor ik het graag! :]

Ja die zit erop en nee het kan geen kwaad deze af en toe eens aan te tikken. Het heet niet voor niets "toerenbegrenzer" ;)

Waar de R6'en niet goed tegen kunnen is balanspunt wheelies en veel toeren.

Ja ok, maar bij hoeveel toeren zit die begrenzer dan? want heb de 16000 toeren al eens aangetikt, maar toen gebeurde er niks..:P

Start je motor maar eens en draai je gashendel maar is helemaal open in zijn vrij. :Y
Het beste is dat om dat midden in de nacht te doen. :+

Kan geen kwaat zit er niet voor niks op toch. ;)

Waar woon je? Laat ik hem bij jou in de straat ff zingen midden in de nacht. :P

Maar iedereen is er dus zeker van dat hij er sowieso in zit? :P

Ja ok, maar bij hoeveel toeren zit die begrenzer dan? want heb de 16000 toeren al eens aangetikt, maar toen gebeurde er niks..:P
Rondje rijden en motor warm laten worden. Dan in de eerste versnelling gas erop en wachten tot ie ratatatatatatatata doet.

Ja hij zit er echt wel in hoor.
Maar in tegenstelling tot wat andere beweren, beweer ik dat hij het niet echt lekker vind om er in gejaagd te worden.
Maar ik ben geen expert.

Hallo allemaal!

Ik heb sinds bijna een jaar een R6 uit 1999, maar ik heb hem nog nooit doorgetrokken tot diep in de rode toeren (lijkt me dat die zone niet voor niets rood is?). Nou vraag ik me af, of er op een R6 van mijn bouwjaar sowieso wel een toerenbegrenzer zit. Vind het altijd wel leuk klinken, maar heb geen zin mijn hele blok aan puin te trekken...

Je moet 'em regelmatig in de toerenbegrenzer jagen, anders wordt die lui en bestaat de kans dat hij niet werkt als je hem echt nodig hebt.

Als je hem lange tijd niet gebruikt hebt wel langzaam en rustig opbouwen, ander schrikt de toerenbegrenzer en valt hij misschien flauw.

De rode zone is overigens bedoeld voor de "rode dagen" van je vriendin om je frustratie kwijt te raken.

Start je motor maar eens en draai je gashendel maar is helemaal open in zijn vrij. :Y
Het beste is dat om dat midden in de nacht te doen. :+

Kan geen kwaat zit er niet voor niks op toch. ;)

doe dat bij voorkeur wel met een blok dat goed warm is.... |(

Je moet 'em regelmatig in de toerenbegrenzer jagen, anders wordt die lui en bestaat de kans dat hij niet werkt als je hem echt nodig hebt.

Als je hem lange tijd niet gebruikt hebt wel langzaam en rustig opbouwen, ander schrikt de toerenbegrenzer en valt hij misschien flauw.

De rode zone is overigens bedoeld voor de "rode dagen" van je vriendin om je frustratie kwijt te raken.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Toerenbegrenzer aantikken is eigenlijk niet goed, je bent dan sowieso al je piek qua koppel en vermogen voorbij.

Niet het beste type R6 :$ ! Was dat niet het type met die cilinderwand die nog wel eens wil scheuren?

Niet het beste type R6 :$ ! Was dat niet het type met die cilinderwand die nog wel eens wil scheuren?

Heb hem nu een jaar, en hij bevalt tot dusver prima. Heeft 45K gelopen, en een maand terug zijn de kleppen gesteld, en een grote beurt, toen is er niets opmerkelijks gevonden.:)

R6 is toch geen snorfiets _O-

Hallo allemaal!

Toerenbegrenzer zit er in dat je bv wel naar Parijs kan toeren en niet naar Bordeaux.
Dan moet je hem weer opnieuw afstellen als je dat wil. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan