Zonder nu al te veel discussie te willen losmaken :
Mijn motorman heeft al vanaf het begin ALLE draden gesoldeerd en voorzien van krimpkous.
Het is ook voor mij een raadsel hoe zo iets kan trouwens.
De symptomen waren echter : Bij parkeren en TT meegenomen in de jaszak en aansluitstuk aangesloten laten was de accu echt in ca. een half uur leeg.
Bij loskoppelen van het aansluitstuk middels loshalen van stekkertje geen probleem merkbaar, accu gewoon 100% om te starten.
Als er al een lekstroom zou zijn, dan zou deze pas tot stand komen NA aansluiten van het aansluitstuk.
Voor mij is eea niet te volgen, de logica is er voor mij niet.
Ik weet heel zeker dat de dradenwinkel prima verzorgd is, dat Waypoint de boel heeft doorgemeten en niets vond, en toch was er ergens een probleem. Ik heb geen canbus, weet niet eens wat dat is trouwens, en het maakt me verder ook niet uit. Het praktische probleem is nu wel opgelost, echter niet het intrigerende raadsel.
Op zich kan ik mij in jouw verhaal wel vinden. Alleen dat de accu in een half uur leeggetrokken is met de houder er nog op, en dat dat de oorzaak zou moeten zijn, dat gaat me even iets te ver.
Ik heb wel een beetje een identiek probleem met mijn Rider5, maar niet binnen het uur. Dan praat je over het stallen van de motor, en als ik vergeet de houder af te koppelen, dan is de accu met een paar weken leeg.
De houder is rechtstreeks aangesloten op de accu.
Ik heb geen canbussysteem, de motor is een Kawasaki Z750 uit 2008.
Wat me al wel duidelijk is dat een onderhoudsvrije" accu flut is. Er kan ook niets anders in omdat deze er scheef inligt, anders werd het gewoon weer ouderwets loodaccu.
Toch is jouw verhaal vreemd, met een half uur? Wanneer was dit nu precies, een half jaar geleden en heb je nog steeds dezelfde accu?
Wat heb je voor motor en wat voor accu zit erin?
En weet je zeker dat het geen momentopname was? Als er nog net genoeg prik in de accu zat om te starten en na een halfuur rijden neem je een pauze, dan is de accu in elk geval nog niet vol. Hooguit kun je er daarna weer op starten.
En wat was toen de buitentemperatuur?
Dit zijn maar een paar voorbeelden van momentopname. Anyway, weet je echt heel zeker dat het puur door de TT-houder komt?