ufootje
MF veteraan
Zonder nu al te veel discussie te willen losmaken :
Mijn motorman heeft al vanaf het begin ALLE draden gesoldeerd en voorzien van krimpkous.
Het is ook voor mij een raadsel hoe zo iets kan trouwens.
De symptomen waren echter : Bij parkeren en TT meegenomen in de jaszak en aansluitstuk aangesloten laten was de accu echt in ca. een half uur leeg.
Bij loskoppelen van het aansluitstuk middels loshalen van stekkertje geen probleem merkbaar, accu gewoon 100% om te starten.
Als er al een lekstroom zou zijn, dan zou deze pas tot stand komen NA aansluiten van het aansluitstuk.
Voor mij is eea niet te volgen, de logica is er voor mij niet.
Ik weet heel zeker dat de dradenwinkel prima verzorgd is, dat Waypoint de boel heeft doorgemeten en niets vond, en toch was er ergens een probleem. Ik heb geen canbus, weet niet eens wat dat is trouwens, en het maakt me verder ook niet uit. Het praktische probleem is nu wel opgelost, echter niet het intrigerende raadsel.
Met vakanties gaat de houder er op, en komt er niet meer af totdat ik thuis ben.
hij staat direct op de accu, met een draadzekering.
hij start altijd, geen problemen.
regelmatig neem ik pauzes, waarbij de tt er gewoon op blijft zitten, en aan staat.
een kwartier, half uur. geen probleem, altijd starten en rijen.
ik vermoed toch dat je een ander probleem hebt.
een simpele multimeter kan uitkomst bieden. gewoon even kijken wat er aan A of mA doorheen gaat.