TomTom Rider 550

Ik heb die meldingen niet zo ingesteld maar als je dat wil instellen, doe je dat via 'instellingen' en dan 'meldingen' in de MyDrive app:

Screenshot_20240326_222144_MyDrive.jpg
 
Ik heb vooralsnog alleen dit scherm. Waar wind ik die instellingen zoals Garfield laat zien?
 

Bijlagen

  • IMG_7443.PNG
    IMG_7443.PNG
    48,5 KB · Weergaven: 0
Op je telefoon (Android):
1. Open de MyDrive-app
2. Tik linksboven op de groene cirkel met de 3 stipjes
3. Je bent in het menu
4. Tik op instellingen
5. Onderaan dit menu zie je Meldingen
6. Tik op de regel: Selecteer Apps
7. Nu zit je in het menu waar je apps via de MyDrive-app kunt laten verlopen.

Voor de I-phone zal het er ongeveer ook zo uitzien. Overigens staan niet alle apps van je (mijn) telefoon in het lijstje van de MyDrive-app.

Succes!
 
Ik heb het wel ooit ingesteld, maar kom er nu niet meer bij. Ben wel ingelogd, maar geen verbinding met de TT. Ook op Android, wellicht versie verschillen in de app

Screenshot_20240327-105707.png
 
Dan zal het beperkt blijven bij Android. Ik heb een iPhone

Of zijn er andere mét een iPhone waarbij het wel kan?
 
Op een iPhone regel je dat via het pictogram “Instellingen”, niet via het menu van de afzonderlijke app.

Dus: Instellingen > Meldingen
Kijk ook onder Instellingen > Bluetooth, druk op het i-tje achter het apparaat.
 
Ik heb het al gevonden. De app stond nog op de tt 450 ingesteld. Tweedehandsje die ik vorig jaar voor mijn vrouw gekocht heb en ook aan mijn account gekoppeld zit. Al zie ik Flitsmeister er niet meer bij staan, geen idee of die meldingen nog wel doorkomen van de oude instellingen.
Screenshot_20240327-124347.png
 
Flitsmeister stond bij mij ook niet in het rijtje (Android). Na een weekje opeens weer wel. Het is idd dè app die je wilt gebruiken naast de MyDrive-app. Overigens kwamen de FM-meldingen wel door via mijn oortje, maar dat terzijde.
 
Om apps te selecteren hoef je met Android niet actief verbonden te zijn met de TomTom Rider. Ook hoeft je Bluetooth niet aan te staan.
 
Iemand met een iPhone die dit ook voor elkaar krijgt? Ik heb het geprobeerd zoals @JaVaWa beschreef, maar helaas. Zelfs bij meldingen is MyDrive niet te vinden.

Ook bij bluetooth niet, omdat ik verbinding maak via een hotspot. Via bluetooth werkt het simpel weg niet. Eerste paar jaar flink geprobeerd, ik heb dat op gegeven.... Via de hotspot perfect en het vreet echt geen stroom.
 
Ik vrees dat op de iPhone de meldingen alleen via Bluetooth werken... Als dat niet gebruikt wordt, dan krijg je ze niet.
Meldingen gaan altijd via het systeem, apps kunnen geen meldingen van andere apps onderscheppen.
 
Ik vrees dat op de iPhone de meldingen alleen via Bluetooth werken... Als dat niet gebruikt wordt, dan krijg je ze niet.
Meldingen gaan altijd via het systeem, apps kunnen geen meldingen van andere apps onderscheppen.

Vanmiddag toch even de bluetooth geprobeerd. Deed het maar helaas geen weergave om apps te selecteren.

Ik heb ergens nog een oude Android liggen. Morgen dat eens proberen.
 
Check voor de zekerheid of je nog aangemeld staat in de MyDrive-app via
Hoofdmenu/ TomTom-Account.

Ik werd er een paar keer spontaan afgemeld. Dan werken dingen niet.

Kun je niets aan doen. Het kan gebeuren.
 
Ik heb een probleem waar ik al lang last van heb en wellicht een simpele oplossing voor is..
Als ik een route (rondrit) in my drive heb gemaakt met als startpunt en eindpunt mijn huis, is het continu tobben om de route te laten starten. Of ik nu naar beginpunt rijden kies of naar dichtsbijzijnde punt, in beide gevallen stopt hij dan de route zodra ik ga rijden (omdat het eindpunt bereikt is) of blijft enorm wazige omwegen en lussen maken zonder dat ik gewoon de route kan rijden.. hoe kan ik hier mee omgaan?
 
Belangrijke les voor alle navigatie systemen.
Leg het begin- en eindpunt nooit binnen 100 meter van elkaar.
Als je een route start, sta je meestal stil. Raar genoeg heeft een navigatie het dan soms best moeilijk om je exacte positie te bepalen. Vooral als het de eerste handeling van de dag is. Tijdens rijden gaat de positiebepaling een stuk beter.

Ik probeer het eindpunt sowieso altijd verder weg te leggen dan het beginpunt.
 
Ik heb een probleem waar ik al lang last van heb en wellicht een simpele oplossing voor is..
Als ik een route (rondrit) in my drive heb gemaakt met als startpunt en eindpunt mijn huis, is het continu tobben om de route te laten starten. Of ik nu naar beginpunt rijden kies of naar dichtsbijzijnde punt, in beide gevallen stopt hij dan de route zodra ik ga rijden (omdat het eindpunt bereikt is) of blijft enorm wazige omwegen en lussen maken zonder dat ik gewoon de route kan rijden.. hoe kan ik hier mee omgaan?
Ik had dat ook en dan bleef hij me terugsturen naar het beginpunt, nu voeg ik een extra punt toe op 500mtr vanaf het beginpunt en dat werkt perfect.
Hij vraagt dan of je naar het startpunt of het dichtstbijzijnde punt wil.
 
Nu geeft mijn 550 geregeld aan:
Externe voedingsbron losgekoppeld terwijl ie gewoon aan de stroom hangt tijdens rijden.
Denk dat de houder een beetje een aan/uit effect geeft.
Heb wel een paar keer updates gedraaid maar daar zal het niet mee te maken hebben ?
 
Het zijn waarschijnlijk de 2 contact pinnetjes die de verbinding verliezen. De Rider geeft dan direct een melding.
Controleer de houder en vooral het gedeelte waar de Rider overheen schuift, eens op scheurtjes.

Het kan ook zijn dat door vocht/corrosie een of beide contactpinnetjes van de houder niet meer goed veert. Controleer de pinnetjes dus eens op troep en verkleuringen
 
Terug
Bovenaan Onderaan