TomTom: Waar spanning aansluiten op Honda CBF1000 (2008)

Geeforce

Rookie
15 okt 2020
2
1
Voor de zomer een mooie gebruikte CBF1000ABS aangeschaft. Inmiddels ook TomTom op de bike. Tot op heden met een geladen TT rond gereden, maar dat is niet echt handig.

Graag zou ik willen weten waar ik opde CFB1000 geschakelede voeding kan gebruiken voor de TT. Tevens nog tips hoe dat technische te doen? Zijn er bv stekkertjes die je op de bestaande kabel drukt en ze + en - aftapt?

Thanks.
 
Wellicht kun je deze vraag beter stellen in een topic voor de Honda CFB1000. Daar weten ze de aansluit mogelijkheden voor deze motor beter.

Veel motoren hebben tegenwoordig een speciale Accessoire Connector voor een GPS. Indien aanwezig kun je ze het beste gebruiken.
Aftappen van een met het contact geschakelde draad is een andere optie. Eventueel is aftappen van het achterlicht of stadslicht (indien deze altijd brand als het contact aanstaat) ook een optie.
Direct op de accu heeft niet mijn voorkeur maar wordt wel veel gedaan. Plaats dan wel een extra zekering (1,5A) want bij de TomTom zit de zekering pas in de houder. Er is dus geen bescherming tegen draadbreuk. Bij buiten in de regen staan heeft dit wel een nadelig effect op de twee contact pinnen. Ook zal je accu iets sneller leeglopen.

Eventuele verbindingen kun het beste solderen of kabelschoentjes met borging met een krimptang vastzetten (werkt normaal goed maar de TomTom draadjes zijn hier te dun voor).

soldeer.jpg
vlakstekker-met-borging.jpg


Stroomdiefjes in het bijzonder en gewone AMP kabelschoentjes met isolatie geven van verloop van jaren nog wel eens contactproblemen. Liever niet gebruiken dus.
Untitled.jpg
awd-amp-stekker-63x08-vrouwtje-10-stuks.jpg
 
Thanks. Uiteindelijk is het gelukt met info van mijn motorzaak. Plus gepakt van de remlichtschakelaar en de min van het frame, weerstand tussen minpool en accu was 0,0 Ohm, dus dat ging super. Op deze manier niet rechtstreeks op de accu, maar geschakeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan