Tooltubes geknutseld

kjiratsiekoedel

Die hard MF'er
28 jul 2011
307
2
Utrecht
Ter ere van een geplande campingtrip volgende week heb ik twee tooltubes op mijn NTV 650 geknutseld. 't Is een (lelijk) werkzaam prototype geworden. Eerst wilde ik een tube onder mijn kofferrek doen, maar ik bleek wel erg weinig ruimte te hebben als de koffers gemonteerd waren.

Vervolgens wilde ik de tubes in mijn valbeugels monteren. Alleen bij gebrek aan bevestigingsmateriaal voor deze beugels (en ik wilde toch geen draadeind door frame en motor doen) heb ik nu zelf twee beugels gemaakt waarin ze hangen.

Zoals gezegd lelijk, maar wellicht ter inspiratie/kritiek/tips:

efslU8EmdMZxUtN90CPr-HshEmxy4AXXsAEtt7VI2VA=w622-h829-no


IMG_20140722_170632.jpg
 
ziet er 'apart' uit :+, maar als het alleen functioneel moet zijn, is je doel toch bereikt :)

past het niet onder je topkoffer/boven je kentekenplaat?
 
't Zijn 110mm bussen, dus best groot. Onder mijn koffer zou 't achterlicht niet meer goed te zien zijn. In de linker zit mijn benzinebrander+flesje (stinkding dat ik niet in mijn koffer wilde). De rechter heb ik nu nog geen doel voor, komt wel.
 
bij de meeste motoren met een enkele uitlaat kan je een nep uitlaat aan de andere zijde hangen. zoals een 1m pijp 75mm op mijn africa twin.
 
Ter ere van een geplande campingtrip volgende week heb ik twee tooltubes op mijn NTV 650 geknutseld. 't Is een (lelijk) werkzaam prototype geworden. Eerst wilde ik een tube onder mijn kofferrek doen, maar ik bleek wel erg weinig ruimte te hebben als de koffers gemonteerd waren.

Vervolgens wilde ik de tubes in mijn valbeugels monteren. Alleen bij gebrek aan bevestigingsmateriaal voor deze beugels (en ik wilde toch geen draadeind door frame en motor doen) heb ik nu zelf twee beugels gemaakt waarin ze hangen.

Zoals gezegd lelijk, maar wellicht ter inspiratie/kritiek/tips:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoiets heb ik ooit eens gemaakt voor mijn verfkwasten eentje voor wit en eentje voor andere kleuren, laagje water er onderin nooit meer last van harde en uitgedroogde kwasten.
 
't Flesje dat ik erin wil doen is 76mm... Er bestaal wel 80mm regenpijp, maar daar zijn geen schroefdoppen voor te vinden.
Doordat ik 100mm heb kan trouwens mijn hele brander er nu ook in. Scheelt wel ruimte & troep in de bagage.

Ik ben trouwens ook begonnen met een tube rechts onder 't rek te proberen, maar er is gewoon weinig ruimte tussen rek en band. 1 tube zou lukken, 2 zeker niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan