Om het zuiver recht tov de as te krijgen? Ik wel..of een freesbank..
Met een goed setje vijlen en fatsoenlijk meetgereedschap kan je heel ver komen.
Men doet nou net of het hypermodernetechniek met bijbehorende toleranties is.
Ik heb het gevoel dat Sammie het vooral bij zichzelf moet zoeken, de vorige pagina remde het nog redelijk goed, in een ander topic schijnbaar ook, en nu niet meer.
Sammie, monteer de best remmende combinatie stel het af, en ga eens km's maken.
die boel moet wel op elkaar inslijten en dat duurt nou eenmaal effe.
Ehm nee, de veer was nog heel na de eerste-veel ergere- hap-rit..Denk eerder andersom. Dat doordat de veer gebroken is daardoor het happen is ontstaan
Veren zijn gemaakt van verenstaal en dat is van zichzelf al hard. Als daar de buigradius te krap genomen wordt treden er hele kleine scheurtjes op in het materiaal met het uiteindelijk resultaat wat bij jou te zien was. Afgebroken precies op de bocht. Een tweede optie is dat het verenstaal van een dubieuze kwaliteit was.Hmm echt oud was die veer niet.. wel made in India..
Ik vind het toch wel erg 'treffend' dat een dergelijk fenomeen zich juist voordoet als de rem hapt en piept..
Toeval?
Een oorzakelijk verband lijkt toch wel daar?
Ik snap je gedachtegang en opbouwende kritiek,Ik zou eens in de gaten houden wanneer de oud ijzer prijs het hoogst is en dan al die oude zut van je in de container gaan mikken en iets fatsoenlijks kopen.
Snap ik, ik verwacht ook niet echt meer dat dat nog komt.. er lijkt echt iets raars aan de hand te zijn.. los van de spelingen die al het spul heeft..Tja, dat is raar, een goed antwoord of advies heb ik helaas niet.
Ik snap je gedachtegang en opbouwende kritiek,
maar ik wil -mijn handicap- graag alles 'kunnen verklaren' waarom gebeurt dit en hoe op te lossen? Van sterk remmen naar erg slapjes in 1 rit?
Als de trommel loeiheet was zou'k een antwoord hebben.. of de trommel vetwas gewoorden door heet geworden lagervet.. dit is ook niet het geval..