Totaal andere ankerplaat dubbelopl. rem

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
.. Ik heb het he-le-maal gehad met de voorrem van de enfield.. ondanks nog recente investeringen etc is de rem slechter af te stellen- nu lijkt nix meer te helpen- en blijft instabiel of gaat van goed naar steeds slechter zoals ik onderweg op vakantie heb ervaren.

Ik denk dat dit te wijten is aan de onnauwkeurige uitvoering & algemeen kwaliteitsgebrek van de Indiase ankerplaat.
Ik denk dat ik een andere ankerplaat wil- wat natuurlijk ook oplossingen wil gezien de asmaat en borging aan de vorkpoot.. maar hoop dat er iets is wat op de enfield trommel(7 inch) past.

Anders zou ik naar de mogelijkheid moeten kijken om een andere trommel in te spaken(moet op de as passen/pas te maken zijn, breedte?)
Dus as er een soor van plug & play optie zou zijn zou dat mooi zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Mijn vraag; 'weet' iemand een type ankerplaat (replica??) wat in de buurt komt van wat ik bedoel??
 
Ja ik, tanden door de lip, voor altijd een scheef neusbotje, en een snee in de wang (waarschijnlijk van de klep van de helm), en de baanofficial in de linnen klapstoel een hartverzakking.
Ik had uit verkeerde zuinigheid, je zou het ook koppigheid kunnen noemen..., een remsleutel opgelast die op een gegeven moment over de kop draaide. De rest laat zich raden.
Remsleutel oplassen zou ik idd ook niet zo snel doen..jemig..
Nou ja, iets anders is er niet.
Ik heb 3 paarschoenen op de ankerplaat op radius laten draaien en zou het in theorie plug &play moeten zijn maar dan nog had ik hetzelfde verschijnsel.. heel vreemd. De 'specialisten'wisten het zelf ook niet.

De std. voering, maar hij toch het best op lijkt te remmen(en met de dure racevoeringen doet hij nix?) is niet in 'overmaat' te krijgen..
 
Remsleutel oplassen zou ik idd ook niet zo snel doen..jemig..
Nou ja, iets anders is er niet.
Ik heb 3 paarschoenen op de ankerplaat op radius laten draaien en zou het in theorie plug &play moeten zijn maar dan nog had ik hetzelfde verschijnsel.. heel vreemd. De 'specialisten'wisten het zelf ook niet.

De std. voering, maar hij toch het best op lijkt te remmen(en met de dure racevoeringen doet hij nix?) is niet in 'overmaat' te krijgen..

Ik heb het al eens gezegd,
Als die radius van de segmenten niet (goed) overeen komt met de dia van de trommel wordt er maar een klein deel van het voeringoppervlak benut.
Of je remt ze langer in zodat het raak vlak in kan slijten op de dia van de trommel of de twee radiussen komen niet overeen.
Theoretisch is de radius van de segmenten altijd kleiner dan die van de trommel, als ze gelijk zouden zijn past je trommel er niet overheen of je hebt geen ruimte over.
 
Ik heb het al eens gezegd,
Als die radius van de segmenten niet (goed) overeen komt met de dia van de trommel wordt er maar een klein deel van het voeringoppervlak benut.
Of je remt ze langer in zodat het raak vlak in kan slijten op de dia van de trommel of de twee radiussen komen niet overeen.
Theoretisch is de radius van de segmenten altijd kleiner dan die van de trommel, als ze gelijk zouden zijn past je trommel er niet overheen of je hebt geen ruimte over.
Je verhaal klopt helemaal maar zie niet zo goed wat het met mijn post moet doen..De radiussen kloppen maar 1 van de sleutels moet je verder opdraaien, dat is nu aan de hand..
 
Het lijkt me dat alu VEEL te zacht is??

Vreemd dat dit schrijft in postings 493 schrijf je dat de schoenen van aluminium zijn die zouden dan ook veel te zacht zijn .

Één ding is zeker je mag en hoef na het op radius draaien van de remschoenen niet meer aan de koppelstang te stellen dat hoor je al gedaan te hebben voor dat je het op radius draaien van de remschoenen laat doen
 
Alu plaatje is wat anders dan een lau legering lijkt me.
Bij/voor het op radius draaien moeten beide remsleutels 'plat' zijn, dat lijkt me logisch toch?
En dan bij montage moet je TOCH bijstellen, daarom werkt het niet.. het gaat tegen alle logica in..
 
Vreemd dat dit schrijft in postings 493 schrijf je dat de schoenen van aluminium zijn die zouden dan ook veel te zacht zijn .

Één ding is zeker je mag en hoef na het op radius draaien van de remschoenen niet meer aan de koppelstang te stellen dat hoor je al gedaan te hebben voor dat je het op radius draaien van de remschoenen laat doen

:^

Brinkrevisie is heel aardige man, ben ik geweest en heeft 2 soorten voeringen-ja op radius gedraaid- meegegeven die beide niets deden, hij vertelde eerlijk dat hij het ook niet wist.

Wat is jouw defenitie van "op radius gedraaid-meegegeven?


Alu plaatje is wat anders dan een lau legering lijkt me.
Bij/voor het op radius draaien moeten beide remsleutels 'plat' zijn, dat lijkt me logisch toch?
En dan bij montage moet je TOCH bijstellen, daarom werkt het niet.. het gaat tegen alle logica in..

:N
 
dat de radiussen dan niet meer overeen komen doet er dan ineens niet toe ? zo flexibel zijn remvoeringen toch niet ?

Door het inremmen en daarbij slijten van het frictiemateriaal zal dit steeds meer raakvlak gaan krijgen, daardoor zal de buitenradius van de voering steeds meer de radius van de trommel gaan overnemen.
Echter omdat het segment+voering altijd (iets) kleiner zal zijn zal het frictie materiaal nooit voor 100% aan gaan liggen.
Dat kan wel een tijdje duren.

Sammie, kun je meten wat de dia van de trommel is en de dia van de remsegmenten als deze in een perfecte cirkel liggen?
Ik vermoed dat hier een te groot verschil in zit.
 
Joh vraag dat lekker aan Eggens, Brinkrevisie en Leeuwenkamp-van Langen.. Ik denk niet dat ik jou:$ dat kan uitleggen..

-O- Ik denk dat hun ook niet weten wat de definitie is van "op radius-gedraaid meegeven"
Hun weten wel wat op radius draaien is, en ik ook wel, maar of jij het snapt is de vraag.....
Dus vertel eens, hebben ze die schoenen al op radius-gedraaid in het schap liggen, en geven ze dan mee :?
Of heeft hij het met de ankerplaat en al ingespannen en toen op radius gedraaid en meegegeven, waarna jij bent gaan experimenteren met de koppelstang?
 
Door het inremmen en daarbij slijten van het frictiemateriaal zal dit steeds meer raakvlak gaan krijgen, daardoor zal de buitenradius van de voering steeds meer de radius van de trommel gaan overnemen.
Echter omdat het segment+voering altijd (iets) kleiner zal zijn zal het frictie materiaal nooit voor 100% aan gaan liggen.
Dat kan wel een tijdje duren.

dat weet ik. ik bedoelde : als je de remvoering los maakt van de houder en je daar een alu plaat tussen steekt, klopt de binnen radius van de voering niet meer met de buiten radius van de alu plaat, en of de voering daar flexibel genoeg voor is ? ;)
 
-O- Ik denk dat hun ook niet weten wat de definitie is van "op radius-gedraaid meegeven"
Hun weten wel wat op radius draaien is, en ik ook wel, maar of jij het snapt is de vraag.....
Dus vertel eens, hebben ze die schoenen al op radius-gedraaid in het schap liggen, en geven ze dan mee :?
Of heeft hij het met de ankerplaat en al ingespannen en toen op radius gedraaid en meegegeven, waarna jij bent gaan experimenteren met de koppelstang?
Ik heb al dit in dit topic al meermalen genoemd.. ik zie de kracht van herhalen niet zo.
Als jij wil dat de schoenen niet op radius zijn vind ik dat prima. nogmaals, ik denk dat dat op maat draaien op de ankerplaat, als dat bij 3 bedrijven is gebeurd, niet goed mogelijk is IN DIT GEVAL-
 
dat weet ik. ik bedoelde : als je de remvoering los maakt van de houder en je daar een alu plaat tussen steekt, klopt de binnen radius van de voering niet meer met de buiten radius van de alu plaat, en of de voering daar flexibel genoeg voor is ? ;)
Dat denk ik niet en vind het ook een heel vreemd idee.. de voet ophogen lijkt me logischer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan