Trackday engeland na Brexit

Martijn#155

Rookie
6 mrt 2023
1
0
Heeft er hier iemand ervaring met trackdays in Engeland post Brexit?

Aankomend jaar wil ik graag richting Cadwellpark om daar een aantal trackdays te doen.
Nu lees ik van alles over problemen met invoerrechten, een carnet aanschaffen (is een carnet niet alleen voor zakelijke goederen?) en dat soort zaken.

Het gaat om twee ciruitmotoren zonder kenteken en de spullen die bij een trackday komen kijken.

Wie heeft er hier persoonlijk ervaring mee en kan mij informeren?
 
Ik had alles uitgezocht voor 2022 (toevallig ook Cadwell), maar ben uiteindelijk niet gegaan omdat de organisatie het evenement annuleerde.

Het carnet is de enige optie. En behalve papierwerk en een slordige 200 Eur is er niets ingewikkeld aan.
Wel opletten met uit- en inreizen dat je bij alle grensposten de juiste stempels krijgt.

Ik heb rond gekeken of er motorreis organisaties of trackday organisaties waren die een plekje hadden in de vrachtwagen (die vrachtwagen vol gaat ook op één carnet, alleen is de verzekerde som hoger), maar dat werd logistiek onmogelijk.

Stuur gerust een pb als je details wilt weten.
 
Carnet is 242 euro plus je betaalt een % van de waarde van de goederen die je meeneemt.
Onduidelijk (voor mij) is of je dat % terug krijgt als je carnet na thuiskomst weer inlevert.

Weet dat toen wij vroeger naar Tjechie gingen ik officieel een carnet nodig had en dat ik hier in NL de waarde van de goederen (1 racemotor) moest betalen. Dat was een soort borg. Als ik alles mee terug bracht dan kreeg ik dat geld weer terug. Mits je alle stempels had wat betekende dat ik alleen tijdens kantoortijden via bepaalde grensovergangen mocht rijden. Maar nu praten we wel over 25 jaar geleden (toen Tjechie geen deel van de EU was).

Engeland is echt gaaf. Ben blij dat ik er geweest ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan