Trailtech voyager

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Is er iemand die met een trailtech voyager rijdt en mij uit wil leggen hoe ik mijn routes in de rideleader (pc) te zien krijg? Ik heb ze vanuit mijn voyager op mn sd geexporteerd. Ik importeer ze vervolgens in de ridelaeader. Dan komt er rechts in de kolom wel te staan dat er een route is, maar ik zie hem niet in beeld. Ook de voorbeeld routes op de cd krijg ik niet te zien in de rideleader. Alle waypoints etc. staan wel rechts in beeld (opgesomt onder elkaar) maar de kaart krijg ik niet t e zien.

Ook op mijn voyager krijg ik geen kaart te zien btw....

Kan iemand mij helpen?
 
Als je hem in een winkel hebt gekocht, zou ik gewoon even langs gaan om te vragen.
Maar er zijn niet veel dealers van trailtech. Ik had nogal moeite om aan een Vector te komen
 
Is er iemand die met een trailtech voyager rijdt en mij uit wil leggen hoe ik mijn routes in de rideleader (pc) te zien krijg? Ik heb ze vanuit mijn voyager op mn sd geexporteerd. Ik importeer ze vervolgens in de ridelaeader. Dan komt er rechts in de kolom wel te staan dat er een route is, maar ik zie hem niet in beeld. Ook de voorbeeld routes op de cd krijg ik niet te zien in de rideleader. Alle waypoints etc. staan wel rechts in beeld (opgesomt onder elkaar) maar de kaart krijg ik niet t e zien.

Ook op mijn voyager krijg ik geen kaart te zien btw....

Kan iemand mij helpen?

Wat voor een bestandsformaat gebruiken ze voor die dingen? Wellicht een ander programma gebruiken (mapsource)?
 
Vector kun je beste kopen op Ebay denk ik! (in engeland zit wel een ventje die het levert!)
Ik heb er al 1, in Nederland gekocht. En dat doe ik ook bij voorkeur :) Niet alleen om de lokale middenstand in stand te houden, maar ook om een adresje te hebben waar je aan kunt kloppen wanneer je er hulp mee nodig hebt, zoals bij de Crosskabouter het geval.
 
@ paisley: dat is t probleem. Heb hem van mijn dealer gekregen om uit te zoeken hoe het ding werkt :)

@Komkommer. Het zijn gpx bestanden. Ik heb er echt 0,0 ervaring mee. Voor mij is het allemaal nieuw. Je zou zeggen dat de bijgeleverde software toch volstaat. Ook in de beschrijving lijkt het allemaal heel makkelijk. Route uploaden vanuit de voyager, en openen in het programma. Als ik met mijn cursor over het (grijze) veld ga waar de route in zou moeten verschijnen zie ik onder in beeld wel de gps coordinaten veranderen. Er zit dus een kaart in, alleen zie ik hem niet. Het vlak blijft grijs.
Je kunt de route ook in google maps of earth plakken, maar ook dat werkt niet.

Ik zal de dealer eens vragen om t nummer van de importeur of vertegenwoordiger. Misschien dat hij het me zo kan zeggen....
 
Eens kijken of ik deze printscreen kan plaatsen


Edit: nee dus :(



Wanneer ik mijn route in de "list" zet zie je alle punten die de voyager heeft opgeslagen (om de paar meter een punt). Alleen zie ik nu dat er geen coordinaten bij staan.... Tja, dan weet ie natuurlijk ook niet waar ie hem op een kaart moet plaatsen.....

Ik moet toch maar ff de dealer bellen denk ik....
 
Laatst bewerkt:
Nou, maar weer een berichtje. De importeur gebeld, mn ritjes en een paar printscreens gemaild en hij zoekt het netjes voor me uit.....
Ik laat t weten zodra ik 'm aan het werken heb, want volgens mij is t een super ding!
 
Laatst bewerkt:
@ paisley: dat is t probleem. Heb hem van mijn dealer gekregen om uit te zoeken hoe het ding werkt :)

@Komkommer. Het zijn gpx bestanden. Ik heb er echt 0,0 ervaring mee. Voor mij is het allemaal nieuw. Je zou zeggen dat de bijgeleverde software toch volstaat. Ook in de beschrijving lijkt het allemaal heel makkelijk. Route uploaden vanuit de voyager, en openen in het programma. Als ik met mijn cursor over het (grijze) veld ga waar de route in zou moeten verschijnen zie ik onder in beeld wel de gps coordinaten veranderen. Er zit dus een kaart in, alleen zie ik hem niet. Het vlak blijft grijs.
Je kunt de route ook in google maps of earth plakken, maar ook dat werkt niet.

Ik zal de dealer eens vragen om t nummer van de importeur of vertegenwoordiger. Misschien dat hij het me zo kan zeggen....
Een gpx is een xml-bestand die je kan openen in elke tekstbewerker (notepad of wordpad). Dan kan je zien hoe hij is opgebouwd en welke data er beschikbaar is.

GPX is ook de standaard uitvoer voor gps-apparaten en die zou je ook moeten kunnen zien in andere programma's zoals mapsource en google-earth. Je zou hem voor de grap eens kunnen laten zien in de allroadmap: http://allroadmap.nl/openstreetbug/

Links boven het bestand selecteren en op "upload track" klikken, als het goed is wordt de track dan automatisch in de kaart vertoond.

Ik heb zelf geen voyager, het lijkt me opzich een interessant ding (ik ben weg van de vector).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er niet zo's fan van om mn routes openbaar te maken. T is al druk hier.... je snapt 'm wel.
Ik zal er nog eens even mee sleutelen....

Heb je lekker gereden met Harry, btw? Mooi ritje?
 
Ik ben er niet zo's fan van om mn routes openbaar te maken. T is al druk hier.... je snapt 'm wel.
Ik zal er nog eens even mee sleutelen....

Heb je lekker gereden met Harry, btw? Mooi ritje?

Die route komt dan niet op de site zelf te staan hoor, is alleen voor jou zichtbaar.

Ja, het ritje was leuk, toch weer net een ander stuk brabant dan ik gewend was.
 
Ah zo.
Ik heb het ff geprobeerd, maar ook dan doet ie t niet.
Ik ben er nu achter dat mijn voyager geen gps punten opslaat.... Zal eens even met de instellingen gaan klooien.
 
De importeur had de oplossing

De systeeminstellingen van je pc moet je op Engels (Verenigde Staten) zetten.
Een probleem waar ze volgens mij geen weet van hadden. Software-update komt eraan.

Werkt nu super!! Wat een gaaf programma! Route kun je zo op maps of earth uploaden.
De dealer krijgt m niet meer terug! })
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, kan je die Voyager ook van miles op km zetten?
 
Meteen nog maar een vraag. Ik zie dat er veel motormodel-specifieke uitvoeringen zijn. Hebben ze ook een (min of meer) universele? Deze moet bv op een oude omgebouwde BSA komen. Koelwateraansluiting etc is niet van toepassing, gaat vooral om de GPS snelheidsmeter en het kompas.
 
Yep, die is er ook.
Voor luchtgekoelde motoren met een remschijf (voor): http://www.trailtech.net/digital-gauges/voyager-moto-gps/912-705
Voor luchtgekoelde motoren met trommelrem (voor): http://www.trailtech.net/digital-gauges/voyager-moto-gps/912-702

Je kunt er voor kiezen om de snelheidssensor niet te monteren en alleen via de gps de snelheid te meten, echter is er ook wel eens geen fatsoenlijk signaal, of raakt de gps soms in de war als je bv. in de bergen aan het rijden bent. Ik heb beide aan staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan