zou je denken, het lijkt mij zo klein.
Het is in ieder geval niet de originele klok, en de cardanas loopt normaal ook door de achterbrug heen.
Hoe denk je dan een bocht te maken?ja dat klopt, wellicht is het inderdaad een differentieel van een kleine auto of een quad.
ik wil zelf geen diff. maar een starre as om de "fun factor" te verhogen.
Wordt in ieder geval een stuk spannender, in elk bocht wil die rechtdoor de berm opzoeken.ja dat klopt, wellicht is het inderdaad een differentieel van een kleine auto of een quad.
ik wil zelf geen diff. maar een starre as om de "fun factor" te verhogen.
Hoe denk je dan een bocht te maken?
ik wil zelf geen diff. maar een starre as om de "fun factor" te verhogen.
Een starre as heeft toch te maken met de vering en niet met of een diff in zit?ja dat klopt, wellicht is het inderdaad een differentieel van een kleine auto of een quad.
ik wil zelf geen diff. maar een starre as om de "fun factor" te verhogen.
Een starre as heeft toch te maken met de vering en niet met of een diff in zit?
Die zijn er dus wél en inderdaad is daarvan de aandrijving van het spanwiel vaak apart in te schakelen. Punt is dat er zoveel spul is met een starre as waarmee op verhard word gereden: karts, buggy's, quads. Bij het NK sprintcars rijden ze ook met starre aandrijving over asfaltcircuits:
Sommige mensen denken dat er zonder differentieel geen bocht te maken is op asfalt en dat is gewoon onzin. Tuurlijk met een diff. heb je minder belasting op de aandrijflijn, minder bandenslijtage, minder verbruik, betere wegligging, kleinere draaicirkel, lichtere besturing. enz. enz.
Maar wanneer je zoiets wilt bouwen om wat oude banden op te roken maakt dat natuurlijk allemaal niks uit
Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen.
http://www.motortrike.nl/page4.php
Staan ook detail foto's van de achter assen bij soms
Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen.
http://www.motortrike.nl/page4.php
Staan ook detail foto's van de achter assen bij soms
Met starre as slip je makkelijker door/uit de bocht. Vandaar dat alle auto's het hebben.
In terrein kan het handig zijn om een starre as te hebben omdat een vrij hangen wiel geen grip heeft en zal je daardoor niet uit de prut kunnen komen.
Maar bij een trike heb je daar minder last van, alle drie de wielen zijn in aanraking met de bodem. Een auto kan nog op 2 wielen balanceren waardoor deze grip verliest.