Trip naar Motogp Mugello

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.984
259
Rhenen
Hallo beste reizigers,

Ik ben bijna klaar met mijn studie, dit betekent dat het toch gevierd moet worden en waarom niet met een mooie trip. Ik heb nog nooit een verre reis gemaakt (italie is voor mij ver:P) en het lijkt me een uitdaging om dat in mn eentje te doen (tenzij er iemand meewilt?)
Nu was het plan om de Motogp in Mugello te bezoeken. Dit schijnt volgens andere mf'ers een behoorlijke sensatie te zijn.

Hebben jullie nog tips waarmee rekening te houden? Heb hier en daar wel wat gelezen dmv de zoekfunctie.

Plan is om iedergeval halverwege ergens te overnachten.

Weten jullie of je kaarten voor de Motogp daar ook gewoon kan kopen of moet je deze bestellen? Als de kans op slecht waar groot is dan ga ik namelijk liever niet.
 
Kaarten kun je inderdaad ter plekke kopen en de motor kun je aan de baan parkeren. Het kan er erg warm zijn en zorg dat je daarop voorbereid bent. Voor de rest is het een leuk feestje, met een echte racesfeer. Dat betekent veel motorgebrul langs de baan en dolenthousiaste Italianen. Het meest enthousiast zijn ze overigens als er een leuke dame langs komt lopen.
De omgeving van het circuit is erg mooi en het loont de moeite om de kleinere bergweggetjes te nemen.
 
Oke staat de motor daar een beetje veilig? Neem sowieso een slot mee. Plan is om via de stelviopas erheen te rijden.
 
Kaarten van tevoren is net zo makkelijk en je hebt vast niet hele reis slecht weer ;) Zoek nu al een hotel/plek te overnachten daar bij het circuit, die zijn duur en gaan snel weg, als je er eenmaal bent word dat ook lastig.

Wij gaan met 3 man in de auto vrijdagmorgen (vroeg) naar Brno, vrijdag tegen de avond daar.
Zaterdag en zondag op het talud á 69 euro (en ook toegang op vrijdag maar dan zijn we te laat)
Overnachting is niet duur, eten is er niet duur en de vrouwen mooi ;)
En dan op maandagmorgen weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Oke staat de motor daar een beetje veilig? Neem sowieso een slot mee. Plan is om via de stelviopas erheen te rijden.
Het is voor mij al jaren geleden dat ik er geweest ben. Toen kon je met de motor het terrein van het circuit op en je zette hem dan tegen een boom, in de sloot (echt waar) of net waar je wilde. Als je dan op een gunstige plek ging zitten, dan had je er zelfs zicht op. Het blijft Italië, dus ik zou er een goed slot aan hangen.
 
Kaarten van tevoren is net zo makkelijk en je hebt vast niet hele reis slecht weer ;) Zoek nu al een hotel/plek te overnachten daar bij het circuit, die zijn duur en gaan snel weg, als je er eenmaal bent word dat ook lastig.

Wij gaan met 3 man in de auto vrijdagmorgen (vroeg) naar Brno, vrijdag tegen de avond daar.
Zaterdag en zondag op het talud á 69 euro (en ook toegang op vrijdag maar dan zijn we te laat)
Overnachting is niet duur, eten is er niet duur en de vrouwen mooi ;)
En dan op maandagmorgen weer terug.

Ik heb al een plek op ongeveer 70 km van het circuit af dus dat is wel te doen. Brno had ook mijn interesse maar dan ben ik helaas niet vrij. Daarnaast lijkt het me mooi om die Italiaanse gekkigheid mee te maken.
 
Als je echt gekkigheid mee wil maken ga dan een keer naar Jerez in Spanje, want daar is pas echt sfeer. Mugello is overigens wel een heel mooi circuit.
 
Ik ga dit jaar ook voor de eerste keer. Heb de TT dit jaar voor het eerst in 15 jaar overgeslagen en heb er le mans en mugello voor in de plaats.

Je kan nog steeds op het circuit zelf slapen heb ik begrepen. Maar ik ga nadien met het vrouwtje verder op reis in italië dus hebben we toch maar een camping iets verderop genomen.
Op +- 7 km van het circuit http://www.florencecamping.com/en/mugello_Prenotazioni.asp.

Misschien dat het handiger is voor je om dichter bij het circuit te blijven. Er is in iedergeval nog plaat heb er vandaag voor gemaild.
 
Terug
Bovenaan Onderaan