Tripmeter probleem Africa Twin

Tha10

Rookie
23 mrt 2004
26
0
Zoetermeer
Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Africa Twin uit 2000. Op de motor zit de bekende tripmeter. Ik kocht de motor 2e hands en de oude eigenaar zei dat de tripmeter zou werken, echter dat sinds de nieuwe accu de tripmeter niet goed is aangesloten.

Op het scherm knippert de dubbele 0, van time 1:00. Dit is volgens het boekje, maar verder kom ik niet. Ik kan geen tijd instellen of iets anders. Als ik de knoppen indruk gebeurt er helemaal niets, ook niet volgens de in het boekje beschreven procedure.

Iemand een idee hoe of wat, of er ook problemen mee (gehad)?

Martin
 
Ik zou um toch graag willen gebruiken, leuk kastje :)
Hoop dat iemand me verder kan helpen. Begrijp dat jij er ook niet achter bent gekomen wat het probleem was!?


Ik zou er best naar willen kijken. Maar tip geven waar je naar moet gaan zoeken heb ik niet. Lijkt me redelijk moeilijk om deze te geven, tenzij iemand het probleem ook heeft meegemaakt.

Die dingen worden wel een gemodificeert. Dan zie je ook de snelheid. Als er iets verkeerd gedaan wordt, dan gaat ie stuk.

Mogelijk verteld de oude eigenaar niet de waarheid.

Bedrading controleren, spanningen meten en eventueel het kastje uit elkaar halen lijkt me de enige remedie.

Er worden wel eens tweedehands tripmasters aangeboden op ebay.de
Maar de prijs is dermate hoog dat het intressanter is om een GPS op die plek te monteren. Die dingen zijn bijna net zo duur.

Je woont een eind weg van Eindhoven, maar mocht je van mijn aanbod gebruik willen maken, dan lees ik het wel.
(ik heb een electrotechnische/electronica achtergrond)
 
Terug
Bovenaan Onderaan