Triumph RBS 955i

Status
Niet open voor verdere reacties.

RBS

MF veteraan
8 jan 2010
1.646
51
Ruim 2 jaar ben ik voornamelijk achter de schermen de diverse projecten aan het volgen. Vol jaloezie zit ik dan te kijken hoe de meest toffe creaties 8-) ontstaan met alle bijbehorende technische hoogstandjes. Logischerwijs begint het dan ook zelf te kriebelen maar men zegt dat ik twee linker handen heb *D . Niet geheel onterecht want ik weet van mezelf dat ik niet bepaald technisch onderlegd ben :z .

Gelukkig ben ik ook een beetje eigenwijs dus er kunnen wat rare vragen voorbij komen haha. Voor mij draait dit project om plezier te hebben, leren en iets maken waar ik zelf tevreden mee ben. Dus na een jaar het internet afstruinen naar een geschikt exemplaar wat betreft prijs en staat van onderhoud heb ik eindelijk een motor gekocht om zelf een project te starten.

Het is geworden een Triumph Daytona 955i (T595) uit ’98 met net geen 50.000km op de teller. Motor is wat betreft uiterlijk goede staat en schadevrij, onderhuids zit er volgens mij nog wel wat werk in. Omdat ik veel onderdelen niet ga gebruiken heb ik deze te koop aangeboden in het “te koop” topic van MF, waaronder de gehele kuipset, uitlaat, etc, etc.

Waarom deze motor, het is gewoon een toffe basis, apart frame, enkelzijde achterbrug en het 3 cilinder karakter. Rijdt nu een Triumph Sprint ST 955i maar die gaat binnenkort in de verkoop. Post wel een piccie binnenkort ;) .

Nog iets wat jullie moeten weten is dat het mij niet echt veel vaart zal lopen dus verwacht niet wekelijks meerdere updates zoals bij Jerryt :P

Maar nu eerst een foto want heb begrepen dat jullie daar van houden *O*


full
 
Gigantische olievlek onder de motor _O- !!! Heb hem gisteren opgehaald uit het zuiden des lands en daar regende het nogal. Vandaag flink gepoetst en ook zijn alle kappen en diverse andere onderdelen er al afgehaald.

En komende week ga ik het eerste nieuwe onderdeel ophalen *O*
 
Heb laatste paar weken ook een tekening gemaakt met paint. Afbeelding gebruikt die Jerryt gemaakt heeft van een ander T595/955i project. Hij zal uiteindelijk er niet zo uit komen te zien maar vind het wel leuk om te delen.

full
 
Plaatjes zijn de meesten (waaronder) ikzelf gek op.
Je hebt een mooie basis daar valt zeker wat van te maken.

Persoonlijk hou ik niet zo van de kappen boel zoals op de tekening.
Hoe naakter hoe beter ;)
 
Sh*t, weet niet hoe ik jullie moet citeren om jullie reacties netjes te beantwoorden....... dan maar zo.. :$

@jozef58: volgens mij is dit die van Motobob, niet mijn smaak. Wil de mijne zo proberen te maken dat men ten aller tijde kan zien dat het een Triumph is. Moeten dus wat Triumph kenmerken weer terug komen, zit te denken aan bijv de nieuwe Speed/Street triple koplampen, dubbele uitlaat.

@Tsjah: de kappen van de zijkant zijn ook juist hetgeen waar ik over twijfel. Maar het zal niet kaal blijven dat weet ik wel
 
Sh*t, weet niet hoe ik jullie moet citeren om jullie reacties netjes te beantwoorden....... dan maar zo.. :$

@jozef58: volgens mij is dit die van Motobob, niet mijn smaak. Wil de mijne zo proberen te maken dat men ten aller tijde kan zien dat het een Triumph is. Moeten dus wat Triumph kenmerken weer terug komen, zit te denken aan bijv de nieuwe Speed/Street triple koplampen, dubbele uitlaat.

@Tsjah: de kappen van de zijkant zijn ook juist hetgeen waar ik over twijfel. Maar het zal niet kaal blijven dat weet ik wel
boven het bericht dat je wil quoten - het icoontje met het groene pijltje naar rechts :Y

we houden het in de gaten
 
RBS, de rechter van die 3 embleempjes, bovenin 'n post, rechts naast de datum en tijd.
Da's de quote-knop. :W

En eigen stijl/keuze/inzicht ----> altijd top! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook begonnen om er van te leren.
en ik kan je vertellen het voelt geweldig om iets te leren en te gelijkertijd te werken aan je droom motor.
veel plezier ik blijf hem volgen.
 
Ben zelf ook begonnen om er van te leren.
en ik kan je vertellen het voelt geweldig om iets te leren en te gelijkertijd te werken aan je droom motor.
veel plezier ik blijf hem volgen.

Ik volg jouw project ook met veel plezier
 
Leuk om te gaan doen maar als je niet veel sleutel ervaring hebt doe het dan rustig aan en begin met iets simpels!.
Demonteren gaat vaak wel goed maar het monteren is vaak een probleem........

Maar als je niks probeerd zal je het ook nooit leren!.

Succes!
 
Leuk om te gaan doen maar als je niet veel sleutel ervaring hebt doe het dan rustig aan en begin met iets simpels!.
Demonteren gaat vaak wel goed maar het monteren is vaak een probleem........

Maar als je niks probeerd zal je het ook nooit leren!.

Succes!

Zals ik al in de opening al zei zal het tempo niet heel erg hoog komen te liggen. En daar heb ik op zich ook weinig problemen mee, wil het graag in een keer goed doen. Mede hierom zie ik er ook als en blok tegenop _O- om het blok er onderweg te lepelen om te laten coaten. Misschien dat ik t.z.t nog wel een keer hulp vraag van iemand. Iedergeval is een WPHB onderweg.
 
1 tip: als je gaat demonteren label dan zo veel mogelijk dingen!. Gaat het monteren een stuk makkelijker.
Of in van die afsluitbare zakjes doen en erop schrijven waar het uit komt.
 
1 tip: als je gaat demonteren label dan zo veel mogelijk dingen!. Gaat het monteren een stuk makkelijker.
Of in van die afsluitbare zakjes doen en erop schrijven waar het uit komt.

Wel grappig dat je het zegt. Dat is dus exact waar ik momenteel mee bezig ben, zowel de afsluitbare zakjes als het labelen. Toch één kabel niet kunnen labelen omdat deze al los zat en ik nog niet heb kunnen ontdekken waar hij van is. Misschien als de topkuipframe gedemonteerd is dat het duidelijk wordt.

full
 
Paar uurtjes kunnen besteden aan het demonteren. Zo staat ze er momenteel bij;

full
 
Laatst bewerkt:
Achterzijde de accubak verwijdert. Eigenlijk moet het subframe nu ook wijken om een aanvang te maken voor het kontje maar de tank steunt op het subframe. En wil de tank eigenlijk erop houden als ik met de vormgeving bezig ga.

full
 
En het eerste nieuwe onderdeel op gehaald *O*

full
 
Als je het sub frame toch aan gaat passen dan kan de flex er wel in })
Laat je alleen het deel zitten waar de tank op steunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan