Triumph Speed Triple topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
:Y
Ik zeg niet dat het hierdoor komt maar was wel heel toevallig. Ik zal morgen zien of hij er weer last van heeft, dan zal ik het wel melden en dan ga ik ook de oude tune er weer in laten zetten.
Heb je de motor na het plaatsen van de nieuwe tune 20 min stationair laten lopen op het moment dat de "fan" aansloeg, moest bij mij iedergeval wel van de monteur.
 
Gooooooedemorrgen :).
Dacht laat ik de moto eens naar het werk meenemen begint het toch zeker wel te piesen hier :(.
Hopen dat het straks droog is.

Weekend gaat top worden. Ik blijf erin geloven. Belgie 25+ :)
 
Gooooooedemorrgen :).
Dacht laat ik de moto eens naar het werk meenemen begint het toch zeker wel te piesen hier :(.
Hopen dat het straks droog is.

Weekend gaat top worden. Ik blijf erin geloven. Belgie 25+ :)

vanmiddag wordt t weer droog, hier in t westen het eerste *O*

zo s ff bellen of t gaat lukken met de speedy vandaag, wachten was op een bougiehuis/ding oid wat niet op voorraad was

Voor de oranje fans
Zitten er onder! :9~
Ik ben zeer tevreden. Als het droog is een paar piccies maken op een mooie locatie
[afbeelding]
[afbeelding]

nice :}

klopt t dat t oranja van de velgen iets anders is dan t frame? of lijkt dat zo door de foto :?
nog steeds een heel gave fiets, kan me btw dat zadel niet herinneren, auch neu :?
 
vanmiddag wordt t weer droog, hier in t westen het eerste *O*

zo s ff bellen of t gaat lukken met de speedy vandaag, wachten was op een bougiehuis/ding oid wat niet op voorraad wasnice :}

klopt t dat t oranja van de velgen iets anders is dan t frame? of lijkt dat zo door de foto :?
nog steeds een heel gave fiets, kan me btw dat zadel niet herinneren, auch neu :?
WTF :?

_O- _O- ikkie nie snappie nie wa joe bedoellie nie *D
 
Hoi!

Ik heb wat advies nodig,

Rij sinds een tijdje op een speed triple uit 99, t509 model. 48dkm gelopen
En moet zeggen dat het allemaal erg aardig bevalt, wel had ik wat vragen over de hoeveelheid lawaai die de motor/blok maakte en vond ik dat de motor wat matig liep als hij koud was.

Aan de hand daar van bij een motor zaak in nijmegen langs gegaan (die onderhoud voor triumph doet) voor wat advies en eventueel een onderhouds beurt. Motor zaak gaf aan dat hij de motor inderdaad iets wat meer geluid vond maken dan andere triples. Maar kreeg niet echt het idee dat het erg zorgwekkend was.

Vandaag kreeg ik een mail waar het volgende in stond:

over de 98 en 99 modellen is bekend dat de transmissie
demper in de koppeling vaak de geest geeft .Dit geeft veel herrie maar ook slijtage aan
de versnellingsbak.Helaas.Remedie is een nieuw koppelings huis met naaf. Dure
reparatie.alleen de onderdelen zijn iets van 800 euro.


Mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met de beschreven slijtage aan de versnellingsbak en zou ik het moeten merken tijdens het rijden als de demper in de kopeling de geest heeft gegeven?

Ik vind namelijk dat m'n triple prima schakelt.

Hoy wat gaat het hier snel.
Is bijna niet meer bij te lezen

Wat ze waarschijnlijk bedoelen zijn de veren achter in de koppelingskorf.
In de achterplaat van de koppelingskorf zit meerstal een zestal veren in groepjes van 2 in verschillende sterktes.
Deze vangen de schokken in de trommel bij schakelen en optrekken op.
Als de veren los komen te liggen kan dat een rammelend lawaai geven bij stationair lopen.
Tevens zit er op de balansas ook een soort demper tegen het rammelen.
dit zijn 2 tandwielen op elkaar met 1 tand verschil.
Deze zitten gespannen met een schotelveer en waar hij aangrijpt op het andere tand wiel staan de tanden gelijk. bij 1 tandwiel moet hij steeds de tanden iets verdraaien om gelijk te bijven en dit is eigenlijk de demper die de speling op de vertanding opvangt.

Als er geen overmatige slijtage is geeft het niet, maar heb al eens gezien dat de veren uit de trommel kwamen, en dat geeft vervelende schade aan het blok
 
mr Pina kan daar misschien wel een goed antwoord op geven ? :Y
ik zelf heb nooit gehoord dat de transmissiedemper vaak de geest geeft ?? :?
kheb zelf ni veel ervaring met de 900 blokken ( t509)
Sorry, ik kan hier ook geen antwoord op geven, want ik heb dit probleem niet gehad :N ......maar ja, ik heb dan ook pas 1x een Speed Triple langer dan 2 jaar gehad :$
Voor de oranje fans
Zitten er onder! :9~
Ik ben zeer tevreden. Als het droog is een paar piccies maken op een mooie locatie
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er hééééél goed uit! :} :} :}



Enne, zoek de verschillen tussen de 2 foto's? :+
Hoy wat gaat het hier snel.
Is bijna niet meer bij te lezen

Wat ze waarschijnlijk bedoelen zijn de veren achter in de koppelingskorf.
In de achterplaat van de koppelingskorf zit meerstal een zestal veren in groepjes van 2 in verschillende sterktes.
Deze vangen de schokken in de trommel bij schakelen en optrekken op.
Als de veren los komen te liggen kan dat een rammelend lawaai geven bij stationair lopen.
Tevens zit er op de balansas ook een soort demper tegen het rammelen.
dit zijn 2 tandwielen op elkaar met 1 tand verschil.
Deze zitten gespannen met een schotelveer en waar hij aangrijpt op het andere tand wiel staan de tanden gelijk. bij 1 tandwiel moet hij steeds de tanden iets verdraaien om gelijk te bijven en dit is eigenlijk de demper die de speling op de vertanding opvangt.

Als er geen overmatige slijtage is geeft het niet, maar heb al eens gezien dat de veren uit de trommel kwamen, en dat geeft vervelende schade aan het blok
Zijn deze veren dan ook eventueel los te bestellen (er van uitgaande dat het niet heeft te maken met een rammel bij de balansas)? :?
Zou vervelend zijn als flatd de verkeerde info van de motorzaak heeft gekregen :/
 
extra afdichting van het bougiegat, zodat er geen water meer in hoort te komen

ja die bedoel ik O-)

brommer terug, loopt weer als een zonnetje nu t zonnetje nog B|
verder voorzien van nieuwe ketting/tandwielen en lagers van linksysteem vervangen[edit] en o ja, k&n luchtfilter [/edit],
klaar voor het seizoen *O* :] *O*

ook ff gezellig bijgepraat met lostrider, die nu weer met een fraai dynamodeksel rondrijdt
 
Laatst bewerkt:
ja die bedoel ik O-)

brommer terug, loopt weer als een zonnetje nu t zonnetje nog B|
verder voorzien van nieuwe ketting/tandwielen en lagers van linksysteem vervangen, klaar voor het seizoen *O* :] *O*

ook ff gezellig bijgepraat met lostrider, die nu weer met een fraai dynamodeksel rondrijdt
*O* *O* *O*


PS: 't zonnetje schijnt zaterdag ook te schijnen *O*
 
Zaterdag is motor-nakijk-dag. Eens in de zoveel tijd echt alles controleren inplaats van vluchtig een blik eroverheen.

Kan de Speed nog niet bestellen terwijl ik zo goed op weg was '( , begin vorige week mijn lies ernstig verrekt. Gebeurt wel vaker en ben dan qua sporten minimaal 4-5 weken uit de running omdat vanwege mijn werk ik toch geen rust krijg. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan