Triumph Speed Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W
Vanmorgen de vering van de Speed laten afstellen.
Stond voor te hard en achter veel te zacht.
Nu staat alles in balans.
Hele verbetering, stuurt geweldig nu. :}

Daarna met ´n paar maatjes rondgestookt. :]

full
 
Zijn er grote verschillen tussen bijvoorbeeld 2010 en 2011 modellen qua rijgedrag?

Ik zit eraan te denken om volgend voorjaar zo´n prachtige triumph te kopen. De prijs van de 675 street is erg aanlokkelijk, maar nu zag ik laatst bij Blom op de site een 1050 speed van 2010 voor iets van 10.000 met iets van 3.000 op de teller.

Echter, is zo´n speed niet een verradelijke beul voor iemand die 20 jaar niet meer heeft gereden en sinds een half jaar een 300 cc motorscooter heeft.

Is de street niet veel makkelijker?
 
Zijn er grote verschillen tussen bijvoorbeeld 2010 en 2011 modellen qua rijgedrag?

Ik zit eraan te denken om volgend voorjaar zo´n prachtige triumph te kopen. De prijs van de 675 street is erg aanlokkelijk, maar nu zag ik laatst bij Blom op de site een 1050 speed van 2010 voor iets van 10.000 met iets van 3.000 op de teller.

Echter, is zo´n speed niet een verradelijke beul voor iemand die 20 jaar niet meer heeft gereden en sinds een half jaar een 300 cc motorscooter heeft.

Is de street niet veel makkelijker?
Street is agressiever(nerveuser) dan de Speed. Echter de Speed zet makkelijker een stapje opzij.
 
paar honderd meter valt nog wel mee, als het rustig rijdend geweest is. maar dat rare geluid staat mij niet aan, misschien je krukas met de hand rond draaien en luisteren en voelen
 
:W
Vanmorgen de vering van de Speed laten afstellen.
Stond voor te hard en achter veel te zacht.
Nu staat alles in balans.
Hele verbetering, stuurt geweldig nu. :}

Daarna met ´n paar maatjes rondgestookt. :]

[afbeelding]

Vandaag ook zoiets gedaan; de instellingen van de duurtest Speed Triple van Moto73 gekopieerd. Motor rijdt nu comfortabeler maar voelt nog steeds strak aan. Heb vandaag niet echt sportief gereden dus wat dat betreft kan ik er nog niet al te veel over zeggen.
 
Laatst bewerkt:
:W
Vanmorgen de vering van de Speed laten afstellen.
Stond voor te hard en achter veel te zacht.
Nu staat alles in balans.
Hele verbetering, stuurt geweldig nu. :}

Daarna met ´n paar maatjes rondgestookt. :]

[afbeelding]


ik probeer de vering en demping problematiek te begrijpen
je zegt voor te hard, wat bedoel je daarmee
en achter te zachte, wat dan precies

(tis puur opdoen van kennis)
 
ik probeer de vering en demping problematiek te begrijpen
je zegt voor te hard, wat bedoel je daarmee
en achter te zachte, wat dan precies

(tis puur opdoen van kennis)

Voor stond de vering veel te strak dwz dat de voorvork nauwelijks in en uitveerde.
Voorkant voelde dus erg stug aan.
Achtervering daarentegen voelde juist heel erg zompig aan. Ook veerde hij vrij snel in maar langszaam uit.
Qua rijden wilde dit zeggen dat de motor nogal de binnenkant van de bocht opzocht.
Veerkarakter voor en achter moet gelijk zijn. dwz als je de motor rechtop zet en je drukt op de tank (middelpunt van de motor) moet de motor voor en achter gelijkmatig in- en uitveren.
Dit heb ik laten afstellen zodat de motor neutraal stuurt. Ik heb hem wel "sportief" laten afstellen, gericht op mijn rijstijl. Ben nogal van het laat remmen en de bocht inhoeken.

Ik heb het afstellen laten doen bij Rotech Support in Eindhoven. Hier had ik mijn vorige motor (R1) ook laten afstellen. Ik had hem toen al 2 jaar, maar na het afstellen kon ik ineens veel harder door de bocht.
 
Vandaag ook zoiets gedaan; de instellingen van de duurtest Speed Triple van Moto73 gekopieerd. Motor rijdt nu comfortabeler maar voelt nog steeds strak aan. Heb vandaag niet echt sportief gereden dus wat dat betreft kan ik er nog niet al te veel over zeggen.

Of een keertje langs gaan bij HK in Tiel, stellen hem gratis voor je af...
 
Voor stond de vering veel te strak dwz dat de voorvork nauwelijks in en uitveerde.
Voorkant voelde dus erg stug aan.
Achtervering daarentegen voelde juist heel erg zompig aan. Ook veerde hij vrij snel in maar langszaam uit.
.


als ik het goed begrijp
voor stond de in en uitgaande demping te dicht/ te veel
achter te weinig ingaand en te veel uitgaand

had je al eerder aan de vering gedraaid??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan