Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
dop 46 en 146nm
sluitring weer vast zetten met tyrip
Thanks. Geen inbussleutel nodig voor de andere kant ofzo? (Voor het voorwiel?)
Ga het straks ff checken.

Tiewrap zit er nu ook op :)

Edit:
Heb ff wat gereedschap besteld. Dop 46mm. Zo'n hex axle tool met 4 maten inbus en een momentsleutel. Zijn we weer helemaal compleet :)
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben morgen open rit van onze motorclub liempde (omgeving Den bosch)
Kan ik mijn nieuwe en eerste navigatie voor 't eerst uittesten.
*O*
 
GOEDENAVOND ALLEMAAL !

Wat ik me afvroeg, rijdt er al iemand op t 2016 model .
Hoe bevalt t ?
Veel verschil ?

Vragen, vragen.....😙
 
GOEDENAVOND ALLEMAAL !

Wat ik me afvroeg, rijdt er al iemand op t 2016 model .
Hoe bevalt t ?
Veel verschil ?

Vragen, vragen.....😙

Ik rijd sinds vorige week zaterdag op een Speed R van 2016.

Ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen vergelijk met vorig model. Vorige motor was een Tuono V4.

Frank.
 
Ik rijd sinds vorige week zaterdag op een Speed R van 2016.

Ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen vergelijk met vorig model. Vorige motor was een Tuono V4.

Frank.
Ha Frank gefeliciteerd......... *O*
Toch de Appie de deur uit.

Je gaat ws de persoonlijkheid en oempf van die zuiperd missen, maar voor de rest ga je de S3 alleen maar waarderen. ;)
 
Ik rijd sinds vorige week zaterdag op een Speed R van 2016.

Ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen vergelijk met vorig model. Vorige motor was een Tuono V4.

Frank.
Gefeliciteerd met je Speedy! :]

Interessante overstap, hoe ben je tot die keuze gekomen? :)
Had je een V4 1000 of 1100 ?
 
Ik was ook voornemens op de 2016 S te bestellen, maar op het laatste moment gekozen om te wachten op de Tiger Sport 2016... Moet helaas wachten tot medio juni volgens de importeur...
 
Ha Frank gefeliciteerd......... *O*
Toch de Appie de deur uit.

Je gaat ws de persoonlijkheid en oempf van die zuiperd missen, maar voor de rest ga je de S3 alleen maar waarderen. ;)

Ik ben de Tuono al bijna vergeten ;) . Al is het inderdaad alleen al om het benzineverbruik :Y .
 
Gefeliciteerd met je Speedy! :]

Interessante overstap, hoe ben je tot die keuze gekomen? :)
Had je een V4 1000 of 1100 ?

Ik had een V4 1000. Na 10.000 km het eerste motorblok aan gort. Foutje denk je dan, nieuw blok van Aprilia en gaan maar weer. Kan gebeuren.

Helaas.... Bijna 17.000 km later breken er wat kleppen en is de boel weer aan gort :( . Aprilia wil de onderdelen vergoeden maar de levering laat nu al meer als een half jaar ;( op zich wachten. Drijfstangen blijven maar in backorder staan.

Dat was helaas niet het enige. Tussendoor is ook nog eens een koelvloeistof manifold gescheurd en de tractioncontrol een tijd van slag geweest. Meeste ellende was dan ook nog in het buitenland. Drie vakanties gedeeltelijk om zeep geholpen.

Vertrouwen in Aprilia was al niet groot maar is nu ver onder nul. Ik wilde een motor die hopelijk wat betrouwbaarder is en veel rijplezier geeft. Vandaar de nieuwe Speed Triple R :] .

Supertevreden over de eerste paar honderd kilometer :Y . Kan niet wachten tot ie helemaal los mag.
 
Ik had een V4 1000. Na 10.000 km het eerste motorblok aan gort. Foutje denk je dan, nieuw blok van Aprilia en gaan maar weer. Kan gebeuren.

Helaas.... Bijna 17.000 km later breken er wat kleppen en is de boel weer aan gort :( . Aprilia wil de onderdelen vergoeden maar de levering laat nu al meer als een half jaar ;( op zich wachten. Drijfstangen blijven maar in backorder staan.

Dat was helaas niet het enige. Tussendoor is ook nog eens een koelvloeistof manifold gescheurd en de tractioncontrol een tijd van slag geweest. Meeste ellende was dan ook nog in het buitenland. Drie vakanties gedeeltelijk om zeep geholpen.

Vertrouwen in Aprilia was al niet groot maar is nu ver onder nul. Ik wilde een motor die hopelijk wat betrouwbaarder is en veel rijplezier geeft. Vandaar de nieuwe Speed Triple R :] .

Supertevreden over de eerste paar honderd kilometer :Y . Kan niet wachten tot ie helemaal los mag.

Gefeliciteerd met je Speed!
Ik lees meer van dit soort verhalen, erg jammer want ik vind het een schitterende motor met een blok vol potentieel!

Maar voor zo'n prijzige motor mag je wel wat kwaliteit en service verwachten..
 
Ik zou van de speed terug naar een aprilia willen, ondanks dat ik bij mijn vorige (rsv1000) ook wel wat problemen heb gehad. :+
Maar het gevoel dat ik krijg van v2 of v4, het geluid, karakter van aprilia, power en uitstraling.. :}

Ik weet niet of je het eerste model bouwjaar had en/of dat er nadien verbeteringen zijn aangebracht?
 
Laatst bewerkt:
Ik had een V4 1000. Na 10.000 km het eerste motorblok aan gort. Foutje denk je dan, nieuw blok van Aprilia en gaan maar weer. Kan gebeuren.

Helaas.... Bijna 17.000 km later breken er wat kleppen en is de boel weer aan gort :( . Aprilia wil de onderdelen vergoeden maar de levering laat nu al meer als een half jaar ;( op zich wachten. Drijfstangen blijven maar in backorder staan.

Dat was helaas niet het enige. Tussendoor is ook nog eens een koelvloeistof manifold gescheurd en de tractioncontrol een tijd van slag geweest. Meeste ellende was dan ook nog in het buitenland. Drie vakanties gedeeltelijk om zeep geholpen.

Vertrouwen in Aprilia was al niet groot maar is nu ver onder nul. Ik wilde een motor die hopelijk wat betrouwbaarder is en veel rijplezier geeft. Vandaar de nieuwe Speed Triple R :] .

Supertevreden over de eerste paar honderd kilometer :Y . Kan niet wachten tot ie helemaal los mag.
Jezus wat kut zeg :/
Kan me goed voorstellen dat je blij bent dat je die Aprilia kwijt bent. Heeft de dealer de motor teruggekocht ofzo of hoe is dat gelopen? :?
 
Ik zou van de speed terug naar een aprilia willen, ondanks dat ik bij mijn vorige (rsv1000) ook wel wat problemen heb gehad. :+
Maar het gevoel dat ik krijg van v2 of v4, het geluid, karakter van aprilia, power en uitstraling.. :}

Ik weet niet of je het eerste model bouwjaar had en/of dat er nadien verbeteringen zijn aangebracht?
Het schijnt dat de 1100 beter is, maar ik weet niet of ik het risico zou durven nemen.

Ik zou dan toch eerder voor een Ducati gaan.
 
Ik had een V4 1000. Na 10.000 km het eerste motorblok aan gort. Foutje denk je dan, nieuw blok van Aprilia en gaan maar weer. Kan gebeuren.

Helaas.... Bijna 17.000 km later breken er wat kleppen en is de boel weer aan gort :( . Aprilia wil de onderdelen vergoeden maar de levering laat nu al meer als een half jaar ;( op zich wachten. Drijfstangen blijven maar in backorder staan.

Dat was helaas niet het enige. Tussendoor is ook nog eens een koelvloeistof manifold gescheurd en de tractioncontrol een tijd van slag geweest. Meeste ellende was dan ook nog in het buitenland. Drie vakanties gedeeltelijk om zeep geholpen.

Vertrouwen in Aprilia was al niet groot maar is nu ver onder nul. Ik wilde een motor die hopelijk wat betrouwbaarder is en veel rijplezier geeft. Vandaar de nieuwe Speed Triple R :] .

Supertevreden over de eerste paar honderd kilometer :Y . Kan niet wachten tot ie helemaal los mag.


:o :o dat is ook karakter genoeg van de motor om twee keer in zo'n korte tijd een blok op te eten...

Succes met Speedy!

*O*
 
Ik zou van de speed terug naar een aprilia willen, ondanks dat ik bij mijn vorige (rsv1000) ook wel wat problemen heb gehad. :+
Maar het gevoel dat ik krijg van v2 of v4, het geluid, karakter van aprilia, power en uitstraling.. :}

Ik weet niet of je het eerste model bouwjaar had en/of dat er nadien verbeteringen zijn aangebracht?

Ik heb 1,2,3 en 4 cilinders gehad maar in mijn ogen kan er niets op tegen het motor karakter en de sound van een zware 3 pitter!
 
Ik rijd sinds vorige week zaterdag op een Speed R van 2016.

Ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen vergelijk met vorig model. Vorige motor was een Tuono V4.

Frank.

*O* *O* *O*
Eindelijk ook in dit topic aanbeland.
En je mag niet liegen......
Je hebt wel wat vergelijk met het vorig model, de mijne. En toen was ie nog niet zo enthousiast als nu. O-) Dus die nieuwe Speed moet echt wel de bom zijn. :] :} :9~

Ik moet van mij zelf nog 1 of 2 jaar wachten :')

Zoals ik gisteren in real life heb gezien, is het een feest om op te rijden. 8-)
We gaan samen nog veel fun beleven. :] :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan