Triumph Speed Triple topic deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik me niet vergis heeft dat model wel eens last van losse klepzittingen, slechte dynoma en spanningsregelaar en kans op olie verbruik bij hogere kilometerstanden. Oja en vergeet de niet werkende achterveer niet. Die is echt snoei hard bij de eerdere types (zal wennen zijn als je van een varadero afkomt _O- )
Maar er is niet echt bijzonders aan anders dan jappers ook last van hebben van die leeftijden.

Pit ga je niet echt vinden bij een speed, maar vooral koppel!! pure power en voor de een is dat "pit" voor de ander niet. Het is geen racer met een eindschot, het is geen twin met super koppel maar exact daar tussen in :Y :Y Best of both worlds :] :] Ik wil niet meer anders.
Heb alle types wel gereden maar een triple is voor mij het fijnste.

In het triple topic gaat iedereen natuurlijk je vertellen dat het de beste motor is. Daarom maar een duidelijk advies: ga proefrijden! ervaar zelf of het iets voor je is.
Gezien je huidige motoren zou de speed je wel een prima kunnen bevallen! evenveel koppel als de varadero meer vermogen dan de varadero en de zevenfifty.

De Tiger 1050 heb ik wel eens gereden, maar die vond ik niet dat...
testrijden ga ik zeker eens doen, maar dynamo/spanningsregelaar/losse klepzittingen/achterveer... is wel veel kans op miserie :p

vanaf welke leeftijd betert dat ongeveer ;)
 
Nog 1 navi vraagje..Zijn hier mensen met een Mac die Tyre gebruiken? Ik vind alleen maar dat ik een windows emulator moet installen op mijn Mac? Is er geen andere manier om routes te maken, zodat ik die op mijn TomTom kan knallen? Tyre roept sinds 2014 dat ze bezig zijn met andere platformen, maar zit geen schot in dus….
 
Nog 1 navi vraagje..Zijn hier mensen met een Mac die Tyre gebruiken? Ik vind alleen maar dat ik een windows emulator moet installen op mijn Mac? Is er geen andere manier om routes te maken, zodat ik die op mijn TomTom kan knallen? Tyre roept sinds 2014 dat ze bezig zijn met andere platformen, maar zit geen schot in dus….
Oplossing: Je Mac uit het raam gooien en een andere laptop kopen :)
 
Nog 1 navi vraagje..Zijn hier mensen met een Mac die Tyre gebruiken? Ik vind alleen maar dat ik een windows emulator moet installen op mijn Mac? Is er geen andere manier om routes te maken, zodat ik die op mijn TomTom kan knallen? Tyre roept sinds 2014 dat ze bezig zijn met andere platformen, maar zit geen schot in dus….

my route app is het nieuwe alternatief voor tyre en is webbased, dus ik denk dat dat ook op een mac zonder probleem zal werken.
 
De Tiger 1050 heb ik wel eens gereden, maar die vond ik niet dat...
testrijden ga ik zeker eens doen, maar dynamo/spanningsregelaar/losse klepzittingen/achterveer... is wel veel kans op miserie :p

vanaf welke leeftijd betert dat ongeveer ;)


Er staat geschreven dat het MOGELIJK is, niet dat het altijd zo is! Je kijkt naar iets uit Engeland of hoe het nu maar mag heten |(
Ik kijk al 7 jaar hier in dit topic en heb 3x gelezen over een motor revisie of ruilmotor. Met een beetje beleid (onderhoud) is de techniek hufter proof.

Het zijn wel de moderne klassiekers :P

Ik kan ook niet overweg met de tiger 1050. Vind ze heel mooi, maar niet voor mij.


:W
 
Laatst bewerkt:
De Tiger 1050 heb ik wel eens gereden, maar die vond ik niet dat...
testrijden ga ik zeker eens doen, maar dynamo/spanningsregelaar/losse klepzittingen/achterveer... is wel veel kans op miserie :p

vanaf welke leeftijd betert dat ongeveer ;)

Niet te druk maken over de mogelijke problemen. Ik heb zelf ervaren dat de dynamo / spanningsregelaar stuk ging (bij 30.000 km en 10 jaar oud).
Bij mijn honda's gingen die ook stuk! Kleppen die er uit lopen is een verhaal wat op internet rond gaat.... maar bij yamaha's r6 scheuren cilinders en zo zijn er nog wel verschillende kwaaltjes te noemen terwijl er vele andere zijn die nooit ergens last van hebben.

De kosten voor een dynamo / spanningsregelaar (OEM) zijn rond de 250,- dus betaalbaar. goedkoper is laten wikkelen en aftermarket zooi plaatsen. Blijft ook nog een langer heel (zeggen ze).

Als de kleppen er nu nog in zitten bij een model uit 1998... dan zullen ze wel blijven zitten! en dan nog het is een motor van 18 jaar oud!!! dan gaan er altijd dingen stuk.

Ik heb zelf een varadero gehad (inruiler) heb er 5 km mee gereden en gelijk door naar een motorzaak voor de verkoop :P daar kon ik niet aan wennen. Power was niet lekker, was te zwaar, viel in de bochten.... maar toen was ik gewend aan een Husaberg 650sm... Dus het ligt er aan waar je vanaf komt en het blijft echt ieder zijn eigen mening en gevoel.
 
ik kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn tripletje.
afgelopen weekend richting Bitburg gereden, helaas niet helemaal droog gehouden maar weer erg lekker gereden over de bochtige weggetjes. ik zat met een *D van oor tot oor in mijn helm.
ook het verbruik valt mij erg mee zelfs bij sportief :] gedrag... (niet erg extreem)
 
Vanavond ff de vizier stickers up to date gemaakt, helaas rijdt meneer Davies elk weekend met een andere kleur Oakley sticker.. Ik hou het bij neon geel, past mooi bij m'n pak en motor!

[afbeelding]

Oehh! Mooi hellempie !!!ik heb de Xlite x802r Carbon....Ben nog steeds opzoek naar een betaalbaar zwart vizier...
Word de carbon look zoveel malen vetter!
 
Oehh! Mooi hellempie !!!ik heb de Xlite x802r Carbon....Ben nog steeds opzoek naar een betaalbaar zwart vizier...
Word de carbon look zoveel malen vetter!

Thanx, ben er ook erg blij mee.
Die vizieren zijn 55 euro nieuw, vind ik nog meevallen..
Heb een Arai gehad en daar mocht ik voor een spiegelvizier gewoon dik 100 euro aftikken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer even een mooie ronde gemaakt van 150 km... Alleen maar bochten :Y bochten... En bochten })

Wereldfiets, die Speed 8-)
full
 
Na me werk wou ik ook nog een rondje gaan doen maar bedacht me en heb toen maar me ketting schoon gemaakt en weer gesmeerd (was er aan toe)
Blijft toch een rotwerkje.
Meteen maar even me achtervelg schoon gemaakt. Heb nu weer een zwarte velg ipv een grijze :+
De rest wassen komt nog wel een keer :Z :z
 
Moet jij niet werken ofzo?! :+
Man als ik eindelijk thuis ben, die kleine op bed ligt en gesport heb dan regent het 9 van de 10 keer.. :(

Werk onregelmatig, dat scheelt.. Was vandaag toevallig vrij en de vrouw let op de kleine :+ en had gister al gesport.. :P Moet je toch beter gaan regelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Werk onregelmatig, dat scheelt.. Was vandaag toevallig vrij en de vrouw let op de kleine :+ en had gister al gesport.. :P Moet je toch beter gaan regelen ;)

Wij sporten eigenlijk elke dag op het werk dus ik mag niet klagen, maar onregelmatig werken is wel ideaal idd! Geef je groot gelijk als het zulk lekker weer is! :]
 
Laatst bewerkt:
Na me werk wou ik ook nog een rondje gaan doen maar bedacht me en heb toen maar me ketting schoon gemaakt en weer gesmeerd (was er aan toe)
Blijft toch een rotwerkje.
Meteen maar even me achtervelg schoon gemaakt. Heb nu weer een zwarte velg ipv een grijze :+
De rest wassen komt nog wel een keer :Z :z


Waarom ketting schoonmaken??? Dat ding is bij mij toch direct weer zwart. Offroad chainlube is mijn vriend. Zelfs dat komt er niet veel op en mijn kettingen gaan zo'n 40.000 km mee. Daar ga ik niet moeilijk voor doen :P

Maar als het goed is komen zaterdag nieuwe remblokken rond om en olie filter aan met en goede bekende uit Nl. Gratis shipping en geen invoerheffing :X

Dan ook maar weer eens een wasbeurt doen. Ach als de tank weer leeg is dan heeft tie zijn volgende jubileum berijkt van 90.000 kms. Een beetje verwennen is dan wel gepast.


:W
 
Nu zit ik al een tijdje mee te lezen en te twijfelen tussen een Street en de Speed, laatst eens een op Street gezeten en qua vermogen vond ik het prima maar met mijn lengte (ongeveer 2 meter) vond ik hem toch wat te klein aanvoelen.

Hoe zit dat bij de Speed, is die echt veel groter? En rijd dit heel anders dan de Street doet?

Vind zelf het model met de ronde koplampen het mooiste, kwam een paar op Marktplaats tegen die toch wel me interesse wekte. Is één van deze hier wellicht bekend en iemand die me iets er over kan vertellen?

Zag er een bij Barbier motoren:

$_85.JPG


En particulier een:

$_85.JPG


$_85.JPG


Ook al lijkt die inmiddels gereserveerd.

Zijn er nog zaken waar op te letten bij dit model?
 
Nu zit ik al een tijdje mee te lezen en te twijfelen tussen een Street en de Speed, laatst eens een op Street gezeten en qua vermogen vond ik het prima maar met mijn lengte (ongeveer 2 meter) vond ik hem toch wat te klein aanvoelen.

Hoe zit dat bij de Speed, is die echt veel groter? En rijd dit heel anders dan de Street doet?

Vind zelf het model met de ronde koplampen het mooiste, kwam een paar op Marktplaats tegen die toch wel me interesse wekte. Is één van deze hier wellicht bekend en iemand die me iets er over kan vertellen?

Zag er een bij Barbier motoren:

[afbeelding]

En particulier een:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook al lijkt die inmiddels gereserveerd.

Zijn er nog zaken waar op te letten bij dit model?

Een Speed is nauwelijks groter dan een Street (heb ook een Street gehad) maar wel breder en een stuk zwaarder. En ja hij rijdt echt wel anders, hij heeft 40nm koppel en 25pk meer dus dat merk je wel. Wel hetzelfde lineaire motor karakter en vermogensopbouw.
Vering en remmen zijn ook stukken beter als een (standaard) Street.
 
Nu zit ik al een tijdje mee te lezen en te twijfelen tussen een Street en de Speed, laatst eens een op Street gezeten en qua vermogen vond ik het prima maar met mijn lengte (ongeveer 2 meter) vond ik hem toch wat te klein aanvoelen.

Hoe zit dat bij de Speed, is die echt veel groter? En rijd dit heel anders dan de Street doet?

Vind zelf het model met de ronde koplampen het mooiste, kwam een paar op Marktplaats tegen die toch wel me interesse wekte. Is één van deze hier wellicht bekend en iemand die me iets er over kan vertellen?

Zag er een bij Barbier motoren:

[afbeelding]

En particulier een:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook al lijkt die inmiddels gereserveerd.

Zijn er nog zaken waar op te letten bij dit model?

Heb mijn speed bij Barbier gekocht. Fijne zaak! die van mij was een import motor. Is ook duidelijk gecommuniceerd. Vooraf gebeld en navraag gedaan over de staat van de motor en netjes en eerlijk antwoord gekregen. Heb hem zo meegenomen (geen garantie, gewoon goede proefrit en overschrijven }) ) en tot op de dag van vandaag geen spijt gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan