Triumph Speed Triple topic deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb mijn speed bij Barbier gekocht. Fijne zaak! die van mij was een import motor. Is ook duidelijk gecommuniceerd. Vooraf gebeld en navraag gedaan over de staat van de motor en netjes en eerlijk antwoord gekregen. Heb hem zo meegenomen (geen garantie, gewoon goede proefrit en overschrijven }) ) en tot op de dag van vandaag geen spijt gehad.

Dank voor de reactie(s), heb inderdaad bij deze ook eerlijk te horen gekregen dat het om een import gaat. Wat dat betreft heb ik altijd ook de voorkeur voor kopen bij een zaak, geeft voor mijn gevoel toch net iets meer zekerheid.

Wellicht van het weekend eens even langs rijden en kijken hoe de Speed zich verhoud ten opzichte van de Street. Want vergeleken met de 600 race die ik had rijd zo'n 3 cilinder heerlijk :9~ .
 
Dank voor de reactie(s), heb inderdaad bij deze ook eerlijk te horen gekregen dat het om een import gaat. Wat dat betreft heb ik altijd ook de voorkeur voor kopen bij een zaak, geeft voor mijn gevoel toch net iets meer zekerheid.

Wellicht van het weekend eens even langs rijden en kijken hoe de Speed zich verhoud ten opzichte van de Street. Want vergeleken met de 600 race die ik had rijd zo'n 3 cilinder heerlijk :9~ .


Dan ga je de toerenbegrenzer testen van de speed tijdens een proefrit _O-
Speed moet je veeeeel meer op koppel rijden dan een 600 racer.
Have fun met je proefrit!

ps. ik heb voortzo nog een set GenG/ G&G dempers te koop voor een speed 2005-2007 model.
Inclusief twee type db killers. Dat zijn dus drie wensen in een! *D *O*
1: Duits oom agent legaal (e-keur en alles der op)
2: Oom agent legaal (Nederland, mits geen dB meter), en een lekkere roffel.
3: Ruzie met je buren gegarandeerd :o ....

Zijn mat-zwarte ovalen, alu/rvs dempers met stalen endcap.
Prijs....: 250,-
set kost nieuw € 655,- setje aangepaste DB killers koste nog eens iets van 35,-
G&G Oval muffler Triumph Speed Triple 1050 2005-2010

Reden verkoop: heb een set akrapovic hexagonale carbon dempers die ik passend laat maken. Puur een gevalletje: " het oog wil ook wat" want het geluid van de G&G dempers is prima, ben zelf iets minder blij met de endcap van de G&G en vakantie geld was binnen _O- :+ ....... dus dan koop je soms wat dingen extra :z
 
Laatst bewerkt:
Nu zit ik al een tijdje mee te lezen en te twijfelen tussen een Street en de Speed, laatst eens een op Street gezeten en qua vermogen vond ik het prima maar met mijn lengte (ongeveer 2 meter) vond ik hem toch wat te klein aanvoelen.

Hoe zit dat bij de Speed, is die echt veel groter? En rijd dit heel anders dan de Street doet?

Vind zelf het model met de ronde koplampen het mooiste, kwam een paar op Marktplaats tegen die toch wel me interesse wekte. Is één van deze hier wellicht bekend en iemand die me iets er over kan vertellen?

Zag er een bij Barbier motoren:

[afbeelding]

En particulier een:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook al lijkt die inmiddels gereserveerd.

Zijn er nog zaken waar op te letten bij dit model?

als je die barbier koopt zou ik de valdoppen er direct afhalen! die zitten deels aan het blok en breken je blokbevestiging af bij een (harde)val....... Heb al meerdere speeds te koop gezien met schade aan blok ophanging vanwege dat soort valblokken.
 
als je die barbier koopt zou ik de valdoppen er direct afhalen! die zitten deels aan het blok en breken je blokbevestiging af bij een (harde)val....... Heb al meerdere speeds te koop gezien met schade aan blok ophanging vanwege dat soort valblokken.

Bedankt voor de tip, en mocht het er één worden met de originele uitlaat (hij heeft er meer te koop staan) dan zal ik die uitlaten zeker in de gaten houden van je.
 
Bedankt voor de tip, en mocht het er één worden met de originele uitlaat (hij heeft er meer te koop staan) dan zal ik die uitlaten zeker in de gaten houden van je.


Ja, Barbier heeft een handeltje in speeds ondekt :Y :+ *O*
Ik had destijds een reservering op twee speeds gemaakt (een witte en een zwarte). Uiteindelijk voor de zwarte gegaan want die wat net ff iets netter..... ondanks dat de witte vol met extra's zat.
Maakte de onderhandeling wel lastig... hij wist (en ik ook) dat ik er met een van beide van door zou gaan :P
 
Weekend!
Iemand voor een speciale triple bril?
full
 
Middag@all…

Vandaag bij Gebben even stroom laten aansluiten voor mijn Navi. Ook maar gelijk een mooiere oplossing qua bevestiging gemaakt. Helemaal prima zo!

14bl3ww.jpg
 
Kan iemand nog sterke-zwakke punten opnoemen van een Speed Triple 1050 uit 2007?
Ik ben aspirant koper. Ik ben al begonnen met het topic door te spitten maar misschien kan het ook op deze manier...
 
Nou vandaag mijn nieuwe brommertje schoon gemaakt en gepoets.
Even een piccie gemaakt en daarna weer helemaal origineel gebouwt.
Klaar voor de keuring deze week.

Bar ends zijn onderweg net als de remhendels. Nu nog even origineel Triumph led verlichting of Rizoma dan is ze helemaal klaar.
temporary_zpsje6mv2c7.jpg
temporary_zpsdymnr0xo.jpg
 
Iemand nog interesse in een Ohlins TTX?
Nu voorzien van een 90 kg veer. De originele 100kg veer zit erbij.
Een kleine 1500km onder mijn 2012 speed triple gezeten..

Mail me aub bij interesse
Ad . blokker appestaartje gmail.com
temporary_zpsw4fgv2r4.jpg

temporary_zpsnmt9adzh.jpg
 
Naice, waar hebbeb ze de aansluiting gemaakt?

Achter de teller-unit…Me Happy..Nu km's maken met het ding..Pas goed 12k gelopen…Nog steeds wel opties to do…

- Poedercoaten hielplaten
- Poedercoaten stepjes
- Seatcover
- Radiator Guard

Leuk winterproject…..
 
Achter de teller-unit…Me Happy..Nu km's maken met het ding..Pas goed 12k gelopen…Nog steeds wel opties to do…

- Poedercoaten hielplaten
- Poedercoaten stepjes
- Seatcover
- Radiator Guard

Leuk winterproject…..
Goed bezig ;) weet je zo de kleuren van de draden nog waar het op aangesloten is?
Mijn navi wil ik ook weer op het contact namelijk. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan