Triumph Speed Triple topic deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt goed! En de ontstekings onderbreking afstellen doe je met de app?
Inderdaad per 100toeren en per gasstand zelfs.
Ik heb een redelijk lange onderbreking omdat ik op zeker de bak heel wil houden.
Ook de druk van de sensor wordt gemeten zodat je altijd een goie onderbreking heb.
Wijst zichzelf met de app.
 
Klinkt goed! En de ontstekings onderbreking afstellen doe je met de app?
Inderdaad per 100 toeren kan je het instellen en per gasstand zelfs.
Ik zelf heb de sprongen pr 1000 toeren gedaan.
Ik heb een redelijk lange onderbreking omdat ik op zeker de bak heel wil houden.
Ook de druk van de sensor wordt gemeten zodat je altijd een goie onderbreking heb.
Wijst zichzelf met de app.
 
20160720_231429_zpsz3t6wik6.jpg


What the f$@*


Motor zo weg gezet dinsdag, warm en heet door de zon. Staat in nu hete garage.
Proeft niet als olie, ruikt niet als benzine, kvs-peil lijkt ook niet lager dan voorheen.
Maar een van die moet het toch zijn???
 
Ik denk toch koelvloeistof.
Als je de motor nog niet heb laten draaien kan de radiateur leeg zijn, terwijl het reservoir nog vol staat.
Niet de slangenklem aan de linkerkant eraf geschoten?
 
[afbeelding]

What the f$@*


Motor zo weg gezet dinsdag, warm en heet door de zon. Staat in nu hete garage.
Proeft niet als olie, ruikt niet als benzine, kvs-peil lijkt ook niet lager dan voorheen.
Maar een van die moet het toch zijn???

Ik denk toch koelvloeistof uit je expansie vaatje, een Speed wil die (van mijn type en bouwjaar iig) nog wel eens leeg gooien, alhoewel dat meestal onder het rijden is..
Zou anders ook niet weten wat het zou moeten zijn!
 
Inderdaad per 100 toeren kan je het instellen en per gasstand zelfs.
Ik zelf heb de sprongen pr 1000 toeren gedaan.
Ik heb een redelijk lange onderbreking omdat ik op zeker de bak heel wil houden.
Ook de druk van de sensor wordt gemeten zodat je altijd een goie onderbreking heb.
Wijst zichzelf met de app.

Bedankt man!
Denk dat ik deze maar eens ga bestellen 1 dezer dagen.. *D
 
Ik denk toch koelvloeistof.
Als je de motor nog niet heb laten draaien kan de radiateur leeg zijn, terwijl het reservoir nog vol staat.
Niet de slangenklem aan de linkerkant eraf geschoten?

Thanks, ik ga op onderzoek doen naar KVS, is inderdaad meest waarschijnlijk: olie heeft donkere kleur en benzine zou verdampen lijkt me.
De expansie slangetjes voelden droog maar dat zegt niks want het lekken zal dinsdag al wel gebeurt zijn. Op het oog niks los geschoten maar daar moet ik nog goed naar kijken.
 
Thanks, ik ga op onderzoek doen naar KVS, is inderdaad meest waarschijnlijk: olie heeft donkere kleur en benzine zou verdampen lijkt me.
De expansie slangetjes voelden droog maar dat zegt niks want het lekken zal dinsdag al wel gebeurt zijn. Op het oog niks los geschoten maar daar moet ik nog goed naar kijken.

om zeker te weten of kvs is: proeven (niet DRINKEN!! wordt je blind, ziek, misselijk van van 8-) ) KVS smaakt zoet.

Het komt wel eens voor dat de warmte pas laat in je motor komt door het stilstaan. Dat had mijn oude honda ook. Flink stuk op de snelweg vol gas gereden (temperatuur normaal), bij het tanken begon hij in eens flink kvs te lekken..... Dan komt de warmte uit het blok naar de KVS, en die zet (net als water) uit als het warm wordt. Door het rijden koelde hij de radiateur goed en bleef het op temp. Door het stilstaan gaat de warmte uit het blok naar de kvs rondom de cilinders (en omdat de waterpomp geen kvs meer pomp krijg je lokaal extreme warmte in de kvs).
Voor mijn honda was de oplossing..... rustig rijden voordat ik hem uit zette :X O-) :]
Overigens kwam het geheel door hoge compressie/ tuning van het blok zonder het koelsysteem goed aan te pakken. Je zou mogen verwachten dat Triumph daar beter over heeft nadacht dan ik _O-
 
Goedemiddag,

Iemand hier nog een goede webshop in de UK waar oa. de K&N filters en remblokken te koop zijn voor een 2012 model?

Nog suggesties trouwens voor nieuwe remblokken? Merk? type (voornamelijk straatgebruik)?
 
Goedemiddag,

Iemand hier nog een goede webshop in de UK waar oa. de K&N filters en remblokken te koop zijn voor een 2012 model?

Nog suggesties trouwens voor nieuwe remblokken? Merk? type (voornamelijk straatgebruik)?
Gewoon ebay.co.uk ?
Of eBay.de ?

Remblokken: Carbone Lorraine xbk5 :Y
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Speed Triple 1050 uit 2007. Wat is daar het onderhoudsinterval van? Om de hoeveel km moet deze een beurt... Alvast bedankt voor het antwoord. Ik loop te zoeken op Google maar ik kom er even niet uit.
 
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe helm, mijn oude was van me motor af gevallen |( en kapot.

Dit was mijn 2de Arai, arai is een super helm voor mij dan kwa pasvorm, uiterlijk maar die prijs :X

Vandaag even wat andere helmen wezen passen.
Arai hebben ze bijna niet meer en kwam nu op een HJC of een Shoei uit, iemand ervaring met een of beide helmen.

Een + van shoei is het zonnevizier 8-)
Zitten beide goed, pak wel het duurdere segment voor de ventilatie mogelijkheden en de afwerking.

Ook Scorpions gepast maar zaten niet naar mijn hoofd.
Werden wel veel verkocht zeiden ze.

Ik hoor graag de reacties en met welk merk hhelm jullie rijden.
 
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe helm, mijn oude was van me motor af gevallen |( en kapot.

Dit was mijn 2de Arai, arai is een super helm voor mij dan kwa pasvorm, uiterlijk maar die prijs :X

Vandaag even wat andere helmen wezen passen.
Arai hebben ze bijna niet meer en kwam nu op een HJC of een Shoei uit, iemand ervaring met een of beide helmen.

Een + van shoei is het zonnevizier 8-)
Zitten beide goed, pak wel het duurdere segment voor de ventilatie mogelijkheden en de afwerking.

Ook Scorpions gepast maar zaten niet naar mijn hoofd.
Werden wel veel verkocht zeiden ze.

Ik hoor graag de reacties en met welk merk hhelm jullie rijden.
Als je het niet bij je motorverzekering kunt claimen, maar je wel een reisverzekering hebt kun je het daar proberen. Of via de WA-verzekering van een vriend, dat die 'm heeft laten vallen.

Mijn eerste helm die ik kocht toen ik begon met rijles was een goedkope HJC, op zich niks mis mee maar niet zo mooi. Daarna een Scorpion gekocht, die was prima drukte alleen ietsje op m'n voorhoofd. Daarna vanwege een crash moest ik een nieuwe kopen en ontdekte ik dat eigenlijk slechts 2 merken mij goed passen, nml. X-lite en Arai. Beide zijn van het duurste segment. Uiteindelijk voor Arai gekozen en die zit altijd nog perfect.

Bedenk me nu eigenlijk pas dat ik toen m'n vriendin nog niet kende en bijna een X-lite Carlos Checa replica had gekocht. Mijn vriendin is groot fan van Checa. Zou wel toevallig zijn geweest :)
 
Laatst bewerkt:
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe helm, mijn oude was van me motor af gevallen |( en kapot.

Dit was mijn 2de Arai, arai is een super helm voor mij dan kwa pasvorm, uiterlijk maar die prijs :X

Vandaag even wat andere helmen wezen passen.
Arai hebben ze bijna niet meer en kwam nu op een HJC of een Shoei uit, iemand ervaring met een of beide helmen.

Een + van shoei is het zonnevizier 8-)
Zitten beide goed, pak wel het duurdere segment voor de ventilatie mogelijkheden en de afwerking.

Ook Scorpions gepast maar zaten niet naar mijn hoofd.
Werden wel veel verkocht zeiden ze.

Ik hoor graag de reacties en met welk merk hhelm jullie rijden.
:?
Ik heb zelf een shoei helm uitgezocht aangezien de arai niet rondom mijn hoofd zat en voel de shoei echt rondom me hoofd zitten.
 
Ik zowel Arai als HJC gehad en bij HJC heb je naar mijn mening voor veel minder geld een helm die echt supergoed is.

Rij nu zelf met een X-lite en vind het de beste helm die ik tot nu toe gehad heb ( heb 2 Sharks, een Arai, een HJC en een Fox gehad)
Het zijn dure helmen maar vind hem vooral positief opvallen in aërodynamica en pasvorm van de binnenvoering.

Ik wil daarbij wel graag zeggen dat qua prijs kwaliteit verhouding ik HJC echt het beste vind (ik had het topmodel, een Spies replica)

Maar zoals sommigen al zeggen, bepaalde helmen passen beter bij bepaalde hoofden.

Dit is de mijne:

20160628_204539.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe helm, mijn oude was van me motor af gevallen |( en kapot.

Dit was mijn 2de Arai, arai is een super helm voor mij dan kwa pasvorm, uiterlijk maar die prijs :X

Vandaag even wat andere helmen wezen passen.
Arai hebben ze bijna niet meer en kwam nu op een HJC of een Shoei uit, iemand ervaring met een of beide helmen.

Een + van shoei is het zonnevizier 8-)
Zitten beide goed, pak wel het duurdere segment voor de ventilatie mogelijkheden en de afwerking.

Ook Scorpions gepast maar zaten niet naar mijn hoofd.
Werden wel veel verkocht zeiden ze.

Ik hoor graag de reacties en met welk merk hhelm jullie rijden.


Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een Shoei street en cross helm. Beide geweldig. Is de GT Air blah blah. Het zonnevizier is echt geweldig maar ook de bediening ervan. Geen frummelig pieleke om hem dicht te doen en geen veerdruk. Werkt gewoon geweldig. Ja ik zou ze gelijk weer kopen.



:W
 
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe helm, mijn oude was van me motor af gevallen |( en kapot.

Dit was mijn 2de Arai, arai is een super helm voor mij dan kwa pasvorm, uiterlijk maar die prijs :X

Vandaag even wat andere helmen wezen passen.
Arai hebben ze bijna niet meer en kwam nu op een HJC of een Shoei uit, iemand ervaring met een of beide helmen.

Een + van shoei is het zonnevizier 8-)
Zitten beide goed, pak wel het duurdere segment voor de ventilatie mogelijkheden en de afwerking.

Ook Scorpions gepast maar zaten niet naar mijn hoofd.
Werden wel veel verkocht zeiden ze.

Ik hoor graag de reacties en met welk merk hhelm jullie rijden.

Ook veel helmen gehad.. Heb zelfs sinds een paar maandjes de Shoei NXR en die bevalt heel erg goed, daarvoor 4 jaar een HJC Rpha 10 gehad.. Was ook een superhelm.. Wat hier ook gezegd word, veel helm voor je geld, maar deze was na 4 jaar wel echt aan vervanging toe :Y wat je ook kiest, je zit qua merk wel goed, al zou ik bij HJC wel het 'topmodel' kiezen, bijv de RPHA 11.. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan