op het moment dat ik de startknop bedien, welk ander relais wordt er dan op dat moment geactiveerd???
Als je de startknop indrukt gaat er stroom naar een van die zwarte relais onder het zadel. Die stuurt vervolgens een signaal naar het grote start relais bij de achterveer in de buurt. Die schakelt de startmotor. Startmotor heeft geen solenoid als auto stratmotor. Zit altijd geschakeld via tandwielen op zeg maar "vliegwiel" wel zit er een vrijloop in die de start motor niet laat draaien als de motor start.
Waar heb je die multimeter besteld? Want als je die van aliexpress die ik linkte besteld hebt dan duurt het ongeveer 2 weken voordat je die in huis hebt.Se Sua,
Hoor of voel je dit relais, bij de achterveer, ook inschakelen?
Maar evenzogoed, waarom doen dan ook de koplampen het niet???
Ik wacht maar even op de multimeter zodat we iig kunnen achterhalen tot er een stroompje loopt.
Waar heb je die multimeter besteld? Want als je die van aliexpress die ik linkte besteld hebt dan duurt het ongeveer 2 weken voordat je die in huis hebt.
Se Sua,
Hoor of voel je dit relais, bij de achterveer, ook inschakelen?
Maar evenzogoed, waarom doen dan ook de koplampen het niet???
Ik wacht maar even op de multimeter zodat we iig kunnen achterhalen tot er een stroompje loopt.
Is o.a. bij de Tiger ook het geval als de accu is los geweest of de dodemansknop bediend is geweest.Zet gewoon rechtstreeks 12V op de start motor . Dan weet je of deze ok is .
Ik heb geen ervaring met de Triumph en heb ook geen schema voorhanden. Het niet branden van de koplampen vind ik ook merkwaardig en niet zo te verklaren.
Misterieuze storingen worden ook vaak veroorzaakt door een slechte massa (aarde of min) Controleer even alle denkbare massa aansluitingen. zoals bij accu / motor blok / startmotor enz ....
9 van de 10 keer worden problemen zoals door trango benoemd veroorzaakt door de accu. Hoe simpel kan het dan zijn om die oorzaak als eerste uit te sluiten. Misschien kunnen we het gewoon weer over iets anders hebben, voor mijn part mag dat zelfs over KTM zijn
JaHallo, ik had even een snelle vraag waar ik zelf geen antwoord op heb kunnen vinden, past de achterwiel van een 2009 speed ook onder een 2005?
gr umit
Heb er eventueel nog één staan met een lichte beschadiging op de rand (2010). PM staat aan alleen ben ik maandag pas weer terug in Nederland (WiFi niet de hele dag hier bereikbaar). Laat maar even weten of je geïnteresseerd bentHallo, ik had even een snelle vraag waar ik zelf geen antwoord op heb kunnen vinden, past de achterwiel van een 2009 speed ook onder een 2005?
gr umit
Heb er eventueel nog één staan met een lichte beschadiging op de rand (2010). PM staat aan alleen ben ik maandag pas weer terug in Nederland (WiFi niet de hele dag hier bereikbaar). Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent
Ik zou nog een keer die relais onder het zadel nakijken. Ik heb een '07 en in de achterste rij (van vier) is nr 3 voor verlichting en starten. Ik heb mijn bike een keer aan tune ecu gehad en die realais eruit getrokken om de verlichting uit te zetten en accu te sparen tijdns de ecu actie.
Toen ik wilde starten deed die exact het zelfde als bu U. Relais terug gestoken en starten. Slechte of koolstofborstels die op zijn in de startmotor veroorzaken bijna de zelfde klachten. Alleen te checken door startmotor eraf te halen en te openen. Is wat gedoe maar wel te doen.
Of hoofd relais, naast achtervering en kettingwiel, die hangt in een rubber zakkie, is kapot of smerig of slecht contact. Te testen door kortsluiting te maken met schroevendraaier op de twee grote aansluitingen. Stevig erop drukken anders alleen maar vonken en een gesmolten schroevedraaier. Of testen met multie meterStarter indrukken/vasthouden en dan moet er tussen die twee grote aansluitingen geen weerstand zijn.
Dat zijn mijn kunsten om speedy te overtuigen om weer te gaan werken.
Succes.Dynamo, spanningsregelaar hebben niets van doen bij het starten. Die hoeven niet eens te werken als de accu maar vol zit. Je kunt een heel eind komen op een volle accu voordat tie er mee stopt.Klopt!
Bij Conrad besteld
VOLTCRAFT VC130-1 Multimeter Digitaal Kalibratie conform: Fabrieksstandaard (zonder certificaat) CAT III 250 V Weergave | Conrad.nl
Ook nog contact gehad met een Triumph specialist, hij vermoed, en hoopt ook, een inwendige kortsluiting in de accu.
Is ook het makkelijkst te vinden, mocht het dat niet zijn zal het een zoektocht, cq elliminatieproces worden van mogelijkheden.
Alhoewel ook hij niet zeker is.
Zodra de mm binnen is weten we meer, en zal me ook weer melden dan met de bevindingen.
Gr.
En weet je al wat?
En tijdens het starten?Ja, Multimeter is binnen, en accu geeft een waarde van 12,4-12,7 volt.
Jammer maar die is dus akkoord.
Morgen maar eens verder kijken mbv de mm.
Wordt vervolgt.
Ja, Multimeter is binnen, en accu geeft een waarde van 12,4-12,7 volt.
Jammer maar die is dus akkoord.
Morgen maar eens verder kijken mbv de mm.
Wordt vervolgt.
Hallo, ik had even een snelle vraag waar ik zelf geen antwoord op heb kunnen vinden, past de achterwiel van een 2009 speed ook onder een 2005?
gr umit
Dat is vanaf het model 2011.Past idd beide hebben 4 gaats bevestiging als ik me niet vergis heeft de speed vanaf 2010 een vijf gaats bevestiging. Dan moet je de spindel vervangen....
9 van de 10 keer worden problemen zoals door trango benoemd veroorzaakt door de accu. Hoe simpel kan het dan zijn om die oorzaak als eerste uit te sluiten. Misschien kunnen we het gewoon weer over iets anders hebben, voor mijn part mag dat zelfs over KTM zijn
Over het weer zullen maar niet beginnen
Laat staan over het Nederlands elftalOver het weer zullen maar niet beginnen