Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeeee de speed doet het weer
 
Beste Triumph vrienden ik heb een nieuwe kilometervreter gevonden.

1200 cc V4 Dat kinkt best goed en gaat aardig van de plek. Dus de Tiger mag uit het gastenzentrum.




 


Zo kom je van het een in het ander, maar mooi dat je het opgelost hebt!
 
Iemand ervaring met enorm vastgerotte lagers in het linksysteem van de achtervering? Tijdens groot onderhoud kwam ik er achter dat er wat speling in de achtervering zat, dus de boel uit elkaar gehaald. Ik had hier en daar al gelezen dat het vaker voorkomt dat de lagers in het linksysteem droog lopen en dat was hier dus helaas ook het geval bij 3 van de 6 lagers.

De lagers in nummertje 6 heb ik er wel gewoon uit kunnen krijgen, maar de lagers in nummertje 1 zitten echt goed vastgeroest/rot en zijn bovendien moeilijker te bereiken doordat het één buis is.

Ik heb al een lagertrekker gekocht, maar tot nu toe geen succes. Ook geprobeerd de boel op te warmen in de oven en later nog met een brander lokaal, maar ook dat mocht niet baten. Iemand tips?
 
Dank! Nou rijden = kopen, misschien moet je eens een rondje wagen. Het rijdt erg goed. En jij als SS liefhebber zal het vast waarderen
Mijn broer heeft een vfr800 en dat v4 blok is gewoon erg geil. Qua prestaties en geluid! De 1200 nog niet gereden en ik rij nog lang op mijn street hoor maar dat ie goed was wist ik wel. Plus je ziet ze ook niet overal. Veel plezier ervan!
 
Zo te zien is het een as die niet in dikte varieert. Dus de as moet je eruit kunnen drukken.
Heb je iets waarmee je veel "Druk" kan zetten. Bankschroef of pers. Met een ring of grote dop aan de achterzijde als ondersteuning (groter dan de as) en een dop van de as diameter. Pers hiermee de as uit de lagers. Daarna de lagers zelf eruit persen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.