Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt niet inderdaad!!
Ik heb echter altijd gekozen voor de snelste en dikste racer die er was en ben geëindigd met de s1000rr.
Nu ben ik een keer niet voor de snelste gegaan maar voor een iets afwijkende, goed afgewerkte, met een goed rijwielgedeelte uitgevoerde en fraaie engelse fiets... in de hoop dat ik daar geen spijt van krijg..

Daarom wel R uitvoering, andere uitlaat, Quickshifter, duocover en misschien nog wel een paar wijzigingen er op aangebracht.. We zullen het meemaken in het voorjaar.. Ben benieuwd!!
je hebt toch wel proefgereden hea :P

maar tjonge, met een speed triple R kun je geen verkeerde keuze hebben gemaakt. De verschillen zijn zodanig klein dat je wel stelt niet de snelste te hebben, maar ik vraag mij af of je op en circuit oid stelselmatig verschillen gaat vinden, tenzij je echt het onderste uit de kan kunt halen... Waar je denk ik mis kan gaan is of het motorkarakter en het rijwielgedeelte je na een tijdje alsnog kan bekoren... of dat je toch liever een 1200gs wilt :P

bijna iedere test die ik lees over superbikes, supernakeds, superadventures en eigenlijk zelfs de middenklas nakeds, is dat foute keuzes niet meer bestaan. Overduidelijke winnaars zijn er evenmin.
 
...proefrijden is voor mensen die geen lef hebben... :+ :+


Suffe gedoe altijd met proefrijden..., ja..., of je moet de motor (of auto) in kwestie meekrijgen voor een rondje Dolomieten, dan weet je of het wat is.

Dat kwartiertje 'proef' rijden, zegt eigenlijk nix.
Ja, dat het ding het doet.

Maar verder...??



Destijds de Speed gekocht zonder 1 mtr proefrit.
Idem de Toerboxer.
Idem de Sportboxer.
Idem de GSX1400 (niet helemaal waar..., ooit in 2004 een keer met zoon ding gereden...)
Idem de auto('s).
 
Laatst bewerkt:
...gewoon iets kopen, en vrolijk zijn...

Simpel.

Als ik een pak melk koop, ga ik ook niet eerst proefdrinken.
Als ik een tuut paprika-ribbel-sjips koop, ga ik ook niet eerst proefeten.


:+
 
je hebt toch wel proefgereden hea :P

maar tjonge, met een speed triple R kun je geen verkeerde keuze hebben gemaakt. De verschillen zijn zodanig klein dat je wel stelt niet de snelste te hebben, maar ik vraag mij af of je op en circuit oid stelselmatig verschillen gaat vinden, tenzij je echt het onderste uit de kan kunt halen... Waar je denk ik mis kan gaan is of het motorkarakter en het rijwielgedeelte je na een tijdje alsnog kan bekoren... of dat je toch liever een 1200gs wilt :P

bijna iedere test die ik lees over superbikes, supernakeds, superadventures en eigenlijk zelfs de middenklas nakeds, is dat foute keuzes niet meer bestaan. Overduidelijke winnaars zijn er evenmin.


Nee niet proefgereden... En ja we halen wel het onderste uit de kan *O*
Foto's of filmpjes tijdens deze onder uit de kan acties zien we wel verschijnen van het zomer..

Ben na 2 jaar circuit rijden weer terug op de weg en dat gaan we vieren _O-

We gaan er echt wel lol aan beleven, van overtuigd!!
 
...proefrijden is voor mensen die geen lef hebben... :+ :+


Suffe gedoe altijd met proefrijden..., ja..., of je moet de motor (of auto) in kwestie meekrijgen voor een rondje Dolomieten, dan weet je of het wat is.

Dat kwartiertje 'proef' rijden, zegt eigenlijk nix.
Ja, dat het ding het doet.

Maar verder...??



Destijds de Speed gekocht zonder 1 mtr proefrit.
Idem de Toerboxer.
Idem de Sportboxer.
Idem de GSX1400 (niet helemaal waar..., ooit in 2004 een keer met zoon ding gereden...)
Idem de auto('s).

Mwah, ik zou zonder proefrijden toch geen motor kopen eerlijk gezegd. Het gaat mij dan vooral om rijeigenschappen, motorkarakteristiek en zithouding.

Maar ik heb op een street RS proefgereden en toch een street R gekocht :P dat durfde ik dan wel aan ja _O-
 
Nee niet proefgereden... En ja we halen wel het onderste uit de kan *O*
Foto's of filmpjes tijdens deze onder uit de kan acties zien we wel verschijnen van het zomer..

Ben na 2 jaar circuit rijden weer terug op de weg en dat gaan we vieren _O-

We gaan er echt wel lol aan beleven, van overtuigd!!
Nou ja, als ik op Assen de Speed triple R pak of de Tuono dan zal het qua tijd voor mij bar weinig uitmaken. Met de gixxer1000K8 reed ik 2.10 dus t ligt sowieso aan mij...
Ik denk dat ik met de streetR die 2.10u ook moet kunnen halen, misschien nog wel makkelijker.
 
Mwah, ik zou zonder proefrijden toch geen motor kopen eerlijk gezegd. Het gaat mij dan vooral om rijeigenschappen, motorkarakteristiek en zithouding.

Maar ik heb op een street RS proefgereden en toch een street R gekocht :P dat durfde ik dan wel aan ja _O-

Tja ik heb met de Viffer een kwartiertje proef gereden in de zeikende regen. 3x straatje gekeerd. ik dacht als dat lukt, komt de rest wel goed :P Hoewel ik nu wel heel erg veel zin heb om eens met normale temperaturen te rijden :]
 
Ik heb met deze speed een proefritje gemaakt omdat de dealer hem al klaar had staan. Had eigenlijk niet gehoeven voor mij. Had mn keuze toch al gemaakt.
 
Mwha..., ooit, al heel wat jaren geleden, een nieuwe CBR1000F besteld. En dat was nog uit de tijd dat die dingen nog helemaal niet bestonden... :/

Besteld in september 1986, uiteindelijk afgeleverd in april 1987.

Gewoon maar een order laten schrijven op basis van wat papier-info. Want zoals gezegd ; die dingen waren er toen nog helemaal niet... ;)

En het ding beviel mij retegoed !



De toenmalige inruilmotor (een 1985 GSX750ES) ook nieuw gekocht zonder proefrit.
En zo waren er nog wel een paar, die aangeschaft zijn zonder probefahrt, of wat dan ook.



In 1997 een keer een hagelnieuwe Golf besteld. Ook geen proefrit, of wat dan ook.
En dat was wel een misser..., 5 maanden op moeten wachten, en daarna 11 (lange...) maanden gehad, en toen was ik er klaar mee.

Prutding... :r
 
Laatst bewerkt:
Kheb nog nooit een motor of auto gekocht, zonder proef te rijden...........wat de een geweldig vind, kan mij voor mij een spoiler zijn.

Lees absoluut recensies en forums...........maar er gaat niets boven een proefrit.
Daardoor heb ik ook nog weinig spijt van mijn aankopen gehad.

Soms moet je ook wennen (bv aan mijn circuit CBR die me veels speels en onrustig was na een Soes..........maar donders, een paar wedstrijden later wilde ik niet meer anders, wat een stuurfiets)
 
Laatst bewerkt:
nou ja..., zo had ik hele verwachtingen bij een MV 675 naked, bla,bla,bla...


...man, man, man..., wat een stugge aan-uit knikkerbak was dat... :/


Gauw weer teruggebracht.
 
...zo had ik ook hele verwachtingen van de vloeistof gekoelde boxer.

Ongeveer op 1 van de eerste LC/GS-sen toen gereden.
Ook heeeeel gauw weer teruggebracht.

Pffff..., vond het helemaal nix.

Inmiddels is dat blok, de bak, en de rest van de aandrijflijn redelijk op orde, maar dan zijn we ook 3 dikke jaren verder... :/
 
...proefrijden is voor mensen die geen lef hebben... :+ :+


Suffe gedoe altijd met proefrijden..., ja..., of je moet de motor (of auto) in kwestie meekrijgen voor een rondje Dolomieten, dan weet je of het wat is.

Dat kwartiertje 'proef' rijden, zegt eigenlijk nix.
Ja, dat het ding het doet.

Maar verder...??
Nou ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb!

Had iets meer dan een uur op een Duc Multi 1200 gereden maar dat vond ik zwaar tegenvallen :/

Later een rondje op zo'n KTM 1290 SD GT gedaan en was direct verkocht. Doe mij die maar :$

Blij toe, anders had ik me heel de winter zitten verheugen op een Ducati die dan zwaar tegen zou vallen :')

Nu zit ik heel de winter: kannie wachten! kannie wachten! :9~ :]
 
nou ja..., zo had ik hele verwachtingen bij een MV 675 naked, bla,bla,bla...


...man, man, man..., wat een stugge aan-uit knikkerbak was dat... :/


Gauw weer teruggebracht.


Dus is een proefrit toch wel handig, jij kan misschien makkelijk geld weggooien door een motorfiets na korte tijd weer in te ruilen. Ik moet er jaren mee doen en wil dan graag een beetje idee hebben wat ik koop.
 
Kheb nog nooit een motor of auto gekocht, zonder proef te rijden...........wat de een geweldig vind, kan mij voor mij een spoiler zijn.

Lees absoluut recensies en forums...........maar er gaat niets boven een proefrit.
Daardoor heb ik ook nog weinig spijt van mijn aankopen gehad.

Soms moet je ook wennen (bv aan mijn circuit CBR die me veels speels en onrustig was na een Soes..........maar donders, een paar wedstrijden later wilde ik niet meer anders, wat een stuurfiets)


Helemaal mee eens, met de ene motorfiets heb je na twee bochten al zoiets van: yes! En een andere heb je langere tijd voor nodig om aan te wennen, met een korte proefrit mis je die dan.
 
Haha, ik heb mijn Speed al negen jaar en ik zit ook al weer te popelen...

Ik realiseer me nu net dat ik hem al ruim 10 jaar heb. 10 jaar en 6 uren. Toen zat het kenteken erop en gaat sinds dien. Speedy staat altijd te popelen om weer te gaan.

Toen ik net las wat een nieuwe kost, wil ik nog geen ander. De mijne is goed maar geen cent meer waard door hoge kmstand. Zo lang die het nog goed doet blijven we gaan.
 
Laatst bewerkt:
tripleklus schreef...:

Dus is een proefrit toch wel handig, jij kan misschien makkelijk geld weggooien door een motorfiets na korte tijd weer in te ruilen. Ik moet er jaren mee doen en wil dan graag een beetje idee hebben wat ik koop.
Dat van die MV was eigenlijk (of eigenlijk 'helemaal'...) de schuld van een verkoper bij zo'n MotoPrut vestiging. Ik liep daar op een mooie dag gewoon eens binnen, en helemaal niet om te kijken voor wat anders. Maar we raken aan de praat over 3-cilinders, Triumph, en andere onbelangrijke randverschijnselen.

Zegt hij : ik heb een demo MV staan, waarom probeer je die niet eens.
En zodoende.
Helemaal niet met het idee om zo'n Italiaan in huis te halen.

No-way, zelfs.

Maar HIJ wilde graag dat ik er een stukje op ging rijden... :+
Nou..., dan wil ik mij best ff opofferen... ;)


Heb er toen ook nog een stukkie over geschreven... :Y
Dat het zo'n droge knikkerbak was.


Zo ben ik door een motorboer ook wel eens voor 2 dagen op een Duwcati Hypermotard gezet..., was toen ook blij dat ik het ding weer mocht inleveren.

Die motor snapte ik ook niet... :X
 
Helemaal mee eens, met de ene motorfiets heb je na twee bochten al zoiets van: yes! En een andere heb je langere tijd voor nodig om aan te wennen, met een korte proefrit mis je die dan.

Tijd om te wennen heb je sowieso wel nodig lijkt mij. Mijn proefritje lang geleden op een 990SMT was alles wat ik niet van een motor verwachtte... horten, stoten en wat al niet meer. Dus beetje de 2-cil afgezworen. Ik geloof echt wel dat ik aan die motor zou wennen en met wat aanpassingen helemaal... Maar daar koop ik geen motor voor...

In afgelopen proefritjes ronde op een 1190adv en die monster1100 hele andere ervaring met 2-cil. Had niet veel gescheeld of die 1190adv had nu in mijn tuin gestaan. Maar toch maar die MT09 en street geprobeerd, vanwege die heerlijke 3-cils en vorige ervaring met de speed... kon het direct weer enorm waarderen dat bullige en ook die lange adem *O*

Voor mij is ook de zitpositie wel belangrijk overigens. Die was niet helemaal optimaal op de mt09 voor mij, te rechtop. Vind mijn onderrug niet fijn
 
Tijd om te wennen heb je sowieso wel nodig lijkt mij. Mijn proefritje lang geleden op een 990SMT was alles wat ik niet van een motor verwachtte... horten, stoten en wat al niet meer. Dus beetje de 2-cil afgezworen. Ik geloof echt wel dat ik aan die motor zou wennen en met wat aanpassingen helemaal... Maar daar koop ik geen motor voor...

In afgelopen proefritjes ronde op een 1190adv en die monster1100 hele andere ervaring met 2-cil. Had niet veel gescheeld of die 1190adv had nu in mijn tuin gestaan. Maar toch maar die MT09 en street geprobeerd, vanwege die heerlijke 3-cils en vorige ervaring met de speed... kon het direct weer enorm waarderen dat bullige en ook die lange adem *O*

Voor mij is ook de zitpositie wel belangrijk overigens. Die was niet helemaal optimaal op de mt09 voor mij, te rechtop. Vind mijn onderrug niet fijn
Die 2-cilinders lopen tegenwoordig echt heerlijk soepel. Alleen onder de 3000 tpm bokt het een klein beetje maar niet vervelend ofzo. Ik denk dat die 1190 nog iets soepeler was dan die monster 1100, kan dat kloppen?
 
...ik maak ook niet zoveel mee tegenwoordig...


En...voorheen had ik geen tijd, maar maakte ik tijd.
Tegenwoordig heb ik soms best tijd, maar gun ik mij geen tijd... :/




...nou..., ik kruip weer terug onder mijn steen, en meld mij tzt wellicht wel weer een keer... :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan