Triumph Speed Triple topic deel 54

Ja met remreiniger gedaan, maar misschien toch niet goed genoeg...
Tip: bij de Lidl hebben ze regelmatig van die autopoetsmiddelen enzo te koop. Daar zit ook kettingreiniger tussen. Koop daar meteen 10 spuitbussen van wanneer ze het hebben. Krijg je alles mee schoon en ontvet en er zit geen zuur in :)
 
IMG_20200520_233705.jpg
IMG_20200520_233705.jpg

Het valt me net op dat mijn mudguard mijn band raakt, iemand hier ervaring mee? Of zit dit er altijd zo tegen?
 
Dat hoort zekers niet.
De band vervormd tijdens accelereren en afremmen en dan wordt het idd erger.

Op deze manier gaat je mudguard er aan.
Dat kun je iets opvangen door spacers te gebruiken.
 
Dat hoort zeker niet en wordt ook erger bij hogere snelheid.
Sinds wanneer is dit probleem ontstaan?
Toevallig een ketting wissel of spannen?

Ik heb inderdaad een nieuwe ketting en tandwielen, vanmiddag eens kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
 
Ik heb inderdaad een nieuwe ketting en tandwielen, vanmiddag eens kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

Kijk even of de excentrische achteras goed zit. Als je links van de motor staat en je draait met de klok mee, moet de ketting slapper gaan hangen.

Als dat goed zit is zeer waarschijnlijk je ketting te kort. Als je verder genoeg ruimte naar je achterbrug kan je eventueel ook je hugger ophogen.
 
Kijk even of de excentrische achteras goed zit. Als je links van de motor staat en je draait met de klok mee, moet de ketting slapper gaan hangen.

Als dat goed zit is zeer waarschijnlijk je ketting te kort. Als je verder genoeg ruimte naar je achterbrug kan je eventueel ook je hugger ophogen.
Even een opmerking van een nieuw komer,
Als die excentrisch as 180 graden wordt gedraaid is dan de kans dat de as lager komt de zitten?
Dus verticaal op de zelfde plek, maar horizontaal niet.
 
Even een opmerking van een nieuw komer,
Als die excentrisch as 180 graden wordt gedraaid is dan de kans dat de as lager komt de zitten?
Dus verticaal op de zelfde plek, maar horizontaal niet.

Klopt.
Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of hij 'doorgedraaid' kan worden zonder de ankerplaat van de achterrem los te halen.
 
Wilde ook een stukje gaan rijden.
Gisteren nieuwe knipperlichten gemonteerd en dus van alles los moeten maken.
Wel getest om te kijken of het knipperen goed gaat. Alleen niet met draaiende motor.
Nu brand het gele motor management lampje.
 
Kijk even of de excentrische achteras goed zit. Als je links van de motor staat en je draait met de klok mee, moet de ketting slapper gaan hangen.

Als dat goed zit is zeer waarschijnlijk je ketting te kort. Als je verder genoeg ruimte naar je achterbrug kan je eventueel ook je hugger ophogen.

Da's een goeie.Was er zo heilig van overtuigd dat het de nieuwe achterband was dat ik niet verder gezocht heb. Vandaag maar eens even checken:}
 
Wilde ook een stukje gaan rijden.
Gisteren nieuwe knipperlichten gemonteerd en dus van alles los moeten maken.
Wel getest om te kijken of het knipperen goed gaat. Alleen niet met draaiende motor.
Nu brand het gele motor management lampje.

Heb je de sensor van het luchtfilterhuis los gehad terwijl je het knipperen controleerde?
Hij meld dan dat de sensor niet gevonden wordt, ook al is hij weer aangesloten.
Is mij nl. ook overkomen. Heb de melding toen met TuneEcu geïdentificeerd en er uit gehaald, maar hij zou na (ik dacht) 3 heatcycles vanzelf moeten verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de sensor van het luchtfilterhuis los gehad terwijl je het knipperen controleerde?
Hij meld dan dat de sensor niet gevonden wordt, ook al is hij weer aangesloten.
Is mij nl. ook overkomen. Heb de melding toen met TuneEcu geïdentificeerd en er uit gehaald, maar hij zou na (ik dacht) 3 heatcycles vanzelf moeten verdwijnen.

Als de storing niet aanwezig is gaat het lampje uit na 3x Starten.
 
Heb je de sensor van het luchtfilterhuis los gehad terwijl je het knipperen controleerde?
Hij meld dan dat de sensor niet gevonden wordt, ook al is hij weer aangesloten.
Is mij nl. ook overkomen. Heb de melding toen met TuneEcu geïdentificeerd en er uit gehaald, maar hij zou na (ik dacht) 3 heatcycles vanzelf moeten verdwijnen.
Ja
En heb zoiets gelezen op Facebook en nu hier ook dus dan zal het wel goed komen.
En wat is dat TuneEcu?
 
Ja
En heb zoiets gelezen op Facebook en nu hier ook dus dan zal het wel goed komen.
En wat is dat TuneEcu?

Mooi gratis te downloaden software waarmee je je Triple kan synchroniseren, foutmeldingen uitlezen, maar ook andere mappings kan uploaden voor bv een low-mount uitlaat met O2 sensor uitgeschakeld. Ff googlen.
Moet er ook nog eens aan beginnen. Heb alles klaarliggen; kabel, software op de computer... nu alleen nog zin en tijd vinden
 
@Barttt is het gelukt met je achterwiel?

Hey Perry,

Het komt inderdaad door het verkeerd opspannen van de ketting.

Het wiel stond inderdaad naar boven gespannen in plaats van naar beneden. We hebben even gekeken en gemeten, maar het spatbordje raakt echt net niet. Aankomende maand mijn achterbandje laten vervangen, zet mijn monteur dit ook direct goed.

Gisteren ook nog even wat rondgereden en een mooi stukje leeg asfalt gevonden. Wat stuurt het toch heerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hey Perry,

Het komt inderdaad door het verkeerd opspannen van de ketting.

Het wiel stond inderdaad naar boven gespannen in plaats van naar beneden. We hebben even gekeken en gemeten, maar het spatbordje raakt echt net niet. Aankomende maand mijn achterbandje laten vervangen, zet mijn monteur dit ook direct goed.

Gisteren ook nog even wat rondgereden en een mooi stukje leeg asfalt gevonden. Wat stuurt het toch heerlijk.
Bekijk bijlage 1503439
Zo schuin zie mij nog niet sturen.
Ik vrees dat ik altijd wel een schaam randje zal hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan