Triumph Speed Triple topic deel 54

Ha mannen
Ik ben terug
Britse stijl Japanse techniek
En ouder als de meeste deelnemers hier

Heb nog gekeken echte Britse techniek
Maar ach die waren toen al niet betrouwbaar
Laatste meer dan 4 decennia later


Nog plaatje van Japanse Brit in Zuid Hollands landschap
 

Bijlagen

  • IMG_6878.jpeg
    IMG_6878.jpeg
    810,8 KB · Weergaven: 0
Ha mannen
Ik ben terug
Britse stijl Japanse techniek
En ouder als de meeste deelnemers hier

Heb nog gekeken echte Britse techniek
Maar ach die waren toen al niet betrouwbaar
Laatste meer dan 4 decennia later


Nog plaatje van Japanse Brit in Zuid Hollands landschap
leuk ding Brian!
 
Hallo allemaal,

Je hebt net je rijbewijs, ben van plan om het hele jaar door woon-werk te rijden en in de weekenden lekker veel kilometers te maken in binnen- en buitenland. Wat koop je dan? Een Honda Transalp 700...😅 Ja, de Street en Speed stonden beiden hoog op mijn lijstje, maar voor het hele jaar door woon-werk niet ideaal, het budget liet het niet toe plus een Speed als eerste motor is ook gewoon gekkenwerk wat mij betreft.

Jaartje met veel plezier op de Transalp rond gereden, maar kwam er al snel achter dat ik toch meer van het sportieve rijden was, dus de Transalp werd na een jaar opgevolgd werd door een Suzuki GSX 650F. Niet echt sportief natuurlijk, maar wel een iets sportievere fiets met het comfort om het hele jaar woon-werk te rijden én in de weekenden lekker te toeren. Ben met de Soes ook nog naar het circuit geweest én ondanks dat daarvoor niet de meest geschikte fiets was, heb ik er een hoop lol mee gehad. En toen ging ik verhuizen waardoor ik op de fiets naar werk kon. Dus de Soes werd verkocht in de zomer van 2022, toen ben ik het huis gaan verbouwen en je raadt het al... spaarpot leeg 🙃.

Na een jaar sparen én verlekkerd off- en online naar motoren gekeken te hebben, keek ik een paar weken geleden op de bankrekening en dacht; eens kijken of ik wat leuks kan vinden. Eisen: sportief, toer capaciteiten, sexy uiterlijk, goede vering en remmen, zo licht en klein mogelijk, niet schreeuwend duur in onderhoud, betrouwbaar en meer vermogen/koppel dan de Suzuki. Toen nog de afweging tussen een naked of een (super)sport. Dan pak je het 'droom / wil ik ooit hebben - lijstje' erbij met daarop o.a.: Triumph Street Triple 675 R (2012-), Triumph Speed Triple 1050 R (2012-), Honda CBR 600 RR, Suzuki GSXR 750, Aprilia RS660, Aprilia Tuono 660, BMW S1000R, Ducati Monster 796, Ducati Streetfighter. Jullie snappen het; er vielen er gelijk genoeg af. Of ze voldeden niet aan de eisen en/of nog boven budget. Eigenlijk was de Street Triple 675 R de grootste kanshebber.

Eerst een Street Triple 675 R uit 2012 proef gereden, maar afgezien van het veel lichtere gewicht tov de Suzuki, deed het mij niet zoveel. Ik had niet het 🤯-effect wat je wilt hebben bij een nieuwe motor. Ennn stiekem is de Speed Triple R altijd een van mijn droommotoren geweest met die super sexy Brembo's, prachtige Ohlins en al het carbon. En dan het liefst met de dubbele Arrows met carbon. En liefst dan een witte zodat het carbon eruit springt... Alleen tsjah; budget wise wel een heel stuk prijziger dan een Street... Toen zag ik hier om de hoek een Phantom Black Speed Triple R uit 2014 bij de dealer staan voor een bedrag wat net boven budget lag, maar foto's zagen er goed uit. Dus ik snel na werk even langs gereden om een vlugge blik te werpen...en ja, de uitkomst kunnen jullie raden...😅

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een prachtige Speed Triple 1050 R uit 2014. Afkomstig van de eerste eigenaar en altijd top onderhouden door de dealer. Motor ziet er prachtig uit en heeft een paar mooi upgrades. Ik heb er pas een kleine 30km mee gereden, maar wat een feest om te rijden 🥰. Precies de beleving die ik zocht in een volgende motor. Nu zeggen foto's meer dan woorden...

17-02-2024.jpeg


17-02-2024 - 2.jpeg
17-02-2024 - 4.jpeg


Twee minpuntjes momenteel: motor gaat wat moeilijk in zijn neutraal en schakelt soms wat hakerig bij koude olie, dus er zijn wat onderdelen vanuit de UK onderweg naar de dealer. Zal begin maart gemonteerd worden. Verder kwam ik gister tijdens de proefrit erachter dat mijn knipperlichten achter niet heel goed zichtbaar zijn. Dit zorgde ervoor dat ik bijna geschept werd bij het afslaan naar de oprit én een amusante discussie met de bestuurder van de auto achter mij... Conclusie was dat ik netjes mijn knippers aan had, ze zichtbaar zijn, hij sowieso meer afstand had mogen nemen, maar ook dat de knippers door de kentekenplaat minder zichtbaar zijn van een afstand van meer dan 40m. Dus daar ga ik binnenkort een nieuwe houder voor maken of kopen zodat de plaat iets lager komt te zitten.

Verder staat er op het wensen/to-do lijstje:
- Seat cover
- gear indicator
- misschien een verlaagd zadel, want ik kom niet helemaal lekker bij de grond (short king, i know)
- Spiegels, maar nog twijfel wat ik met de spiegels ga doen; spiegelverbreders erop of bar end mirrors. Ben bij de eerste optie niet echt gecharmeerd van de looks van originele spiegels en bij het tweede niet zo van het zicht in de spiegels.
- Bagage mogelijkheden. Reed op de Suzuki en Transalp met zijkoffers als ik richting het buitenland ging. Idealiter draag ik geen rugzak en zou ik weer zijkoffers willen, maar ik weet niet of een SW Motech Blaze setje mogelijk is met de uitlaten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Een tail bag en tank bag zijn natuurlijk ook opties, maar bij een tail bag krijg ik mijn been niet meer over de motor en het eerste is natuurlijk beperkt qua inhoud. Hoor graag jullie tips en ervaringen.

Verder moet ik nog even kijken hoe ik de TomTom ga bevestigen. Zou mooi zijn als deze zo strak mogelijk op het stuur bevestigd kan worden. Ontvang ook hier graag tips van jullie.

Alvast bedankt :)
 
Hallo allemaal,

Je hebt net je rijbewijs, ben van plan om het hele jaar door woon-werk te rijden en in de weekenden lekker veel kilometers te maken in binnen- en buitenland. Wat koop je dan? Een Honda Transalp 700...😅 Ja, de Street en Speed stonden beiden hoog op mijn lijstje, maar voor het hele jaar door woon-werk niet ideaal, het budget liet het niet toe plus een Speed als eerste motor is ook gewoon gekkenwerk wat mij betreft.

Jaartje met veel plezier op de Transalp rond gereden, maar kwam er al snel achter dat ik toch meer van het sportieve rijden was, dus de Transalp werd na een jaar opgevolgd werd door een Suzuki GSX 650F. Niet echt sportief natuurlijk, maar wel een iets sportievere fiets met het comfort om het hele jaar woon-werk te rijden én in de weekenden lekker te toeren. Ben met de Soes ook nog naar het circuit geweest én ondanks dat daarvoor niet de meest geschikte fiets was, heb ik er een hoop lol mee gehad. En toen ging ik verhuizen waardoor ik op de fiets naar werk kon. Dus de Soes werd verkocht in de zomer van 2022, toen ben ik het huis gaan verbouwen en je raadt het al... spaarpot leeg 🙃.

Na een jaar sparen én verlekkerd off- en online naar motoren gekeken te hebben, keek ik een paar weken geleden op de bankrekening en dacht; eens kijken of ik wat leuks kan vinden. Eisen: sportief, toer capaciteiten, sexy uiterlijk, goede vering en remmen, zo licht en klein mogelijk, niet schreeuwend duur in onderhoud, betrouwbaar en meer vermogen/koppel dan de Suzuki. Toen nog de afweging tussen een naked of een (super)sport. Dan pak je het 'droom / wil ik ooit hebben - lijstje' erbij met daarop o.a.: Triumph Street Triple 675 R (2012-), Triumph Speed Triple 1050 R (2012-), Honda CBR 600 RR, Suzuki GSXR 750, Aprilia RS660, Aprilia Tuono 660, BMW S1000R, Ducati Monster 796, Ducati Streetfighter. Jullie snappen het; er vielen er gelijk genoeg af. Of ze voldeden niet aan de eisen en/of nog boven budget. Eigenlijk was de Street Triple 675 R de grootste kanshebber.

Eerst een Street Triple 675 R uit 2012 proef gereden, maar afgezien van het veel lichtere gewicht tov de Suzuki, deed het mij niet zoveel. Ik had niet het 🤯-effect wat je wilt hebben bij een nieuwe motor. Ennn stiekem is de Speed Triple R altijd een van mijn droommotoren geweest met die super sexy Brembo's, prachtige Ohlins en al het carbon. En dan het liefst met de dubbele Arrows met carbon. En liefst dan een witte zodat het carbon eruit springt... Alleen tsjah; budget wise wel een heel stuk prijziger dan een Street... Toen zag ik hier om de hoek een Phantom Black Speed Triple R uit 2014 bij de dealer staan voor een bedrag wat net boven budget lag, maar foto's zagen er goed uit. Dus ik snel na werk even langs gereden om een vlugge blik te werpen...en ja, de uitkomst kunnen jullie raden...😅

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een prachtige Speed Triple 1050 R uit 2014. Afkomstig van de eerste eigenaar en altijd top onderhouden door de dealer. Motor ziet er prachtig uit en heeft een paar mooi upgrades. Ik heb er pas een kleine 30km mee gereden, maar wat een feest om te rijden 🥰. Precies de beleving die ik zocht in een volgende motor. Nu zeggen foto's meer dan woorden...

Bekijk bijlage 1975308

Bekijk bijlage 1975309Bekijk bijlage 1975310

Twee minpuntjes momenteel: motor gaat wat moeilijk in zijn neutraal en schakelt soms wat hakerig bij koude olie, dus er zijn wat onderdelen vanuit de UK onderweg naar de dealer. Zal begin maart gemonteerd worden. Verder kwam ik gister tijdens de proefrit erachter dat mijn knipperlichten achter niet heel goed zichtbaar zijn. Dit zorgde ervoor dat ik bijna geschept werd bij het afslaan naar de oprit én een amusante discussie met de bestuurder van de auto achter mij... Conclusie was dat ik netjes mijn knippers aan had, ze zichtbaar zijn, hij sowieso meer afstand had mogen nemen, maar ook dat de knippers door de kentekenplaat minder zichtbaar zijn van een afstand van meer dan 40m. Dus daar ga ik binnenkort een nieuwe houder voor maken of kopen zodat de plaat iets lager komt te zitten.

Verder staat er op het wensen/to-do lijstje:
- Seat cover
- gear indicator
- misschien een verlaagd zadel, want ik kom niet helemaal lekker bij de grond (short king, i know)
- Spiegels, maar nog twijfel wat ik met de spiegels ga doen; spiegelverbreders erop of bar end mirrors. Ben bij de eerste optie niet echt gecharmeerd van de looks van originele spiegels en bij het tweede niet zo van het zicht in de spiegels.
- Bagage mogelijkheden. Reed op de Suzuki en Transalp met zijkoffers als ik richting het buitenland ging. Idealiter draag ik geen rugzak en zou ik weer zijkoffers willen, maar ik weet niet of een SW Motech Blaze setje mogelijk is met de uitlaten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Een tail bag en tank bag zijn natuurlijk ook opties, maar bij een tail bag krijg ik mijn been niet meer over de motor en het eerste is natuurlijk beperkt qua inhoud. Hoor graag jullie tips en ervaringen.

Verder moet ik nog even kijken hoe ik de TomTom ga bevestigen. Zou mooi zijn als deze zo strak mogelijk op het stuur bevestigd kan worden. Ontvang ook hier graag tips van jullie.

Alvast bedankt :)
Gefeliciteerd.
Veel plezier ermee.
Zelf heb ik een bagster tanktas.
Tomtom heb ik op de kroonplaat.
 
Mooie bike! Ik heb een 2015 speed gehad en persoonlijk, das smaak, heb ik de Arrow uitlaten verkocht en ben ik voor een SC project low gegaan.

Aan je remvloeistof kleur te zien, mag deze vervangen worden. De neutraal en het schakelen ligt aan de olie. Motul 7100 10W50 vol synthetische olie doet wonderen.
 

Bijlagen

  • 20230902_115440.jpg
    20230902_115440.jpg
    841,1 KB · Weergaven: 0
Gefeliciteerd.
Veel plezier ermee.
Zelf heb ik een bagster tanktas.
Tomtom heb ik op de kroonplaat.
Dank, welk type Bagster tas heb je en voor hoeveel dagen spul krijg je erin mee?

Heb je toevallig een foto van die TomTom bevesting?

Mooie bike! Ik heb een 2015 speed gehad en persoonlijk, das smaak, heb ik de Arrow uitlaten verkocht en ben ik voor een SC project low gegaan.

Aan je remvloeistof kleur te zien, mag deze vervangen worden. De neutraal en het schakelen ligt aan de olie. Motul 7100 10W50 vol synthetische olie doet wonderen.
Dank je! Zeker smaak, vind het niet lelijk, maar die dubbel hoge uitlaten vind ik porno ;)

Denk dat de foto vertekend. Motor en remvloeistof zijn 200km vervangen. Maar bedankt voor de tips 👍
 
De R werd standaard geleverd met Arrow en Arrow was voor deze jaartallen ook de leverancier voor Triumph dus die horen er idd gewoon bij.
 
Hallo allemaal,



Sinds gisteren ben ik in het bezit van een prachtige Speed Triple 1050 R uit 2014. Afkomstig van de eerste eigenaar en altijd top onderhouden door de dealer. Motor ziet er prachtig uit en heeft een paar mooi upgrades. Ik heb er pas een kleine 30km mee gereden, maar wat een feest om te rijden 🥰. Precies de beleving die ik zocht in een volgende motor. Nu zeggen foto's meer dan woorden...

.........

Verder staat er op het wensen/to-do lijstje:
- Seat cover
- gear indicator
- misschien een verlaagd zadel, want ik kom niet helemaal lekker bij de grond (short king, i know)
- Spiegels, maar nog twijfel wat ik met de spiegels ga doen; spiegelverbreders erop of bar end mirrors. Ben bij de eerste optie niet echt gecharmeerd van de looks van originele spiegels en bij het tweede niet zo van het zicht in de spiegels.
- Bagage mogelijkheden. Reed op de Suzuki en Transalp met zijkoffers als ik richting het buitenland ging. Idealiter draag ik geen rugzak en zou ik weer zijkoffers willen, maar ik weet niet of een SW Motech Blaze setje mogelijk is met de uitlaten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Een tail bag en tank bag zijn natuurlijk ook opties, maar bij een tail bag krijg ik mijn been niet meer over de motor en het eerste is natuurlijk beperkt qua inhoud. Hoor graag jullie tips en ervaringen.

Verder moet ik nog even kijken hoe ik de TomTom ga bevestigen. Zou mooi zijn als deze zo strak mogelijk op het stuur bevestigd kan worden. Ontvang ook hier graag tips van jullie.

Alvast bedankt :)

Welkom! Mooie fiets
Die SW-motech Blaze set vind ik persoonlijk wel het netste en gemakkelijk te monteren. Door de afstandhouders perfect met de hoge uitlaten te combineren juist. Was er ook naar op zoek.
 
vraagje,
ik ben met een projectje bezig en heb bij een motorsloop een (zeer waarschijnlijk) Chineze kopie van een koplampunit gevonden, van een speedtriple,

nu is mijn vraag, heeft iemand een foto van de achterkant van deze unit, hoe zit dit vast aan het frame en welke aansluiting zit eraan, multistekker (denk ik)?

het is een kunststof unit met ovale lampen.

vast dank voor de info!
 
vraagje,
ik ben met een projectje bezig en heb bij een motorsloop een (zeer waarschijnlijk) Chineze kopie van een koplampunit gevonden, van een speedtriple,

nu is mijn vraag, heeft iemand een foto van de achterkant van deze unit, hoe zit dit vast aan het frame en welke aansluiting zit eraan, multistekker (denk ik)?

het is een kunststof unit met ovale lampen.

vast dank voor de info!
Triumph Speed Triple 1050 2005-2007 (VIN 210445-333178) Koplamp Links UK LH | Baboon Motorcycle Parts
 
Welkom! Mooie fiets
Die SW-motech Blaze set vind ik persoonlijk wel het netste en gemakkelijk te monteren. Door de afstandhouders perfect met de hoge uitlaten te combineren juist. Was er ook naar op zoek.
Goed om te horen, bedankt! Inmiddels op Google al paar plaatjes gevonden waarop het er goed uit ziet. Die komen op het lijstje dus :)
 
Laatst bewerkt:
Dank, welk type Bagster tas heb je en voor hoeveel dagen spul krijg je erin mee?

Heb je toevallig een foto van die TomTom bevesting?


Dank je! Zeker smaak, vind het niet lelijk, maar die dubbel hoge uitlaten vind ik porno ;)

Denk dat de foto vertekend. Motor en remvloeistof zijn 200km vervangen. Maar bedankt voor de tips 👍
Komt die
 

Bijlagen

  • 20240219_130916.jpg
    20240219_130916.jpg
    400,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240219_130908.jpg
    20240219_130908.jpg
    409,8 KB · Weergaven: 0
Hallo allemaal,

Je hebt net je rijbewijs, ben van plan om het hele jaar door woon-werk te rijden en in de weekenden lekker veel kilometers te maken in binnen- en buitenland. Wat koop je dan? Een Honda Transalp 700...😅 Ja, de Street en Speed stonden beiden hoog op mijn lijstje, maar voor het hele jaar door woon-werk niet ideaal, het budget liet het niet toe plus een Speed als eerste motor is ook gewoon gekkenwerk wat mij betreft.

Jaartje met veel plezier op de Transalp rond gereden, maar kwam er al snel achter dat ik toch meer van het sportieve rijden was, dus de Transalp werd na een jaar opgevolgd werd door een Suzuki GSX 650F. Niet echt sportief natuurlijk, maar wel een iets sportievere fiets met het comfort om het hele jaar woon-werk te rijden én in de weekenden lekker te toeren. Ben met de Soes ook nog naar het circuit geweest én ondanks dat daarvoor niet de meest geschikte fiets was, heb ik er een hoop lol mee gehad. En toen ging ik verhuizen waardoor ik op de fiets naar werk kon. Dus de Soes werd verkocht in de zomer van 2022, toen ben ik het huis gaan verbouwen en je raadt het al... spaarpot leeg 🙃.

Na een jaar sparen én verlekkerd off- en online naar motoren gekeken te hebben, keek ik een paar weken geleden op de bankrekening en dacht; eens kijken of ik wat leuks kan vinden. Eisen: sportief, toer capaciteiten, sexy uiterlijk, goede vering en remmen, zo licht en klein mogelijk, niet schreeuwend duur in onderhoud, betrouwbaar en meer vermogen/koppel dan de Suzuki. Toen nog de afweging tussen een naked of een (super)sport. Dan pak je het 'droom / wil ik ooit hebben - lijstje' erbij met daarop o.a.: Triumph Street Triple 675 R (2012-), Triumph Speed Triple 1050 R (2012-), Honda CBR 600 RR, Suzuki GSXR 750, Aprilia RS660, Aprilia Tuono 660, BMW S1000R, Ducati Monster 796, Ducati Streetfighter. Jullie snappen het; er vielen er gelijk genoeg af. Of ze voldeden niet aan de eisen en/of nog boven budget. Eigenlijk was de Street Triple 675 R de grootste kanshebber.

Eerst een Street Triple 675 R uit 2012 proef gereden, maar afgezien van het veel lichtere gewicht tov de Suzuki, deed het mij niet zoveel. Ik had niet het 🤯-effect wat je wilt hebben bij een nieuwe motor. Ennn stiekem is de Speed Triple R altijd een van mijn droommotoren geweest met die super sexy Brembo's, prachtige Ohlins en al het carbon. En dan het liefst met de dubbele Arrows met carbon. En liefst dan een witte zodat het carbon eruit springt... Alleen tsjah; budget wise wel een heel stuk prijziger dan een Street... Toen zag ik hier om de hoek een Phantom Black Speed Triple R uit 2014 bij de dealer staan voor een bedrag wat net boven budget lag, maar foto's zagen er goed uit. Dus ik snel na werk even langs gereden om een vlugge blik te werpen...en ja, de uitkomst kunnen jullie raden...😅

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een prachtige Speed Triple 1050 R uit 2014. Afkomstig van de eerste eigenaar en altijd top onderhouden door de dealer. Motor ziet er prachtig uit en heeft een paar mooi upgrades. Ik heb er pas een kleine 30km mee gereden, maar wat een feest om te rijden 🥰. Precies de beleving die ik zocht in een volgende motor. Nu zeggen foto's meer dan woorden...

Bekijk bijlage 1975308

Bekijk bijlage 1975309Bekijk bijlage 1975310

Twee minpuntjes momenteel: motor gaat wat moeilijk in zijn neutraal en schakelt soms wat hakerig bij koude olie, dus er zijn wat onderdelen vanuit de UK onderweg naar de dealer. Zal begin maart gemonteerd worden. Verder kwam ik gister tijdens de proefrit erachter dat mijn knipperlichten achter niet heel goed zichtbaar zijn. Dit zorgde ervoor dat ik bijna geschept werd bij het afslaan naar de oprit én een amusante discussie met de bestuurder van de auto achter mij... Conclusie was dat ik netjes mijn knippers aan had, ze zichtbaar zijn, hij sowieso meer afstand had mogen nemen, maar ook dat de knippers door de kentekenplaat minder zichtbaar zijn van een afstand van meer dan 40m. Dus daar ga ik binnenkort een nieuwe houder voor maken of kopen zodat de plaat iets lager komt te zitten.

Verder staat er op het wensen/to-do lijstje:
- Seat cover
- gear indicator
- misschien een verlaagd zadel, want ik kom niet helemaal lekker bij de grond (short king, i know)
- Spiegels, maar nog twijfel wat ik met de spiegels ga doen; spiegelverbreders erop of bar end mirrors. Ben bij de eerste optie niet echt gecharmeerd van de looks van originele spiegels en bij het tweede niet zo van het zicht in de spiegels.
- Bagage mogelijkheden. Reed op de Suzuki en Transalp met zijkoffers als ik richting het buitenland ging. Idealiter draag ik geen rugzak en zou ik weer zijkoffers willen, maar ik weet niet of een SW Motech Blaze setje mogelijk is met de uitlaten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Een tail bag en tank bag zijn natuurlijk ook opties, maar bij een tail bag krijg ik mijn been niet meer over de motor en het eerste is natuurlijk beperkt qua inhoud. Hoor graag jullie tips en ervaringen.

Verder moet ik nog even kijken hoe ik de TomTom ga bevestigen. Zou mooi zijn als deze zo strak mogelijk op het stuur bevestigd kan worden. Ontvang ook hier graag tips van jullie.

Alvast bedankt :)
Gaaf, gefeliciteerd! Hele mooie motor😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan