Triumph Speed Triple topic deel 54

Nou..., deze oldtimer vindt anders o.a. deze stijl GPZ900R toch anders wel ernstig fraai... :Y :Y


9e50cc4f38ff87a71a74a6877f8e9ad7--anime-cafe-bike.jpg


KAWASAKI+GPz900R+SPORT+Package+TYPE-R+01.jpg




...en meer toch heel best leuk Kawasaki spul.... :Y : klik !

Dat vind ik niks
 
Dank je !
Het vege lijf blijft sodemieteren.....maar ik blijf ook doorkachelen ;)
Verder wel een beetje een bijzondere periode achter de rug;
( gescheiden, paar keer verhuisd, nieuwe vriendin )
Ik dacht; dan ook maar een keer een nieuwe motor....:+

Een KTM begrijp ik? ook leuk!
Ik heb ook een andere Speed, maar dat kwam omdat er een auto voor mij de weg op draaide.
Het lijf word ook langzaam minder maar motorrijden gaat nog prima!
 
Hee beste Triplelaars....

Ik denk : laat ik ook weer eens een woordje schrijven hier .
Heb dan al een paar jaar geen Speed meer maar ach....
Ik draag Triumph een warm hart toe en er rijden leuke mensen op Triumph,s :)
En daarom is het altijd wel gezellig hier !
( was ooit op fabrieksbezoek in Hincley : onvergetelijke ervaring !! )

Heb inmiddels wel een andere nickname.
Enkele jongens hier kennen mij wel van ritten voorrijden in de Eifel :9~
( Erik, Ron, Robert, Brian de infiltrant, Peter en nog een paar meer )
Rij nu op een dikke 1290 van een Oostenrijkse fabrikant...een GT.

Groetjes ,

:);)
:W
 
Verhaaltje... : ik schreef 'cultuurbarbaren'..., en wel om het volgende (listen carefully, I only say this ence... :+ )

Deze Ron is natuurlijk behoorlijk 'ouwe poep' aan het worden, en dus groot geworden in de tijd dat een motorrijder ongeveer nog nooit van kuipwerk had gehoord, dat mannen als Wes Cooley, Freddie Spencer, Eddie Lawson, en dat soort klinkende namen, toch wel een poster boven je bed verdienden...

Als jekko's gaan in de AMA raceseries op fietsen die sterk afgeleid waren van de Honda bol d'Or, de Kawa Z1000, Suzuki GS1000, etc.etc.
Fietsen wat dan nu een old-skool naked heet.

En..., als jongeling liep je dan de motorwinkel in, en dan had je daar zomaar de Kawa Z1000 Eddie Lawson Replica (een ELR in de volksmond)
En dat vonden wij toen allemaal zo mooi.

Erg mooi.

En een origineel exemplaar is tegenwoordig amper of niet meer te vinden, en als je m vindt, niet te koop, of schandalig schofterig duur.
Een tussenweg is er ongeveer niet.






Voorbeeldje van de raceserie die ik bedoel..., met snelheden tot 150 mijl (240 km/h) per uur, op een wiebelnaked, en smalle bandjes.
Ik zeg : zo AKELIG mooi dit ! :Y :Y

Jonge gasten van amper, of net in de 20.

Een paar jaren later dan op fietsen (o.a. Spencer) die sterk leek op wat wij nu kennen als HONDA VFR750F.
Met van die halve kuipjes enzo. Nog harder blaffen over het Daytona circuit.



En dan is het heden ten dage zo mooi (vind ik) dat Kawa nu nog steeds de ZRX1200 DAEG in het programma heeft..., en daarom heeft opa iets met dit soort fietsen !
Want de ZRX1200 DAEG heeft nog altijd sterke gelijkenissen met de ELR van destijds.



Idem de GPZ900R.

Ik weer..., jong ventje van toen, ging uit winkelen voor een andere motor. Het was 1984, en ik rol mijn Honda CB400F (jazekers..., zoiets was vrogger heel normaal...) de heuvel op bij wat toen nog Engbers, Zelhem was.

En terwijl dat ik daar sta, komt er ook een jongeman op een Suzuki GS750E aan zetten..., en ik was A) helemaal verbluft van de schoonheid van zijn (rode) GS750E, en..., ook op dat moment werd de GPZ900R uit een krat gehaald..., en WAT VOND IK DAT EEN MOOIE FIETS..., er was in die tijd simpelweg niet iets dat ook maar de sierlijkheid van een 900R had.

Zo akelig fraai in het eerste rood, met donkergrijs.

Ron, die toen nog een Ronnie was, was echt compleet onder de indruk.



En daarom vind ik dat soort fietsen, dus die ouwe old-skool nakeds, en die GPZ900R zulk tijdloos spul ! :Y



Oh..., en wat die genoemde (rode) GS750E betreft..., een paar weken later staat die Soes zomaar tussen de gebruikte motoren daar bij Engbers..., en ik heb m diezelfde week nog gekocht... :Y :Y :Y

En wat betreft zo'n old-skool naked als de bol d'Or..., daar had ik vroeger de centen niet voor..., maar..., dat heb ik jaaaaaaaaaaaaaaaaren later toch goed gemaakt, door er 1 (een soort van barn find, zoals ze dat tegenwoordig noemen...) naar 'akelig netjes' terug te brengen.



Aaaaah..., verhalen uit de den Ouden Doosch..., we hebben ze met z'n allen zat... :Y
 
Laatst bewerkt:
Dus omdat jij allemaal emotionele reacties krijgt van dat soort hokken omdat je het als kind fantastisch vond ben ik een cultuurbarbaar.. Duidelijk verhaal, lekker kort ook.

Zo hebben we allemaal onze voorkeuren hè, ik heb niks met die ouwe troep omdat het EN van ver voor mijn tijd is EN omdat ik gewoon niet van (4 in lijn) Jappen houd, oud of nieuw.

Ieder zijn meug, waar ik van hou vind jij waarschijnlijk verschrikkelijk.
 
Zo hebben we allemaal onze jeugdhelden van toen we opgroeiden. Voor mijn leeftijd (nu 37) was dat toen al Rossi en de allergaafste motor toen was natuurlijk een Yamaha R1.
Uiteindelijk nooit gekocht, wel getwijfeld over een R6. Maar 4 in lijn kan mij ook niet bekoren en Japans heeft gewoon te weinig karakter. Ik heb meestal liever iets aparters, dus kocht ik geen R6 maar een Daytona 675 en daar heb ik nooit spijt van gehad. Een gaver geluid uit een motor (met Bodis einddemper) bestaat m.i. niet :9~
 
Zo hebben we allemaal onze jeugdhelden van toen we opgroeiden. Voor mijn leeftijd (nu 37) was dat toen al Rossi en de allergaafste motor toen was natuurlijk een Yamaha R1.
Uiteindelijk nooit gekocht, wel getwijfeld over een R6. Maar 4 in lijn kan mij ook niet bekoren en Japans heeft gewoon te weinig karakter. Ik heb meestal liever iets aparters, dus kocht ik geen R6 maar een Daytona 675 en daar heb ik nooit spijt van gehad. Een gaver geluid uit een motor (met Bodis einddemper) bestaat m.i. niet :9~

Rossi is ook 1 van mijn helden en ik heb nog steeds diep respect voor de manier hoe die gasten zonder traction control een 500cc tweetakt de bocht in veegden. Hayden deed dat gummen ook fantastisch op de 4 takt, net als McCoy en McWilliams.

Maar ook Toseland, Bayliss en Haga blijven mij altijd bij. En nu krijg ik nog iedere dag meer respect voor Marc Marquez.

Ik ben 33 btw..

Ik had ook ooit een Daytona maar met een Mivv geluidlaat (later Arrow), zalig ding..

Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat een Street 765 met een vol SC Project uitlaatsysteem nog mooier klinkt dan een Daytona!

Maar puur qua geluid vind ik 1 type blok de 3 cilinder overtreffen, namelijk de V4 en in mindere mate de 4 in lijn crossplane. Als een Aprilia V4 met een open pijp voorbij komt vlammen gaan de haren in mijn nek overeind staan..
 
Dus omdat jij allemaal emotionele reacties krijgt van dat soort hokken omdat je het als kind fantastisch vond ben ik een cultuurbarbaar.. Duidelijk verhaal, lekker kort ook.

Zo hebben we allemaal onze voorkeuren hè, ik heb niks met die ouwe troep omdat het EN van ver voor mijn tijd is EN omdat ik gewoon niet van (4 in lijn) Jappen houd, oud of nieuw.

Ieder zijn meug, waar ik van hou vind jij waarschijnlijk verschrikkelijk.
...stond ook een smiley achter het woordje 'cultuurbarbaar'... ;)

Maar idd..., allemaal onze voorkeuren. En dat is ook prima natuurlijk.
Zo kan ik persoonlijk niet zo heel warm worden van Italiaanse 2-cylinders..., ook wel eens op gereden, maar ik kan er maar moeilijk aan wennen.

Terwijl er ook hele volksstammen zijn, die alleen al bij de gedachte aan zo'n brommer, een heel warm gevoel krijgen.

En voordat ik destijds de Speed kocht, ben ik wel eens wezen proefrijden op een MV ; en dan ook een naked 3 cilinder.
Maar ook totaal niet te vergelijken met een Triumph..., want rauw, lomp, ratelen, hakerige bak, en vooral ook geen comfort.

En voor de rest heb ik ook niet zo heel veel met Japanse 4-pitters..., maar het ging in het voorbeeld van die AMA racerij dan vooral over de stijl van rijden..., die fietsen uit die tijd zijn tenslotte nogal flexibel, en ook niet echt flitsende stuurders, en dan is het toch wel fraai hoe die gasten dat ouwe ijzer zo door de bochten drukken.
 
...stond ook een smiley achter het woordje 'cultuurbarbaar'... ;)

Maar idd..., allemaal onze voorkeuren. En dat is ook prima natuurlijk.
Zo kan ik persoonlijk niet zo heel warm worden van Italiaanse 2-cylinders..., ook wel eens op gereden, maar ik kan er maar moeilijk aan wennen.

Terwijl er ook hele volksstammen zijn, die alleen al bij de gedachte aan zo'n brommer, een heel warm gevoel krijgen.

En voordat ik destijds de Speed kocht, ben ik wel eens wezen proefrijden op een MV ; en dan ook een naked 3 cilinder.
Maar ook totaal niet te vergelijken met een Triumph..., want rauw, lomp, ratelen, hakerige bak, en vooral ook geen comfort.

En voor de rest heb ik ook niet zo heel veel met Japanse 4-pitters..., maar het ging in het voorbeeld van die AMA racerij dan vooral over de stijl van rijden..., die fietsen uit die tijd zijn tenslotte nogal flexibel, en ook niet echt flitsende stuurders, en dan is het toch wel fraai hoe die gasten dat ouwe ijzer zo door de bochten drukken.
Zo zie je maar... un serieuze zaak motorliefde.....ieder zijn -haar - het - de meug....
Gelukkig met “mijn” vrouw,, ook met mijn MOTOR.... op beide mag ook niet iedereen riijden..😇 alleen...
Moi en mijn alter ego... c’est tout!!
 
i-D9W8nSG-L.jpg


i-HdbCPtS-L.jpg


Proefritje op de MV..., geen vergelijk met een Speed.
Totaal niet zelfs..., ondanks de 3 pitter.



i-kjBsMkw-L.jpg


i-8MXPkHS-L.jpg


Een motormaat had destijds ook een RSV4 met open pijp..., man, man, man..., wat een ongekend blaffert was dat zeg..., ondanks de soort van dB-killer in dat ding.
Uitlaat 'demper' gemaakt door Mile Pajic.



i-4gHBKxd-L.jpg


Hier bijvoorbeeld nog bij de oude locatie van Anbergen Motoren..., een week of 3 later brandde de hele bups af... :/
 
i-D9W8nSG-L.jpg


i-HdbCPtS-L.jpg


Proefritje op de MV..., geen vergelijk met een Speed.
Totaal niet zelfs..., ondanks de 3 pitter.



i-kjBsMkw-L.jpg


i-8MXPkHS-L.jpg


Een motormaat had destijds ook een RSV4 met open pijp..., man, man, man..., wat een ongekend blaffert was dat zeg..., ondanks de soort van dB-killer in dat ding.
Uitlaat 'demper' gemaakt door Mile Pajic.



i-4gHBKxd-L.jpg


Hier bijvoorbeeld nog bij de oude locatie van Anbergen Motoren..., een week of 3 later brandde de hele bups af... :/
un verb(R)and met uwe visitatie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan