Triumph Speed Triple topic deel 54

Heren! Ik ben benieuwd met welk type band jullie momenteel rijden?
Mijn achterband is ergens deze zomer aan vervanging toe en wil misschien een een andere band proberen op de Speed.

Zelf rijd ik momenteel met de Conti Road attack 3 en ben er tevreden over, rijd redelijk sportief.
Slijtage kan ik niets over zeggen omdat deze band reeds op de motor zat.

Ik heb er Michelin Road 5 onder zitten. IK vind het een geweldige band, zowel nat als droog veel zelfvertrouwen gevend.
 
Heren! Ik ben benieuwd met welk type band jullie momenteel rijden?
Mijn achterband is ergens deze zomer aan vervanging toe en wil misschien een een andere band proberen op de Speed.

Zelf rijd ik momenteel met de Conti Road attack 3 en ben er tevreden over, rijd redelijk sportief.
Slijtage kan ik niets over zeggen omdat deze band reeds op de motor zat.
Op mijn huidige en vorige Speed de Roadtec 01, topband!
Met de vorige de achterband op 14K en de voorband 18K mee gereden, dus niet gek!
 
Heren! Ik ben benieuwd met welk type band jullie momenteel rijden?
Mijn achterband is ergens deze zomer aan vervanging toe en wil misschien een een andere band proberen op de Speed.

Zelf rijd ik momenteel met de Conti Road attack 3 en ben er tevreden over, rijd redelijk sportief.
Slijtage kan ik niets over zeggen omdat deze band reeds op de motor zat.

Altijd met een Michelin Pilot Power 2ct gereden, maar rij nu met een Michelin Pilot Road 5 en deze bevalt me uitstekend.
Valt iets minder makkelijk de bocht in, maar voelt wel stabieler. Heb nog niet in de regen gereden, maar vond de pilot road 3 onder de NTV van mijn vrouw altijd een geweldige regenband.
 
Vorige Speed ('09) de Angel GT goeie ervaringen mee, ruim 8500km, inclusief erg groffe Schotland wegen.
Huidige Speed ('16) van dealer af nieuwe S22, nu ca 5000km verder en kan zeker nog wel 2k mee denk ik zo.
Qua rijstijl zal ook veel uitmaken:9, Ik ben wel een vrij rustige rijder..
 
Heren! Ik ben benieuwd met welk type band jullie momenteel rijden?
Mijn achterband is ergens deze zomer aan vervanging toe en wil misschien een een andere band proberen op de Speed.

Zelf rijd ik momenteel met de Conti Road attack 3 en ben er tevreden over, rijd redelijk sportief.
Slijtage kan ik niets over zeggen omdat deze band reeds op de motor zat.

Hier zelfde verhaal. Rijd nu met Michelin Pilot, welke al op de motor zat toen ik 'm kocht. Maar ook aan 't einde van dit seizoen aan vervanging toe. En wil ze dan beide vervangen want de voorband heeft ook z'n beste tijd wel gehad.
 
14k?! Hoe dan?! _O-
Haha tjah goede vraag, ben waarschijnlijk gewoon een slome slak ;)...nou scheen ik ook maar 110pk te hebben met mijn '09 versie :?, na het laten afstellen bij Motorcentrum Eibergen. Met mijn '07 speed had ik daar op de bank 135pk.
Verder niet al te veel volgas rechtuit. De banden hebben o.a. 10dagen Alpen en 5 dagen Schwarzwald gezien. De slijtnokken aan de zijkanten waren eerder geraakt dan die op het midden.
 
14k?! Hoe dan?! _O-

Op mijn vorige motor (Aprilia Shiver) gingen de Pilot Power 3ct ook maar +/- 5000d km mee terwijl deze redelijk slijtvast zouden zijn.
Ik rijd overigens wel enkel plezier kilometers, rijd er bijvoorbeeld ook niet mee naar het werk.

//

Jullie persoonlijke ervaring met verschillende voor- en achterbanden toevallig?
Mijn voorband kan nog wel 1,5 seizoen mee terwijl mijn achterband het seizoen misschien net gaat halen. :+
 
Op mijn vorige motor (Aprilia Shiver) gingen de Pilot Power 3ct ook maar +/- 5000d km mee terwijl deze redelijk slijtvast zouden zijn.
Ik rijd overigens wel enkel plezier kilometers, rijd er bijvoorbeeld ook niet mee naar het werk.

//

Jullie persoonlijke ervaring met verschillende voor- en achterbanden toevallig?
Mijn voorband kan nog wel 1,5 seizoen mee terwijl mijn achterband het seizoen misschien net gaat halen. :+
Volgend seizoen een geheel nieuwe set...werkt beter👍🏻
kan je nog ff sparen😛
 
Bij Dunlop is het weer cashback actie, dus kan lonen om toch je setje de komende weken alvast te vervangen🤑🤑


Tis heel raar maar op de VFR slijt de voorband harder dan de achterband🙀 De Dunlop Roadsmart III is voor mij een goede mix tussen voldoende grip en duurzaamheid qua km's. De Michelin Road 5 eerder wel wat setjes van gehad, vond ze met de VFR maar wat lastiger insturen en bij erg sportief gedrag wat makkelijker glibberen. Maar hé dit is het S3 topic dus...🇬🇧🇬🇧🇬🇧
 
Zolang je bij de courante merken blijft zijn alle banden goed.

Veel km's rijden: opteer voor een wat hardere band (type road)
Weinig km's: leg een wat zachtere band (type power). Anders duurt het enkele jaren eer je band versleten is, niet echt ideaal.
 
Dempertje gemonteerd.

IMG20200511185441.jpg
 
Op mijn vorige motor (Aprilia Shiver) gingen de Pilot Power 3ct ook maar +/- 5000d km mee terwijl deze redelijk slijtvast zouden zijn.
Ik rijd overigens wel enkel plezier kilometers, rijd er bijvoorbeeld ook niet mee naar het werk.

//

Jullie persoonlijke ervaring met verschillende voor- en achterbanden toevallig?
Mijn voorband kan nog wel 1,5 seizoen mee terwijl mijn achterband het seizoen misschien net gaat halen. :+

Ik koop wat ik krijgen kan. Meestal kan ik alleen kiezen uit wel of niet kopen als er al iets te koop is...... Daar heeft nog nooit een voor en achterband ruzie met elkaar gekregen. Happy mixing!
Ook mijn voorband slijt harder dan achter. Maar alle twee halen makkelijk 30.000 km. Moet wel zeggen dat ik meestal heel beheerst door de bochten drift. Wat niet zo'n kunst is op het gladde asfalt hier op Curacao. Bij gas open rukken in 5de versnelling boven 5000 toeren geeft wielspin, rolling burn out zeg maar.
Ik koop meestal nieuwe banden omdat ik ze te vaak lek rijd in knipgaten op de weg . Die gravel weg naar het werk toe zal ook niet meehelpen. Daar zijn 2 manieren om er te komen. Langzamer dan 20 kmh of sneller dan 60. Sua probeert altijd alleen de toppen te raken.

Mijn huidigebanden zijn Dunlop road smart 2. Geen volle sportieve band, moet iets minder woest doen dan gaat het goed. De band breekt wat makkelijker los. Deze banden gaan nog wel een paar jaar mee....
 
Ik heb eindelijk een zwarte tank + kappenset kunnen vinden en heb deze gister geïnstalleerd (foto's volgen nog)
dus bij deze:

Is iemand hier toevallig geïnteresseerd in en groene tank + kappen set voor een 2005-2007 Triumph Speed Triple 1050?
Komt van een 2007 af in goede staat.
PM me als je geïnteresseerd bent.

kappen 1.jpg
 
Heren! Ik ben benieuwd met welk type band jullie momenteel rijden?
Mijn achterband is ergens deze zomer aan vervanging toe en wil misschien een een andere band proberen op de Speed.

Zelf rijd ik momenteel met de Conti Road attack 3 en ben er tevreden over, rijd redelijk sportief.
Slijtage kan ik niets over zeggen omdat deze band reeds op de motor zat.

Ik rijd momenteel met Michelin Pilot Power 2ct. Helaas heb ik op de Speed geen ervaring met andere banden, maar deze bevallen mij super goed. Ik kan je alleen niet zeggen in welke mate dat aan de band ligt of aan de rest. Mijn ervaring met sportieve straatbanden van Michelin is sowieso erg goed. Maar ja laten we eerlijk zijn, de andere A-merken zullen ook prima zijn.
 
Die 2CT's zijn inmiddels al zo lang op de markt dat het een goede budget-band is :)
Ik had ze destijds op m'n Daytona 675 en bevielen goed, aardig voorspelbaar gedrag ook en neutraal sturen.
Alleen als je ze goed heet stookte dan begonnen ze wel erg te smeren, maar nog steeds zodanig dat ze wel goede feedback bleven geven. Met andere woorden, lekker strepen trekken 😁

Nadeel vond ik wel dat ik ze zelfs op een Daytona binnen 3.500 à 4.000 km versleten had :X
 
Die 2CT's zijn inmiddels al zo lang op de markt dat het een goede budget-band is :)
Ik had ze destijds op m'n Daytona 675 en bevielen goed, aardig voorspelbaar gedrag ook en neutraal sturen.
Alleen als je ze goed heet stookte dan begonnen ze wel erg te smeren, maar nog steeds zodanig dat ze wel goede feedback bleven geven. Met andere woorden, lekker strepen trekken 😁

Nadeel vond ik wel dat ik ze zelfs op een Daytona binnen 3.500 à 4.000 km versleten had :X

Als dat Power 2CT's waren, dan is verslijten op 4.000 km rijden best normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan