Triumph Speed Triple topic deel 54

Afgelopen weekend wezen rijden in Sauerland. Perfecte omstandigheden, heerlijk rustig :]
Ja echt biar rustig, ook in de Alpen. Wij waren er in de eerste week dat toeristen weer welkom waren. Dus vrijwel alleen maar Franzen op motoren gezien. Okee een paar verdwaalde toeristen gezien maar ga het daar nooit meer zo rustig meemaken in dezelfde periode
 
Ja helder…. Maar welke, er zijn er zoveel…en het is meer dan alleen diameter.…
Ik lees net een post van iemand met hetzelfde probleem.

"Any bike stand with a 40.7 pin will do, the same as a 2018 ducati v2/v4 panigale. I bought a harris performance stand, the best available imo."

FB_IMG_1624964322557.jpg
 
:WHallöschen
Ik lees af en toe weer mee (als ik weer eens wat nodig heb of moet weten)

Nu heb ik natuurlijk direkt een vraagje en het zal wel weer een kleine discussie los maken.

Ik heb mij gister een nieuw setje banden besteld (pirelli Rosso III) en nu ben ik benieuwd wat voor bandjes jullie onder de speedy´s hebben liggen en waarom.

En direkt nog een vraagje: wat voor "voor bok" raden jullie aan?

Fijne avond gewenst nog!
 
Hierbij dan ook even wat fijne plaatjes! 9-daagse trip met mijn pa, 3680 km verder. Ontelbaar veel bochten gedraaid! Jura, Route des Grandes Alpes, Gorges du Verdon en weer Alpen *O*😍
Bekijk bijlage 1649306

Bekijk bijlage 1649308Bekijk bijlage 1649310Bekijk bijlage 1649312Bekijk bijlage 1649313Bekijk bijlage 1649314Bekijk bijlage 1649315Bekijk bijlage 1649316Bekijk bijlage 1649317
Lekker man! :)

Ik was afgelopen week weer met een paar maten in Oostenrijk en we hebben ook trips door Italië en Slovenië gemaakt.
Het was inderdaad een stuk rustiger dan voorgaande jaren, zelfs nog veel rustiger dan vorig jaar :)
We waren bijvoorbeeld op een zondag de Grossglockner op, daar was ook relatief weinig verkeer. Top.

Wel nog wedstrijdje gedaan tegen een Mclaren en een Lambo, altijd leuk :P

20210620_135713.jpg
20210620_135722.jpg


Ook Tre Cime in Noord-Italie omhoog gereden, dat was echt supergaaf daarboven qua uitzicht.

20210624_154433.jpg

20210624_154722.jpg


Bij Kransjka Gora in Slovenië:

20210623_164408.jpg


Wachten op de timer bij Staller Sattel:

20210624_171631.jpg
20210624_171447.jpg
 
:WHallöschen
Ik lees af en toe weer mee (als ik weer eens wat nodig heb of moet weten)

Nu heb ik natuurlijk direkt een vraagje en het zal wel weer een kleine discussie los maken.

Ik heb mij gister een nieuw setje banden besteld (pirelli Rosso III) en nu ben ik benieuwd wat voor bandjes jullie onder de speedy´s hebben liggen en waarom.

En direkt nog een vraagje: wat voor "voor bok" raden jullie aan?

Fijne avond gewenst nog!
Ik heb op mn 2016 de s22, voelen gewoon lekker, ook in regen geven ze nog veel vertrouwen voor mij in elk geval.
En ik heb een datona voor het opbokken van t achterwiel :P
 
Ik heb op mn 2016 de s22, voelen gewoon lekker, ook in regen geven ze nog veel vertrouwen voor mij in elk geval.
En ik heb een datona voor het opbokken van t achterwiel :P
Vorig jaar ook de S22 gekozen, vind het een fantastische band! :)

Ook wanneer die al wat versleten is geeft ie nog steeds heel veel vertrouwen. Merk nauwelijks verschil met nieuw.
 
:WHallöschen
Ik lees af en toe weer mee (als ik weer eens wat nodig heb of moet weten)

Nu heb ik natuurlijk direkt een vraagje en het zal wel weer een kleine discussie los maken.

Ik heb mij gister een nieuw setje banden besteld (pirelli Rosso III) en nu ben ik benieuwd wat voor bandjes jullie onder de speedy´s hebben liggen en waarom.

En direkt nog een vraagje: wat voor "voor bok" raden jullie aan?

Fijne avond gewenst nog!
Momenteel met Roadtec z8's, had ik een goede deal op. Eigenlijk prima, hebben zich ook goed gehouden met het circuitdagje.

Volgende worden ook de S22's. Wilde eerst voor road 5's gaan, maar de S22's komen overwegend beter uit de test.
 
Momenteel met Roadtec z8's, had ik een goede deal op. Eigenlijk prima, hebben zich ook goed gehouden met het circuitdagje.

Volgende worden ook de S22's. Wilde eerst voor road 5's gaan, maar de S22's komen overwegend beter uit de test.
Mijn 1290 SDGT werd standaard met sport-tour banden geleverd (Pirelli Angel GT). Op zich een prima band en je haalt er veel kilometers uit, maar de funfactor met een sportband zoals de S22 is 1000 miljoen miljaar keer hoger. Dat is me de extra kosten dubbel en dwars waard :)
 
Lekker man! :)

Ik was afgelopen week weer met een paar maten in Oostenrijk en we hebben ook trips door Italië en Slovenië gemaakt.
Het was inderdaad een stuk rustiger dan voorgaande jaren, zelfs nog veel rustiger dan vorig jaar :)
We waren bijvoorbeeld op een zondag de Grossglockner op, daar was ook relatief weinig verkeer. Top.

Wel nog wedstrijdje gedaan tegen een Mclaren en een Lambo, altijd leuk :P
Toooh, jaa ziet er ook fantastisch uit!! :9~
 
Gave trip….doe je goed 👍

Vanwaar zoveel bagage (4 tassen op de speed triple) hebben jullie in tent geslapen?
Nee in hotels geslapen, mijn pa 70, die doe ik het niet meer aan om in tentjes te slapen. In dat geval zou er een grote rol achterop moeten ipv de zadeltas.
In 1 zijtas de kleding+schoenen voor na het rijden en in de andere zijtas motorrij kleding (onderkleding, thermovest, koelvest etc).
Zadeltas zit een gastankje, gasbrander en bialetti perculator voor lekkere koffie en vaak de lunch etc.
 
Mijn 1290 SDGT werd standaard met sport-tour banden geleverd (Pirelli Angel GT). Op zich een prima band en je haalt er veel kilometers uit, maar de funfactor met een sportband zoals de S22 is 1000 miljoen miljaar keer hoger. Dat is me de extra kosten dubbel en dwars waard :)
Ik heb eigenlijk vrijwel altijd met sport-tour banden gereden vanwege de vakanties en dus de vele kilometers uit de band. En zelfs op het ciruit niet echt het idee gehad dat er te weinig grip was. Mijn banden, metzelers Roadtec 01, zitten er nu 12K km onder en door de Alpentrip zit ik achter bijna op de slijtnok aan de zijkanten, ook mijn voorband (rechterkant) is helemaal schuin afgesleten vreemd genoeg. Dus ik moet ook een ander setje. Is de funfactor echt zoveel hoger? Waar merk je dat vooral aan?
 
Ik heb eigenlijk vrijwel altijd met sport-tour banden gereden vanwege de vakanties en dus de vele kilometers uit de band. En zelfs op het ciruit niet echt het idee gehad dat er te weinig grip was. Mijn banden, metzelers Roadtec 01, zitten er nu 12K km onder en door de Alpentrip zit ik achter bijna op de slijtnok aan de zijkanten, ook mijn voorband (rechterkant) is helemaal schuin afgesleten vreemd genoeg. Dus ik moet ook een ander setje. Is de funfactor echt zoveel hoger? Waar merk je dat vooral aan?
Holy shit, 12k uit één achterband? Dan heb jij een fluwelen rechterhandje. Ik had de Pirelli Angel GT tweemaal achter elkaar opgereden in 6 à 7k.

Maar het verschil zit 'm, vind ik, vooral in hoe makkelijk het instuurt en nog meer in hoeveel grip en vertrouwen de sportband geeft in de bochten. Ik ga er veel harder mee de bocht in (later remmen en doorremmen tot de apex) en leg de motor zo ontzettend veel makkelijker plat in de bocht, heerlijk :)
 
Holy shit, 12k uit één achterband? Dan heb jij een fluwelen rechterhandje. Ik had de Pirelli Angel GT tweemaal achter elkaar opgereden in 6 à 7k.

Maar het verschil zit 'm, vind ik, vooral in hoe makkelijk het instuurt en nog meer in hoeveel grip en vertrouwen de sportband geeft in de bochten. Ik ga er veel harder mee de bocht in (later remmen en doorremmen tot de apex) en leg de motor zo ontzettend veel makkelijker plat in de bocht, heerlijk :)
haha blijkbaar wel 🤷‍♂️. Haha 6 a 7K, das vlot. Je hebt ook wel behoorlijk wat meer paarden en fors hoger koppel die aan die band lopen te sleuren!

Oke oke, klinkt idd als stuk leuker rijden 😈, misschien toch maar keer proberen
 
Altijd grappig die bandendiscussies. Met een warm gereden hedendaagse sport tourband (met verschillende compounds) kan zowat elke motorrijder op de openbare weg naar zijn/haar kunnen voluit gaan. Of je moet een regelrechte Rossi-achtige hooligan zijn die alle bochten al 'kneeslidend' aaneenrijgt. 12k met een sport tourband op een Speed is heel normaal, heeft niks met een fluwelen handje ofzo te maken.

Ik rijd de laatste jaren altijd met hypersports (nu Bridgestone S22 waar ik achteraan zo'n 6k mee doe). De reden is gewoon dat ik te weinig km's rijd. Met een tourband zou het vier/vijf jaar duren eer ik een andere kan steken. En ik rijd op de moto liever met jonge banden.
 
12 k ga ik never nooit redden…
Ook niet met een sporttour band.
En ik rij toch niet als een malloot of zo.
Gewoon lekker op koppel rijden.
Geloof dat ik met de Pirelli Angels onder mijn 1290 rond de 6500 had gedaan.
 
Ok,
Altijd grappig die bandendiscussies. Met een warm gereden hedendaagse sport tourband (met verschillende compounds) kan zowat elke motorrijder op de openbare weg naar zijn/haar kunnen voluit gaan. Of je moet een regelrechte Rossi-achtige hooligan zijn die alle bochten al 'kneeslidend' aaneenrijgt. 12k met een sport tourband op een Speed is heel normaal, heeft niks met een fluwelen handje ofzo te maken.

Ik rijd de laatste jaren altijd met hypersports (nu Bridgestone S22 waar ik achteraan zo'n 6k mee doe). De reden is gewoon dat ik te weinig km's rijd. Met een tourband zou het vier/vijf jaar duren eer ik een andere kan steken. En ik rijd op de moto liever met jonge banden.
Ok, TomW heeft een fluwelen handje en jij rijdt gewoon als een oud omaatje. Zo ook goed? :j;)

Zonder gekheid, ik haalde ook op m'n 2008 Speed slechts 3.500 km met een sportieve achterband, niet veel anders dus dan nu met m'n SDGT. Dus blijkbaar rijd ik als een hooligan :+
 
Ok,

Ok, TomW heeft een fluwelen handje en jij rijdt gewoon als een oud omaatje. Zo ook goed? :j;)

Zonder gekheid, ik haalde ook op m'n 2008 Speed slechts 3.500 km met een sportieve achterband, niet veel anders dus dan nu met m'n SDGT. Dus blijkbaar rijd ik als een hooligan :+

Oké, dit oude omaatje (wat een prachtig voorbeeld van een pleonasme!) rijdt z'n hypersport S22R toch maar lekker tot het randje. Tegenwoordig gaat een supersport wel wat langer mee door de verschillende compounds. ;)
 
Laatst bewerkt:
@FlowDesign en @TomW86 wat een heerlijke plaatjes zeg, ojojoj!!! Maakt aardig jaloers hoor kan ik zeggen. haha.

Ik moet nog ff een week of 5 geduld hebben voor mijn trippie. Geduld is een schone zaak zei een wijs vrouw mij ooit...
Haha snap ik! Zou ook zo weer terug willen!

Het nog tegoed hebben is ook niet verkeerd, nu voorpret en straks lekker sturen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan