Triumph Speed Triple topic deel 54

Hier nog de overige zaken die niet op de KTM passen zonder een haakse slijper of lasapparaat te gebruiken:

T-Bar / Grabrail:

Rem/koppelinghendel *VERKOCHT*

SAI Removal kit / Blockoff plates *VERKOCHT*

Buddyseat *VERKOCHT*

Paddockstand *VERKOCHT*

Tail tidy onderplaat *VERKOCHT*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb binnenkort een mooi sai block kit in huis. Ik mis alleen de elektrische connector. Wie weet welke type het is? Ik heb mij al rot gezocht op het internet en webshops. Misschien is het voor mij handig te weten hoe het echt heet dan kan ik beter zoeken.
 
Wat bedoel je met "ik mis alleen de elektrische connector"? Je programmeert hem toch gewoon uit met TuneECU? Of bedoel je iets van een beschermkapje voor de connector die leeg overblijft ofzo?
 
Wat bedoel je met "ik mis alleen de elektrische connector"? Je programmeert hem toch gewoon uit met TuneECU? Of bedoel je iets van een beschermkapje voor de connector die leeg overblijft ofzo?
Het laatste. En als je die door koppelt hoef je hem niet uit te programmeren. Als ik dat goed begrepen heb.
 
Lekker weertje vandaag😎
PXL_20230506_140058536~2.jpg
 
Je zet er dan een soort dummy connector er op zodat de computer denkt dat de sai er nog op zit.
Aaah oké, ik dacht dat jij sowieso al wat dingen wilde gaan doen met TuneECU dus dan kun je die net zo makkelijk direct mee pakken. Maar anders misschien wel prima. Heb alleen eerlijk gezegd geen idee waar je dat zou kopen.
 
Even een andere vraag trouwens (zal waarschijnlijk al vaker langs zijn gekomen) maar heeft iemand nog tips voor nieuwe ketting en tandwielen?

Ik zit nu te kijken naar wat setjes van D.I.D. en dan die 530VX3 of 530ZVM-X geloof ik, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer en vooral niet waar ik dan het goedkoopste kan bestellen. Ook is het mij niet altijd duidelijk welk merk tandwielen erbij worden geleverd en wat hier de betere merken zijn (er stond mij bij iets van JT?)

Zover ik begrijp heb in ieder geval 106 schakels nodig en 18 tanden voor en 42 achter (om het standaard te houden).

Dus bij deze de vraag aan de experts/ervaringsdeskundigen hier, wat hebben jullie erop zitten en/of wat zouden jullie aanraden?

(Triumph Speed Triple 1050 - 2006)

Is dit iets of kan het beter voor de zelfde prijs of goedkoper voor zelfde kwaliteit: Kettingset DID Triumph Speed Triple 1050 2006 Premium | mPartz.nl
 
Laatst bewerkt:
Even een andere vraag trouwens (zal waarschijnlijk al vaker langs zijn gekomen) maar heeft iemand nog tips voor nieuwe ketting en tandwielen?

Ik zit nu te kijken naar wat setjes van D.I.D. en dan die 530VX3 of 530ZVM-X geloof ik, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer en vooral niet waar ik dan het goedkoopste kan bestellen. Ook is het mij niet altijd duidelijk welk merk tandwielen erbij worden geleverd en wat hier de betere merken zijn (er stond mij bij iets van JT?)

Zover ik begrijp heb in ieder geval 106 schakels nodig en 18 tanden voor en 42 achter (om het standaard te houden).

Dus bij deze de vraag aan de experts/ervaringsdeskundigen hier, wat hebben jullie erop zitten en/of wat zouden jullie aanraden?

(Triumph Speed Triple 1050 - 2006)

Is dit iets of kan het beter voor de zelfde prijs of goedkoper voor zelfde kwaliteit: Kettingset DID Triumph Speed Triple 1050 2006 Premium | mPartz.nl
jossmit.nl, kan je als je het mooi vindt een zwart achtertandwiel bestellen.
 
Aaah oké, ik dacht dat jij sowieso al wat dingen wilde gaan doen met TuneECU dus dan kun je die net zo makkelijk direct mee pakken. Maar anders misschien wel prima. Heb alleen eerlijk gezegd geen idee waar je dat zou kopen.
Dat is weer waar. Geen slecht idee
 
Even een andere vraag trouwens (zal waarschijnlijk al vaker langs zijn gekomen) maar heeft iemand nog tips voor nieuwe ketting en tandwielen?

Ik zit nu te kijken naar wat setjes van D.I.D. en dan die 530VX3 of 530ZVM-X geloof ik, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer en vooral niet waar ik dan het goedkoopste kan bestellen. Ook is het mij niet altijd duidelijk welk merk tandwielen erbij worden geleverd en wat hier de betere merken zijn (er stond mij bij iets van JT?)

Zover ik begrijp heb in ieder geval 106 schakels nodig en 18 tanden voor en 42 achter (om het standaard te houden).

Dus bij deze de vraag aan de experts/ervaringsdeskundigen hier, wat hebben jullie erop zitten en/of wat zouden jullie aanraden?

(Triumph Speed Triple 1050 - 2006)

Is dit iets of kan het beter voor de zelfde prijs of goedkoper voor zelfde kwaliteit: Kettingset DID Triumph Speed Triple 1050 2006 Premium | mPartz.nl
Did ketting goud helemaal mijn ding. Helemaal als je een gitzwarte fiets hebt.
 
Ja dat ziet er heel goed uit!

Ik zal ze van de week eens proberen te bellen. Zie namelijk niet duidelijk of het standaard een zwart achter tandwiel is of dat het een speciale optie is ofzo. Prijs ziet er in ieder geval gunstig uit en duidelijk welk merk tandwielen erbij zitten.
 
Ja dat ziet er heel goed uit!

Ik zal ze van de week eens proberen te bellen. Zie namelijk niet duidelijk of het standaard een zwart achter tandwiel is of dat het een speciale optie is ofzo. Prijs ziet er in ieder geval gunstig uit en duidelijk welk merk tandwielen erbij zitten.
Bellen kan ook en als je nog geen tool hebt kan je die erbij bestellen met korting.
Ik heb niet de DID tool maar die andere. Die is best hufter proof
 
Even een bandenvraagje, altijd leuk :+

Nu al een aantal keren op het circuit wezen knallen met de speed (1 groot feest is dat *O*) en de tijden worden steeds mooi verbeterd.
Rij nu met Pirelli Diablo Rosso IV, zijn zeer fijne sportbanden voor ook op de weg en met regen.
Nu zijn deze bijna aan vervanging toe en twijfel ik aan de nieuwe band van Pirelli, de Pirelli Diablo Rosso IV Corsa. Deze zou tussen de Rosso IV en de Supercorsa V3 in moeten zitten. De reviews zijn erg goed (van de lancering etc). Gezien ik ook op de weg rij heb ik nog wat twijfel over de kilometers met de nieuwe band en ook de natweer prestaties (is natuurlijk altijd de lastige compromis). Hier is nog weinig over te vinden op het net.
Maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring heeft met deze banden.
 
Even een bandenvraagje, altijd leuk :+

Nu al een aantal keren op het circuit wezen knallen met de speed (1 groot feest is dat *O*) en de tijden worden steeds mooi verbeterd.
Rij nu met Pirelli Diablo Rosso IV, zijn zeer fijne sportbanden voor ook op de weg en met regen.
Nu zijn deze bijna aan vervanging toe en twijfel ik aan de nieuwe band van Pirelli, de Pirelli Diablo Rosso IV Corsa. Deze zou tussen de Rosso IV en de Supercorsa V3 in moeten zitten. De reviews zijn erg goed (van de lancering etc). Gezien ik ook op de weg rij heb ik nog wat twijfel over de kilometers met de nieuwe band en ook de natweer prestaties (is natuurlijk altijd de lastige compromis). Hier is nog weinig over te vinden op het net.
Maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring heeft met deze banden.
Ik heb ze op de S1000RR gehad, wel vooral droge kilometers. Erg tevreden over, ze plakken goed. Ik ben nu overgestapt naar SC2 supercorsa's, maar als ik nog eens naar een straatband ga, zal het hoogstwaarschijnlijk zoiets als de M9RR of R4C zijn. Hij zou volgens de reviews wel minder grip moeten hebben dan de Rosso 4 in natte omstandigheden. (Link)

De instructeurs op Zolder waren overigens enorm positief over de M9RR bij natte omstandigheden, blijkbaar presteert deze het beste bij natte omstandigheden. Zij hebben Sportsmart TT's, Rosso 4 Corsa's en M9RR's onder de nieuwe BMW instructiemotoren.
 
Even een bandenvraagje, altijd leuk :+

Nu al een aantal keren op het circuit wezen knallen met de speed (1 groot feest is dat *O*) en de tijden worden steeds mooi verbeterd.
Rij nu met Pirelli Diablo Rosso IV, zijn zeer fijne sportbanden voor ook op de weg en met regen.
Nu zijn deze bijna aan vervanging toe en twijfel ik aan de nieuwe band van Pirelli, de Pirelli Diablo Rosso IV Corsa. Deze zou tussen de Rosso IV en de Supercorsa V3 in moeten zitten. De reviews zijn erg goed (van de lancering etc). Gezien ik ook op de weg rij heb ik nog wat twijfel over de kilometers met de nieuwe band en ook de natweer prestaties (is natuurlijk altijd de lastige compromis). Hier is nog weinig over te vinden op het net.
Maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring heeft met deze banden.
Denk ook eens aan de Bridgestone S22
 
Ik heb ze op de S1000RR gehad, wel vooral droge kilometers. Erg tevreden over, ze plakken goed. Ik ben nu overgestapt naar SC2 supercorsa's, maar als ik nog eens naar een straatband ga, zal het hoogstwaarschijnlijk zoiets als de M9RR of R4C zijn. Hij zou volgens de reviews wel minder grip moeten hebben dan de Rosso 4 in natte omstandigheden. (Link)

De instructeurs op Zolder waren overigens enorm positief over de M9RR bij natte omstandigheden, blijkbaar presteert deze het beste bij natte omstandigheden. Zij hebben Sportsmart TT's, Rosso 4 Corsa's en M9RR's onder de nieuwe BMW instructiemotoren.
Thnx, goede info! Ja al die berichten van verschillende landen over de lancering allemaal gelezen of gekeken. Die allen zeer positief. Ja de regencapaciteiten, altijd lastig waar je voor kiest.
Ik was paar weken terug erg blij met m'n rosso 4 op Zandvoort tijdens een sessie met een flink natte baan. Wij konden nog een aardig tempo rijden, de snelste groep van niveau 2 haalden we dan ook in. Ga nog even verder wikken en wegen 😅
 
Hey Triplerijders, hoe is het hier?
Ooit schreef ik fanatiek mee, maar nu kom ik vrijwel nooit meer op MF :$ tenzij er iets aan de hand is...
Leuk om nog wat oude bekende namen tegen te komen trouwens! Tripledude hierboven, en in OP nog meer. Rummer wordt zelfs nog gedoogd zie ik, terwijl ik 'zijn' Speed heb meegenomen O-)

Ik rij nog steeds heel blij rond op mijn oude triple (2010). Niet zo veel meer eerlijk gezegd (vorig jaar was een goed jaar, 3500 km :X) Het blijft natuurlijk de mooiste versie, met die heerlijke ronde koplampen. Al moet ik zeggen dat de nieuwere modellen er wel heel strak uitzien.

Vandaag poetste ik mijn motor (eindelijk) weer eens een keertje, en ik zag tot mijn schrik dat mijn linker uitlaat los zit. Ik heb highmount Arrows, en de carbon beugel is gescheurd. Helaas worden deze uitlaten niet meer gemaakt, en nu heb ik geen idee waar ik zo'n beugel vandaan zou kunnen halen. Heeft iemand hier er toevallig nog 1 liggen die ik kan overkopen? Of een tip hoe ik eraan zou kunnen komen?
IMG_3955.JPG
 
Hey Triplerijders, hoe is het hier?
Ooit schreef ik fanatiek mee, maar nu kom ik vrijwel nooit meer op MF :$ tenzij er iets aan de hand is...
Leuk om nog wat oude bekende namen tegen te komen trouwens! Tripledude hierboven, en in OP nog meer. Rummer wordt zelfs nog gedoogd zie ik, terwijl ik 'zijn' Speed heb meegenomen O-)

Ik rij nog steeds heel blij rond op mijn oude triple (2010). Niet zo veel meer eerlijk gezegd (vorig jaar was een goed jaar, 3500 km :X) Het blijft natuurlijk de mooiste versie, met die heerlijke ronde koplampen. Al moet ik zeggen dat de nieuwere modellen er wel heel strak uitzien.

Vandaag poetste ik mijn motor (eindelijk) weer eens een keertje, en ik zag tot mijn schrik dat mijn linker uitlaat los zit. Ik heb highmount Arrows, en de carbon beugel is gescheurd. Helaas worden deze uitlaten niet meer gemaakt, en nu heb ik geen idee waar ik zo'n beugel vandaan zou kunnen halen. Heeft iemand hier er toevallig nog 1 liggen die ik kan overkopen? Of een tip hoe ik eraan zou kunnen komen?Bekijk bijlage 1879923
er zit ook nogal een deuk in je demper
 
Hey Triplerijders, hoe is het hier?
Ooit schreef ik fanatiek mee, maar nu kom ik vrijwel nooit meer op MF :$ tenzij er iets aan de hand is...
Leuk om nog wat oude bekende namen tegen te komen trouwens! Tripledude hierboven, en in OP nog meer. Rummer wordt zelfs nog gedoogd zie ik, terwijl ik 'zijn' Speed heb meegenomen O-)

Ik rij nog steeds heel blij rond op mijn oude triple (2010). Niet zo veel meer eerlijk gezegd (vorig jaar was een goed jaar, 3500 km :X) Het blijft natuurlijk de mooiste versie, met die heerlijke ronde koplampen. Al moet ik zeggen dat de nieuwere modellen er wel heel strak uitzien.

Vandaag poetste ik mijn motor (eindelijk) weer eens een keertje, en ik zag tot mijn schrik dat mijn linker uitlaat los zit. Ik heb highmount Arrows, en de carbon beugel is gescheurd. Helaas worden deze uitlaten niet meer gemaakt, en nu heb ik geen idee waar ik zo'n beugel vandaan zou kunnen halen. Heeft iemand hier er toevallig nog 1 liggen die ik kan overkopen? Of een tip hoe ik eraan zou kunnen komen?Bekijk bijlage 1879923
Hé Swifty
Wat leuk.
Je kan evt pajic een bericht sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan