Triumph Speed Triple topic deel 54

Ola! Morgen ga ik voor een witte speed triple uit 2007 kijken. Staat hier in de buurt voor een leuke prijs. Ongeveer 33.000km gelopen.
De vriendin wil ook voor eentje gaan kijken. Dat betreft een groene uit 2010 en deze heeft 55.000km gelopen.
Zaken waar wij op moeten letten? Ik vind 55.000km qua km's aan de "hoge" kant. Echter rijdt de vriendin niet zoveel en maakt haar de km stand niet veel uit.
Tips en tops zijn welkom.
Op mijn 2005 staan imiddels 60.000 km, en die loopt nog als een nieuwe. 5 jaar geleden gekocht met 24K op de teller.
 
Ola! Morgen ga ik voor een witte speed triple uit 2007 kijken. Staat hier in de buurt voor een leuke prijs. Ongeveer 33.000km gelopen.
De vriendin wil ook voor eentje gaan kijken. Dat betreft een groene uit 2010 en deze heeft 55.000km gelopen.
Zaken waar wij op moeten letten? Ik vind 55.000km qua km's aan de "hoge" kant. Echter rijdt de vriendin niet zoveel en maakt haar de km stand niet veel uit.
Tips en tops zijn welkom.
Is die witte wel een 2007? met die wielen en brembo's?
 
Het is niks geworden met die witte. Geen kloppende onderhoudshistorie en toch het en der wat schade...
 
PSX_20230528_083551.jpg

Onze jaarlijkse trip naar de Eifel was weer erg geslaagd. Supermooi weer, lekker gereden, morgen weer naar huis.
 
Aangezien ik het dus blijkbaar niet kan laten om leuke oudere motoren weer tot leven te brengen heb ik vorige week een speed triple 955 toegevoegd aan mijn verzameling 🙂 .

Rijdt inmiddels alweer best prima, alleen vertrouw ik de throttle positie sensor niet helemaal.

Ik weet niet of bij de oude types ook foutcodes uitgelezen kunnen worden met Tuneecu...morgen eens checken😊.

20230529_215123.jpg
20230529_215146.jpg
 
Aangezien ik het dus blijkbaar niet kan laten om leuke oudere motoren weer tot leven te brengen heb ik vorige week een speed triple 955 toegevoegd aan mijn verzameling 🙂 .

Rijdt inmiddels alweer best prima, alleen vertrouw ik de throttle positie sensor niet helemaal.

Ik weet niet of bij de oude types ook foutcodes uitgelezen kunnen worden met Tuneecu...morgen eens checken😊.

Bekijk bijlage 1885381Bekijk bijlage 1885382
Ja, deze heb ik opgeknapt.

IMG20221105135556.jpg

 
Ik twijfel erover om op termijn afscheid te gaan nemen van de Speed Triple. Niet omdat het geen leuke fiets is, maar omdat ik vrijdag op een Tiger 660 proefgereden heb en dat toch ook wel heel lekker rijdt. Gelukkig moet er dan nog een zak geld bij, dus ik heb even om na te denken.

Merk wel dat ik helemaal niet warm wordt van een nieuwere Speed Triple, omdat dat voor mijn gevoel meer van hetzelfde is en ik dan net zo goed deze (2011, 26k op de teller) kan blijven rijden.
 
Vraagje aan de 1050 RS eigenaren, hoe is de quickshifter/blipper? Is die soepel zowel omhoog als naar beneden?
Heb geen RS maar een S, maar dan ook met QS/blipper . Bij mij werkt ie zeer goed, vooral op circuit is het een plus}). Ook in de bergen erg fijn. Verder gebruik ik hem alleen met goed doortrekken, bij normaal rijden gebruik ik meestal gewoon de koppeling.
 
Vraagje aan de 1050 RS eigenaren, hoe is de quickshifter/blipper? Is die soepel zowel omhoog als naar beneden?
1050 RS hier, omlaag is die altijd soepel
Omhoog moet je natuurlijk wel voldoende vaart hebben en vooral constant gas / het liefst optrekkend als je dit niet doet gaat die vooral van 1 naar 2 best hokkerig.
 
Vraagje aan de 1050 RS eigenaren, hoe is de quickshifter/blipper? Is die soepel zowel omhoog als naar beneden?
1050RS Werkt prima in beide richtingen. Wel het volgende goed toepassen ;opschakelen als je gas geeft en terug schakelen met gas dicht
Note ik gebruik hem zelden bij opschakelen van 1 naar 2 . Hierbij gebruik ik meestal de koppeling.
 
Na 3 Speed Triple's een kleine zijsprong gemaakt naar een KTM RC8-R en vervolgens een Husqvarna 701. Dan enkele jaren geen moto tot enkele maanden terug een Aprilia Tuono gen 1 van 2006. Bij aankoop van mijn eerste Triple was dit de andere optie. Werd me afgeraden omdat ik toen nog beperkte ervaring had.
Het motorvirus is weer opnieuw alive and kicking dankzij deze brute Italiaanse en Triumph blijft zeer hoog aangeschreven. Nu dus lichte twijfel om de bank te beroven en voor een Speed Triple 1050 RS van 2019-2020 te gaan.. of toch met de oude Italiaanse te blijven rijden..

Voor de fun enkel foto's van mijn Triumph's.
De zwarte verscheen lang geleden in Motorrijder magazine (vandaar het fotomodel). De gele werd verkocht aan een Nederlander (maar met Remus low mount uitlaat). De witte ruilde ik 1 op 1 voor de KTM RC8-R.
De Aprilia is heel leuk maar zuipt voor 2.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    228,4 KB · Weergaven: 48
  • Speed Triple 995i_003.jpg
    Speed Triple 995i_003.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 48
  • Speed Triple 1050i '11_012.JPG
    Speed Triple 1050i '11_012.JPG
    244,6 KB · Weergaven: 49
  • Speed Triple 1050i '05_001.JPG
    Speed Triple 1050i '05_001.JPG
    106 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Na 3 Speed Triple een kleine zijsprong gemaakt naar een KTM RC8-R en vervolgens een Husqvarna 701. Dan enkele jaren geen moto tot enkele maanden terug een Aprilia Tuono gen 1 van 2006. Bij aankoop van mijn eerste Triple was dit de andere optie. Werd me afgeraden omdat ik toen nog beperkte ervaring had.
Het motorvirus is weer opnieuw alive and kicking dankzij deze brute Italiaanse en Triumph blijft zeer hoog aangeschreven. Nu dus lichte twijfel om de bank te beroven en voor een Speed Triple 1050 RS van 2019-2020 te gaan.. of toch met de oude Italiaanse te blijven rijden..

Voor de fun enkel foto's van mijn Triumphs
Rare triumph die laatste foto
 
Na 3 Speed Triple een kleine zijsprong gemaakt naar een KTM RC8-R en vervolgens een Husqvarna 701. Dan enkele jaren geen moto tot enkele maanden terug een Aprilia Tuono gen 1 van 2006. Bij aankoop van mijn eerste Triple was dit de andere optie. Werd me afgeraden omdat ik toen nog beperkte ervaring had.
Het motorvirus is weer opnieuw alive and kicking dankzij deze brute Italiaanse en Triumph blijft zeer hoog aangeschreven. Nu dus lichte twijfel om de bank te beroven en voor een Speed Triple 1050 RS van 2019-2020 te gaan.. of toch met de oude Italiaanse te blijven rijden..

Voor de fun enkel foto's van mijn Triumphs
Tjaaa natuurlijk je bank plunderen en voor de Speed RS gaan *O*, maar goed.....bij het Speed Triple Topic krijg je denk ik niet veel anders te horen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan