Triumph Speed Triple topic deel 54

Hallo Triple liefhebbers.

Ik heb inmiddels 15 jaar een Ducati 1098, een old scool spartaanse superbike.

Ik wil iets anders, liefst nog wel sportief, maar minder extreem. Gisteren zat ik op een speed triple 1200 rr, een waanzinnig gave fiets.

Met de clipons is het nog steeds behoorlijk sportief, maar de eerste indruk was dat het duidelijk comfortabeler is dan de duc.

Zijn er mensen met wat meer praktijk ervaring?
 
Hallo Triple liefhebbers.

Ik heb inmiddels 15 jaar een Ducati 1098, een old scool spartaanse superbike.

Ik wil iets anders, liefst nog wel sportief, maar minder extreem. Gisteren zat ik op een speed triple 1200 rr, een waanzinnig gave fiets.

Met de clipons is het nog steeds behoorlijk sportief, maar de eerste indruk was dat het duidelijk comfortabeler is dan de duc.

Zijn er mensen met wat meer praktijk ervaring?

Ik heb ermee gereden. Je zit erg ver voorover en de tank is hoger dan bijvoorbeeld die van een pani. Ik vond het niet zo prettig zitten, maar wellicht is dat met een paar verstelbare clip-ons te verhelpen, of moet je er simpelweg aan wennen.

Ik zou zeggen maak er een proefrit mee om het zelf te beoordelen. Volgens mij hebben ze er een bij Roke in Mijdrecht staan.
 
Iemand interesse in een paddockstand?

Edit: verkocht
 

Bijlagen

  • 20231011_141501.jpg
    20231011_141501.jpg
    291,9 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Hallo Triple liefhebbers.

Ik heb inmiddels 15 jaar een Ducati 1098, een old scool spartaanse superbike.

Ik wil iets anders, liefst nog wel sportief, maar minder extreem. Gisteren zat ik op een speed triple 1200 rr, een waanzinnig gave fiets.

Met de clipons is het nog steeds behoorlijk sportief, maar de eerste indruk was dat het duidelijk comfortabeler is dan de duc.

Zijn er mensen met wat meer praktijk ervaring?
Ga eens rijden op een van de laatste 1050 speedy. Veel meer straat gericht.
 
ik wil komende winter de kleppen controleren en eventueel stellen van mijn Speedtriple. Heeft nu iets meer dan 20k gereden. Heeft iemand een goede beschrijving of weet een goede video zodat ik niets over het hoofd zie?
21D263F3-0FE5-4DFA-AC16-48A44A5C668E.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan