Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat weet ik niet, maar het leek wel of er nog een berg vermogen miste, met moeite 120 km/h in z'n 6 met 6500 tpm? lijkt mij niet het juiste wat je van een 130 pk sterke 3 pitter mag verwachten

:? :?
Zal wel begrensd zijn. Twee L-ijzers die de vlinderkleppen verhinderen om helemaal open te gaan, maar dan nog moet je iets van een 150 à 155 km/h halen @6000 toeren in zesde. Je zou haast denken dat je snelheidsmeter nog op mph staat.. ;)
 
Ik heb al geruchten gehoord dat er een volledig nieuwe triple (ook daytona) komt 1100cc ofzo :Y
Zal wss wel niet voor 2008 zijn :N

Dat klopt, ze zijn een volledig nieuw 1100cc triple blok aan het ontwerpen om het huidige(nog schatplichtig aan de 955) met pensioen te kunnen sturen.
Er is zelfs sprake van deelname aan het WK Superbike met de nieuwe Daytona, zullen ze wel het SBK-reglement moeten aanpassen, maar dit zijn maar vage geruchten natuurlijk.
 
Dat weet ik niet, maar het leek wel of er nog een berg vermogen miste, met moeite 120 km/h in z'n 6 met 6500 tpm? lijkt mij niet het juiste wat je van een 130 pk sterke 3 pitter mag verwachten
de mijne maakt 5000 tpm bij 130kmh....klopt dus niet!
 
de mijne maakt 5000 tpm bij 130kmh....klopt dus niet!
Die van ons ook :Y

Vandaag eindelijk na 3,5 maand weer eens op de S3 gereden, want Swifty pakt 'm bijna altijd B| Wat een heerlijk stuk speelgoed is het toch :]
 
Laatst bewerkt:
Heb afgelopen vrijdag 1 van me Rizoma Logic spiegels bij MarcoMoto afgegeven. Het kogelgewricht is mol. Hing er een beetje zielig bij.
Nou suc6. Hoop dat je ze ooit terug krijgt. Ik zit nog steeds met een stel TNT spiegels op mn Triple die er af rotten en waarop actie ondernomen zou worden. Nou, zit nog te wachten en Sint Juttemus is al lang voorbij. Denk dat ik de originele er maar weer op ga schroeven, wat een gezeik :X
 
Van 't weekend weer een stukkie wezen toeren op m'n t509 maar nu zag ik dat de verlichting van de snelheidsmeter het "half" doet. het bovenste stuk is donker. Er zullen dus wel 2 lampjes onder zitten, waarvan er 1 stuk is. Hoe kom ik daar bij ? bovenkant console openschroeven, of juist van de ondcerkant ?
 
Heeft er iemand van dit forum de kentekenplaathouder (mooi woord :P ) van rizoma op zijn/haar S3...zo ja kan je aub een foto van de achterkant posten (van de motor ;) )

:+
 
Heren,

even een vraagje, heb gister proefgereden op een spped triple. opzich niks mee, maar wat ik miste was een berg vermogen!!! Want om nou te zeggen dat er 130 paardjes stonden te trappelen, nee!!!!. Kan dit zijn doordat dit blok slechts 450 km had gelopen?


advies: ga nog eens rijden op een wat beter ( niet begrenst) ingereden apparaat. Officieel moeten ze tot 1600km ingereden worden. Heb niet het gevoel PK's tekort te komen O-) In de eerste 3 versnellingen is het eerder zaak de boel aan de grond te houden.....
 
2cqh91i.jpg
 
advies: ga nog eens rijden op een wat beter ( niet begrenst) ingereden apparaat. Officieel moeten ze tot 1600km ingereden worden. Heb niet het gevoel PK's tekort te komen O-) In de eerste 3 versnellingen is het eerder zaak de boel aan de grond te houden.....

Zal dan wel een dealer moeten vinden die zo'n ingereden apparaat heeft staan(suggesties)? Maar nog even een vraag wat is het verbruik van de speed triple?
Kom natuurlijk van een moto morini af, maar dat loopt gemiddeld 1:9 met een beetje geduld in je polsen.
 
Zal dan wel een dealer moeten vinden die zo'n ingereden apparaat heeft staan(suggesties)? Maar nog even een vraag wat is het verbruik van de speed triple?
Kom natuurlijk van een moto morini af, maar dat loopt gemiddeld 1:9 met een beetje geduld in je polsen.
Helaas heeft mjn dealer er momenteel geen eentje staan :N

Ik kom gemiddeld aan de 1:15, en ik rijd heus niet altijd even rustig :]

Terugkomend van vakantie (dus met bagage en al, zie foto) haalde ik in NL met en gangetje van ongeveer 130 kmh zelfs 1:20 :Y
full
 
Heb vandaag ook op een Triple gereden die van Ruby . :]
En om meteen maar even de toon te zetten ;) , mijn Zedje stuurt en remt beter :P
Maar dat blok van de Triple, wat gaat dat ding als de brandweer :}
Mijn Zedje heeft ruim voldoende vermogen maar je moet hem dan wel op toeren houden maar een Triple heeft van onderuit echt bergen koppel en dan nog eens dat übergeile geluid van die 3 cilinder :9~
Denk dat ik maar eens ga sparen voor volgend jaar O-)
Wellicht 2 Speed Triples op de volgende Zwitsalmeeting O-)


Dat sturen zal misschien wennen zijn, want ik vind de Speed Triple toch echt beter sturen :Y , maar ik heb dan ook maar slechts 1 keer op een Z1000 gereden :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan