Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus een software probleem. zullen dan maar wachten op die nieuwe soft ;)
 
dus een software probleem. zullen dan maar wachten op die nieuwe soft ;)
Als IT'er verschiet ik er zelf van hoe het mogelijk is dat software het complete gedrag van van je moto bepaalt... Dit is natuurlijk met alles zo, maar voor een moto vind ik dit toch wel heel bijzonder ... Hopelijk geraakt het opgelost :)
 
Leuk dagje Zandvoort. Jammer dat me achterband meer haast had dan me voorband en deze tussen de Renault en Vodafone ging inhalen....


Resultaat: Rem ding en step rechts kapot, moer uit me radiator (terug stoppen en solderen is ie weer heel, stuurgewichtje beetje versleten, stukje van me remhendel gesleten, knipperlicht paar krasjes, schaaf plekje op me blok en de beugel van de passagiers step gesleten. Me rechter laars, helm en broek zijn stuk. Evenals een plek net onder me reet op me bovenbeen.

Goeie nieuws: Motor loopt nog goed! Radiator is met een paar euro weer gemaakt. Stuurgewichtjes heb ik nog liggen. Passagierssteunen doen het nog. Blok is met wat kneedbaar staal weer netjes in model te maken. Knipperlicht is ook te verven.



Mocht er iemand de originele rem/schakel set hebben liggen en deze niet meer gebruiken?? Zou ik deze tot de winter kunnen lenen? Wil dan een verstelbareset erop gaan zetten.
 
Leuk dagje Zandvoort. Jammer dat me achterband meer haast had dan me voorband en deze tussen de Renault en Vodafone ging inhalen....


Resultaat: Rem ding en step rechts kapot, moer uit me radiator (terug stoppen en solderen is ie weer heel, stuurgewichtje beetje versleten, stukje van me remhendel gesleten, knipperlicht paar krasjes, schaaf plekje op me blok en de beugel van de passagiers step gesleten. Me rechter laars, helm en broek zijn stuk. Evenals een plek net onder me reet op me bovenbeen.

Goeie nieuws: Motor loopt nog goed! Radiator is met een paar euro weer gemaakt. Stuurgewichtjes heb ik nog liggen. Passagierssteunen doen het nog. Blok is met wat kneedbaar staal weer netjes in model te maken. Knipperlicht is ook te verven.



Mocht er iemand de originele rem/schakel set hebben liggen en deze niet meer gebruiken?? Zou ik deze tot de winter kunnen lenen? Wil dan een verstelbareset erop gaan zetten.

Zonde man :(

Succes met herstellen!
 
@ 203mph: KUD man, Vodafone is idd tricky...........................is wel de reden dat ik er een circuitfiets bij gekocht heb.
Zou ik als jouw was (en het financieel kan natuurlijk) wel over nadenken als je vaker wilt gaan rijden op het circuit, wilde zelf nl geen risico's meer nemen met de S3...........
Succes met het herstellen, heb weinig voor je liggen, hooguit originele achterlichten.
 
@ 203mph: KUD man, Vodafone is idd tricky...........................is wel de reden dat ik er een circuitfiets bij gekocht heb.
Zou ik als jouw was (en het financieel kan natuurlijk) wel over nadenken als je vaker wilt gaan rijden op het circuit, wilde zelf nl geen risico's meer nemen met de S3...........
Succes met het herstellen, heb weinig voor je liggen, hooguit originele achterlichten.

Tis in dat kleine stukje tussen de Renault en Vodafone gebeurd. Ik kwam de Renault uit accelereren en toen ineens toeren omhoog en daar ging ie. Heb het vermoeden dat er iets op me band is gekomen, olie of koelvloeistof. Ik denk zelf het laatste baan zag er gewoon schoon uit. en omdat ik ineens alle grip kwijt was heb ik zo'n vermoeden.

Gelukkig is alles goed gegaan. Geen erge schade (op die remset na dan) en kan de schade die ik heb zelf maken.
 
schade valt dus wel mee zo te horen. is je motor mischien voorzien van valblokken of iets dergelijks ?
 
Erg mooi!

Wat betreft 'beter lopen', had je hiervoor de originele uitlaten of de TORS? Ik vraag me dus af wat de 'winst' is tov TORS, die ik erop heb zitten, ik vind ook de originele looks erg mooi maar indien er aardig meer koppel vrijkomt....

BTW, ik geloof dat dit een volledige uitlaat is he?
als je eens het verschil wil weten tussen jou TORS en mijn ARROWS mag je altijd eens op mijn motor rijden of kunnen we de ARROWS even op jouw motor monteren. op een klein half uurtje staan ze er op. ;) moet ze wel naderhand teruggeven natuurlijk _O-
 
De winst in het middengebied is volgens mij te wijten aan de laatste software update. Ik had al software voor open uitlaten toen ik mijn Sharks erop gezet had, maar onlangs is er nieuwe software opgezet wat resulteerde in een voelbaar sterker middengebied. Ga allen vlug naar je dealer en laat de nieuwste software erop zetten, je merkt echt een verschil.
 
Leuk dagje Zandvoort & inhaal verhaal.

Balen 203 '( Gelukkig is bij jou de schade beperkt gebleven.
Hopelijk snel opgeknapt en weer op de weg/baan.


Updatje van mijn sleutel pogingen, meeste dingen alweer binnen:
Inmiddels op de lamporen (besteld), knippers (op voorraad) en de teller na alles in huis.
De tellers komen een dezer dagen uit Engeland. Blij dat ik een compleet setje heb kunnen vinden. Poten/spattert wiel enz staat er alweer een tijdje ;)

:W
 
Laatst bewerkt:
Balen 203 '(
Beterschap voor jezelf en girlie hoopt dat je snel weer kunt :]
Hopelijk zijn de piccies van gisteren een kleine pleister op de wonde ;)
 
Door omstandigheden op het werk kon ik vandaag lekker vrij nemen.
Vanochtend om 0800h al aan het sleutelen. Radiateur er onderuit gehaald en de voetsteun bevestigings ding+rem pedaal houder eraf gehaald (wat er van over was).


Me de radiateur op pad gegaan, uiteindelijk bij een bedrijf dat krukassen slijpt, V8ten (de alu blokken) en versnelling bakken repareerd terecht gekomen. Rond 1600h kon ik hem weer ophalen. Resultaat hij is weer vloeistof dicht maar gelukkig zit er een kapje voor. Ach voor 5 euro maakt me dat niet zo heel erg veel uit.

De combi bij Tijger Leathers neer gelegd en met de beste man er naar staan kijken. €165 en 14 september klaar. Worden een hoop panelen vervangen. Het kevlar dat achter de textiel strook zit heeft goed z'n best gedaan.

Bij Rijsbergen automaterialen een rol kneedbaar aluminium gehaald. Dat ga ik op de koppelingsdeksel aanbrengen en weer in model vijlen/schuren/slijpen en zwart verven.

Ga morgen kijken wat een blok alu kost om zelf die steun na te maken. Gewoon verschrikkelijk die prijzen zeg. Triumph spul gaat dikke 200ex kosten. Of meteen maar een volledig verstelbare bestellen.
 
Ga morgen kijken wat een blok alu kost om zelf die steun na te maken. Gewoon verschrikkelijk die prijzen zeg. Triumph spul gaat dikke 200ex kosten. Of meteen maar een volledig verstelbare bestellen.
dat laatste lijkt me een meer logische keus :Y :Y
 
De winst in het middengebied is volgens mij te wijten aan de laatste software update. Ik had al software voor open uitlaten toen ik mijn Sharks erop gezet had, maar onlangs is er nieuwe software opgezet wat resulteerde in een voelbaar sterker middengebied. Ga allen vlug naar je dealer en laat de nieuwste software erop zetten, je merkt echt een verschil.

Idem hier. Je voelde met de open uitlaatmapping al een stevige middengebied, maar de nieuwe doet er nog een schepje bovenop. Alleen dat startprobleempje. -O-
Heel raar: de startmotor krijgt wel het signaal om zijn werk te doen maar hij slaat niet aan. :? We hebben het in afwachting van een gedebugde versie kunnen oplossen door een bruggetje te leggen.
 
Hallo,

Volg dit topic al een tijdje, vind zo'n speed triple wel de max, en denk dat er begin 2008 wel zo eentje in de garage zal staan :9

Toch nog een vraagje.
Hoe zit het met levering van onderdelen..... is dit te doen bij Triumph?



Greetzz

Een verdwaalde belg
 
Hallo,

Volg dit topic al een tijdje, vind zo'n speed triple wel de max, en denk dat er begin 2008 wel zo eentje in de garage zal staan :9

Toch nog een vraagje.
Hoe zit het met levering van onderdelen..... is dit te doen bij Triumph?



Greetzz

Een verdwaalde belg

No problem what so ever............................net zo vlot als bij de japanners, heb zelf altijd japans gereden, dus weet waar ik over praat.............. ;)

Enigste practische bij mij is dat ik een retourtje van 170 km moet rijden om naar mijn dealer en terug voor de boeg heb ........................netwerk van de jappen is dus wel beter, maar met onderdelen geen verschil.

Een onbekende Nederlander. :+
 
Laatst bewerkt:
@dré pistolet: heb je een brugje moeten leggen om uw startmotor te doen werken? mijn startprobleem is :het niet aanslaan van de motor. starter werkt wel maar moet soms erg lang starten voordat de motor wilt aanslaan :? zal eens naar mijn dealer gaan, die zullen het wel oplossen. heeft er al iemand op dit forum een nieuwe kettingset geplaatst met andere verhoudingen? ik heb er nu 26000km opzitten en ketting is aan vervanging toe, dus standaard of niet ?
 
Eerst was het het lange aandraaien van de startmotor, later deed ie gewoon niks, op het laatst was het 10 à 15 keer proberen tot er leven in de brouwerij kwam. Toen zijn we stande pede naar de dealer gegaan en het probleem was zo opgelost. Zijn demomotor had nl. hetzelfde probleem: ook de nieuwe mapping geplaatst. Alleen duurde de herstelling bij hemzelf iets langer, na 2 dagen trail & error en het blok half uit elkaar, begon er een lichtje te branden. :X
 
Eerst was het het lange aandraaien van de startmotor, later deed ie gewoon niks, op het laatst was het 10 à 15 keer proberen tot er leven in de brouwerij kwam. Toen zijn we stande pede naar de dealer gegaan en het probleem was zo opgelost. Zijn demomotor had nl. hetzelfde probleem: ook de nieuwe mapping geplaatst. Alleen duurde de herstelling bij hemzelf iets langer, na 2 dagen trail & error en het blok half uit elkaar, begon er een lichtje te branden. :X


Dodemansknop, geen benzine, accu leeggestart.................. :+ nou, nou????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan