LedZeppelin
Die hard MF'er
Goeiemiddag
Ik bezit een Triumph ST 675 2014.
Ik heb vorig jaar 2x met een platte batterij aan een dichtbijzijnd tankstation gestaan wanneer ik terugkwam van het werk (gelukkig niet ver van huis ).
Motor daarna binnen gebracht bij garage waar ik hem kocht voor nazicht. Batterij nagekeken, laadsysteem nagekeken, kon niets gevonden worden.
Conclusie was: ik deed te weinig kilometers in 1x om de batterij voldoende op te laden.
Toen kon ik er nog inkomen:
Rit naar werk: 17km (geen snelweg)
Broodje halen over de middag: 2km
Terug naar werk: 2km
Naar huis: 17km (geen snelweg)
Wat dus wel op redelijk wat starten en stoppen neerkomt zonder lange tijd bij te laden. Je merkte ook dat deze ieder keer er langer over deed om rond te gaan, duurde paar seconden om te starten (je kon het dus al horen aankomen wanneer er een probleem aan zat te komen).
Sindsdien ben ik wat paranoia geworden om met een platte batterij te staan, waardoor ik:
- hem eigenlijk iedere keer als ik thuiskwam aan de druppellader koppelde
- over de middag niet meer om een broodje met de motor
- tanken? -> bidon vullen aan tankstation en thuis er in kappen, om toch maar zo weinig mogelijk te starten/stoppen
Gezien ik op deze manier mijn motorplezier volledig gehypothekeerd zie worden, besloten om te investeren in een externe booster voor in noodgevallen hem een duwtje te geven.
Deze week toegekomen, en mocht hem vandaag al gebruiken
Vanmorgen vertrokken: motor startte perfect na 1ste rondgang
Daarstraks vertrokken op werk: motor startte perfect, vanaf ik op de knop duwde.
Tank was leeg, dus nog even bij tankstation langsgaan. Stond ik vol verbazing toen hij na de 1ste keer al meteen er de brui aan gaf. Duidelijk niet genoeg kracht om starter rond te laten gaan.
Is dit nog normaal zoals de garage beschrijft?
Extra info: zit met een Garmin cradle ertussen, die aangesloten is op achterlicht, dus die trekt geen stroom weg zolang het contact afstaat.
Vroeger kon ik gerust 20x mijn GS500 starten na elkaar zonder problemen. Probleem gelegen aan type motor, of doe ik echt wel te weinig km's om zonder bijladen 2x te starten per dag?
Ik bezit een Triumph ST 675 2014.
Ik heb vorig jaar 2x met een platte batterij aan een dichtbijzijnd tankstation gestaan wanneer ik terugkwam van het werk (gelukkig niet ver van huis ).
Motor daarna binnen gebracht bij garage waar ik hem kocht voor nazicht. Batterij nagekeken, laadsysteem nagekeken, kon niets gevonden worden.
Conclusie was: ik deed te weinig kilometers in 1x om de batterij voldoende op te laden.
Toen kon ik er nog inkomen:
Rit naar werk: 17km (geen snelweg)
Broodje halen over de middag: 2km
Terug naar werk: 2km
Naar huis: 17km (geen snelweg)
Wat dus wel op redelijk wat starten en stoppen neerkomt zonder lange tijd bij te laden. Je merkte ook dat deze ieder keer er langer over deed om rond te gaan, duurde paar seconden om te starten (je kon het dus al horen aankomen wanneer er een probleem aan zat te komen).
Sindsdien ben ik wat paranoia geworden om met een platte batterij te staan, waardoor ik:
- hem eigenlijk iedere keer als ik thuiskwam aan de druppellader koppelde
- over de middag niet meer om een broodje met de motor
- tanken? -> bidon vullen aan tankstation en thuis er in kappen, om toch maar zo weinig mogelijk te starten/stoppen
Gezien ik op deze manier mijn motorplezier volledig gehypothekeerd zie worden, besloten om te investeren in een externe booster voor in noodgevallen hem een duwtje te geven.
Deze week toegekomen, en mocht hem vandaag al gebruiken
Vanmorgen vertrokken: motor startte perfect na 1ste rondgang
Daarstraks vertrokken op werk: motor startte perfect, vanaf ik op de knop duwde.
Tank was leeg, dus nog even bij tankstation langsgaan. Stond ik vol verbazing toen hij na de 1ste keer al meteen er de brui aan gaf. Duidelijk niet genoeg kracht om starter rond te laten gaan.
Is dit nog normaal zoals de garage beschrijft?
Extra info: zit met een Garmin cradle ertussen, die aangesloten is op achterlicht, dus die trekt geen stroom weg zolang het contact afstaat.
Vroeger kon ik gerust 20x mijn GS500 starten na elkaar zonder problemen. Probleem gelegen aan type motor, of doe ik echt wel te weinig km's om zonder bijladen 2x te starten per dag?