September vorig jaar werd mijn Daytona van achter geramd door een automobiel , dus was ik iets eerder dan gepland toe aan een nieuwe motor.
Wilde toch wat rechter op zitten , dus gekozen voor de nieuwe Street : testen gelezen , motorbeurs en natuurlijk de proefrit , ik was verkocht.
Half april op kenteken gezet en netjes ingereden.
Ok , conclusie tot nu toe :
* Boardcomputer en dashboard top :in Nederlands in te stellen , boekje heb je eigenlijk niet nodig de bediening spreekt voor zich. Dashboard is voor een groot deel naar eigen voorkeur in te stellen.
Dagtellers staan ook met een druk op de knop weer op nul (beter dan dat gekl##t met die twee knopjes op de Daytona). Min puntjes : waarom geen lampje als je normale verlichting aanstaat en geen aparte schakelaar om met groot licht te seinen.
* Motorisch top : je kunt er heel ontspannen mee toeren , maar als je de gashendel opendraait gaat ze als de brandweer en brult ze het uit. Bij zo'n 8000 toeren zit er alleen een trilling in het blok dus dat is nog een puntje voor de dealer.
* Versnelling bak : gewoon goed en de shortshifter (werkt vanaf 2500 toeren) is gewoon leuk rijden.
Terugschakelen vanaf een hoge versnelling met een lage snelheid vind ze niet fijn , dus dat moet je niet doen.
* Wegligging : super , de motor geeft zoveel vertrouwen en het gaat wel zo makkelijk. Ik heb alleen het idee dat de achterveer met mijn 100 kg wel iets zwaarder mag (95 NM ipv 100 NM Daytona).
Weet niet hoe de banden zich gedragen met nat weer , want ik ben zo'n mooi weer rijder.
* Windbescherming : het is een naked bike , dus zeer weinig.
* Fly by wire gashendel : merk je niets van , werkt zelfs beter dan dan een gashendel met kabel.
* In vergelijking met mijn Daytona zit je veel meer ontspannen en dus niet zo opgevouwen.
* Remmen : natuurlijk ABS (uitschakelbaar) en remt top , je moet je goed vastklemmen anders heb je last van je klokkenspel. In het begin was er wel veel remstof , maar dat is gelukkig nu minder.
Inmiddels heb ik de fietsreflectors op de voorvorkpoten verwijderd , tank voorzien van een tankpad , aansluiting voor de druppellader en is de motor ongeveer een halve meter korter omdat de kenteken plaat gewoon onder de kont hangt.
Mijn conclusie : beste motor waarop ik toe nu toe gereden heb , ik stap er elke keer weer met een grote glimlach op en een nog grotere glimlach af.
M.vr.gr.
Marcel.