Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Triumph Street Triple topic deel 24

Ben van plan mijn huidige Street Triple R 2014 te verkopen of in te ruilen voor een Street Triple RS. Zijn er mensen die recent nog hun motor hebben verkocht? Welke prijs kan ik ongeveer verwachten, motor heeft 30.000KM gelopen en is dealer onderhouden.

Door een dealer is er 6000 geboden voor mijn motor, terug gebracht naar standaard (dus accessoires los verkopen). Ik denk echter dat particulier meer zal opleveren, of zou dit niet veel schelen?

 
Oke, moet ik dan de Yuasa YTX9-BS hebben? Klopt het dat deze geleverd wordt met een zuurpakket en dat je hem zelf nog 'in elkaar' moet zetten?
De laatste Yuasa die ik voor een (2007) Street Triple heb gekocht was met een los zuurpakket. "In elkaar" zetten stelt niet zoveel voor. Je moet alleen even de tijd en ruimte er voor nemen, en niet knoeien.
 
De laatste Yuasa die ik voor een (2007) Street Triple heb gekocht was met een los zuurpakket. "In elkaar" zetten stelt niet zoveel voor. Je moet alleen even de tijd en ruimte er voor nemen, en niet knoeien.

Oke top. Ik vind ze namelijk ook alleen maar met los zuurpakket maar dat is dus wel goed te doen.
 
Oke top. Ik vind ze namelijk ook alleen maar met los zuurpakket maar dat is dus wel goed te doen.

Die Yuasa YTX9-BS moet je idd hebben. Kun je zelf doen.

Ik haal die dingen bij Goedhart, ff belletje en ze doen het voor je en afhalen dat ding.
 
Hoi, ik heb net m'n rijbewijs gehaald en ben onder andere ook naar een street triple aan het kijken (oud model).
Mocht iemand ergens nog een mooie weten te staan (zwart of wit tussen de 4 en 5k) houd ik mij aanbevolen.

Of misschien iemand die binnenkort zijn street van de hand wil doen voor een nieuwere, of een andere motor.
 

Als je hem inruilt bij de dealer "krijg" je geen 6000 euro, het enige wat je krijgt is 6000 euro korting, dat is iets verschillends die dealer heeft liever cash of een lucratieve financieringsdeal dan een tweedehands motor dus daar valt ongetwijfeld nog wat uit te onderhandelen.

Je moet voor jezelf ook bepalen of het bij je past om moeite te doen om die motor te verkopen of dat je kiest voor het gemak van het omruilen bij de dealer.
 

schat dat je er particulier meer voor krijgt als ik even snel op MP kijk. mooie bike dus denk dat je hem snel kwijt bent in het voorjaar. en wellicht zonder inruil nog een hogere korting bij de dealer.
 
Vraagje: ik zou me een R kopen in het grijs en geen RS (redenen: prijs en wsch bruikbaarder op straat). Echter heeft mijn dealer nu nog een RS showroommodel staan voor een gunstige prijs, maar wel in het zwart. Hij is nog steeds een stuk duurder dan de R maar ik zou het er eventueel wel voor over hebben. Wat zouden jullie doen: de mooiere R of toch de RS? Ik rij enkel op straat.
En bijkomende vraag; hoe gevoelig zou de matte grijze lak zijn in vergelijk met de zwarte?

Thanks.
 
glans zwart is ontzettend gevoelig voor krassen.

Maar dat zal elke matte lak ook wel zijn.

Denk dat als je later gaat inruilen dat een RS wel een hogere inruil waarde zal hebben
 
glans zwart is ontzettend gevoelig voor krassen.

Maar dat zal elke matte lak ook wel zijn.

Denk dat als je later gaat inruilen dat een RS wel een hogere inruil waarde zal hebben
Dat ligt er aan.
De Jet Black versie is inderdaad erg krasgevoelig. De Phantom Black, deze is metallic en heeft dus een blanke lak laag, is veel krasbestendiger.
 
Heb voor dezelfde keuze gestaan en voor de R gekozen. Hangt van de prijs af, km stand showroom model, wil je nieuw rijden of niet, en zijn de extras je het geld waard. In mijn geval vond ik de korting niet overtuigend genoeg. Maar zou voor de RS gegaan zijn als beiden nieuw waren en de Rs met diezelfde korting was te krijgen qua waar voor je geld is de RS de motor

Je slaat mogelijk wel de eerste beurt over maar bent eerder voor de tweede beurt en bandjes. Ook iets om te overwegen. In mijn geval speelde het volledige emotionele aspect van het zelf inrijden vanaf nul km ook een rol

Een foute keuze bestaat imho niet hier
 
Beide hebben 0 km op de teller, het showroommodel is van 2017 en daarom met iets meer korting. Concreet gezien komt de grijze R op 10200, de zwarte RS op 10900 en een grijze RS op 11300 (Belgische prijzen).
 
Voor die 700 euro zou ik zeker de RS halen


in mijn geval was het prijsverschil nog een tikkie groter, plus had de RS al 2500km proefrit-km erop zitten. Plus ik ging vooraf voor de R en vond het buitenkansje niet aantrekkelijk genoeg. Maar ik zou hier niet twijfelen... Zeker niet vanwege de prijs (dat was bij mij ook niet de belangrijkste reden destijds)...

Succes en hou er wel rekening mee dat anderen altijd graag jouw geld uitgeven
 
en even serieus... voordat je de moto hebt al zorgen maken over krassen? Ding gewoon netjes verzorgen en tsja een krasje kan gebeuren. Rijdt ie echt niet minder door hoor.
Het gaat hem eigenlijk niet zozeer om een kras meer of minder, maar om hoe de lak er na een aantal gebruiksjaren uitziet. Maar zoals ik het hier zo hoor, zijn beide lakken op dit punt wsch even "goed". Dus komt het erop neer of de RS zijn meerprijs waard is: quickshifter, extra rijmodi en onderkuip interesseert me niet. Duo afdekkapje en barendspiegels zijn mooi maar zou ik niet extra aanschaffen op de R. Blijven nog de remmen en vering over... vooral de remmen dan
 
Echt die vering is dat geld meer dan waard. Ik moet mijn R nog goed afstellen, wat dus wel mogelijk is, maar zeker die achtervering zou ik graag omwisselen. Naar mijn mening is de rempartij op de R al echt goed, maar er is altijd beter

Voor mij zouden die bar end spiegels, QS en de vering de doorslag geven. Waarbij de eerste twee eerder nice to haves zijn.
 

Mijn 2011 R heeft voor de achterzijde een straat upgrade gehad bij HK suspension. Dat was echt dubbel en dwars zn geld waard, en kan je meerdere malen een ohlins van kopen

Even later kwam ik een gebruikte ohlins tegen, maar das een ander verhaal
 
Mijn 2011 R heeft voor de achterzijde een straat upgrade gehad bij HK suspension. Dat was echt dubbel en dwars zn geld waard, en kan je meerdere malen een ohlins van kopen

Even later kwam ik een gebruikte ohlins tegen, maar das een ander verhaal
ongetwijfeld kan ik de vering nog wel naar smaak aanpassen. Heb de inrijperiode nog met fabrieksinstelling gereden en dat is veel te zacht achter. Als dat niet toereikend blijkt dan moeten we verder kijken.

Ik weet wie de vering bij triumph regelt, maar standaard (ook al op mijn speed triple 08) is het voor veel te stug en achter veel te soft, maar gelukkig dan nog wel af te stellen. Achter is er dan niet echt speelruimte meer over voor nog sportiever rijgedrag. Aldus HK destijds. Zij vonden het niet nodig om voor circuitgebruik de standaard vering aan te passen, tenzij voor wedstrijd gebruik enzo.

Kortom, ik heb nog hoop, maar dat zal het eerste zijn wat eventueel vervangen wordt (al lijkt mij een volledige van voor tot achter aangepaste uitlaat ook wel leuk
 

uitlaat is leuk, maar daar ga je niet lekkerder van rijden