Triumph Street Twin 900

Hoi, ik zie net pas dit topic en schrijf graag mee!
Heb nu bijna een maand m'n Twin (en anderhalve maand m'n motorrijbewijs). Tot nu toe voornamelijk woon-werkverkeer (snelweg Rotterdam-Utrecht), maar afgelopen zondag een leuke route over kleine wegen in de richting van Bodegraven gereden. Dus nog bezig met wennen aan de bochtjes... Rijles was op een Honda CB650F, dus wel een aardig verschil.

Ben nog altijd heel blij dat ik voor de Twin ben gegaan! Hij rijdt heerlijk en ziet er fantastisch uit🥰
 
Na eindelijk weer heerlijk kunnen rijden, long Covid laat helaas zijn sporen achter, heb ik helaas een bekend euvel van het 2022 model.
Er komt koelvloeistof via de cilinderwand naar buiten!
Toevallig wordt mijn motor morgen opgehaald voor de jaarlijkse beurt, dan kunnen ze het meteen bekijken.
Op de Street Twin eigenaren forums zie je helaas dat meerdere 2022 model eigenaren hier last van hebben, het wordt vast onder garantie hersteld maar helemaal blij word je er niet van.
 

Bijlagen

  • lekkage koelvloeistof.jpg
    lekkage koelvloeistof.jpg
    325 KB · Weergaven: 4
Na eindelijk weer heerlijk kunnen rijden, long Covid laat helaas zijn sporen achter, heb ik helaas een bekend euvel van het 2022 model.
Er komt koelvloeistof via de cilinderwand naar buiten!
Toevallig wordt mijn motor morgen opgehaald voor de jaarlijkse beurt, dan kunnen ze het meteen bekijken.
Op de Street Twin eigenaren forums zie je helaas dat meerdere 2022 model eigenaren hier last van hebben, het wordt vast onder garantie hersteld maar helemaal blij word je er niet van.
Hai, En is alles keurig opgelost?
Ik heb mijn 900 ook ff bekeken, en geen last van inmiddels 5700 km op de teller!
 
Vraagje naar aanleiding van eventuele aankoop. Neef in buitenland heeft er één gevonden maar stuurde filmpje van oa voorschijfrem. Hierop is roest te vinden. Achterschijf precies hetzelfde trouwens.

Niet waar de remblokken de schijf raakt maar meer naar de binnenkant van de schijf.

Motor is van 2017.

Nu vraagt ie wat ik denk. Ik zei tsja roest op die plek van de schijf is niet goed natuurlijk maar ik ben absoluut een leek.

Dacht kan het beste hier eens vragen.


 
Hai, En is alles keurig opgelost?
Ik heb mijn 900 ook ff bekeken, en geen last van inmiddels 5700 km op de teller!
Hoi,
Het is gewoon pech echter op internationale FB sites tel ik er zo een 30 tal 2022 jaar.
Zaterdag mijn motor gehaald.
Het lijkt allemaal ok maar ruik koelvloeistof en het vat is zo goed als leeg. Kan, ik kijk het na mijn vakantie even na.
Ik heb tevens Michelin's laten monteren. Daar geniet ik erg van. Wat een genot om nu door bochten te gaan. Veel relaxter en met gemak.
Blij dat ik dat gedaan heb. Wel is er een trilling. Waarschijnlijk niet perfect gebalanceerd.

Wordt vervolgd.
 
Hoi, ik zie net pas dit topic en schrijf graag mee!
Heb nu bijna een maand m'n Twin (en anderhalve maand m'n motorrijbewijs). Tot nu toe voornamelijk woon-werkverkeer (snelweg Rotterdam-Utrecht), maar afgelopen zondag een leuke route over kleine wegen in de richting van Bodegraven gereden. Dus nog bezig met wennen aan de bochtjes... Rijles was op een Honda CB650F, dus wel een aardig verschil.

Ben nog altijd heel blij dat ik voor de Twin ben gegaan! Hij rijdt heerlijk en ziet er fantastisch uit🥰
De Twin is ook in mijn ogen een geweldig ogende motor en sowieso een geweldige motor voor de kleine wegen, gemakkelijk te besturen en hij geeft een vertrouwd gevoel! Ik zit nu net over de 6000 km en geniet nog elke rit! Heb je ondertussen al wat kilometers kunnen maken?
 
Hoi,
Het is gewoon pech echter op internationale FB sites tel ik er zo een 30 tal 2022 jaar.
Zaterdag mijn motor gehaald.
Het lijkt allemaal ok maar ruik koelvloeistof en het vat is zo goed als leeg. Kan, ik kijk het na mijn vakantie even na.
Ik heb tevens Michelin's laten monteren. Daar geniet ik erg van. Wat een genot om nu door bochten te gaan. Veel relaxter en met gemak.
Blij dat ik dat gedaan heb. Wel is er een trilling. Waarschijnlijk niet perfect gebalanceerd.

Wordt vervolgd.
Oke, nou het houd zo niet echt op met de problemen! Raar dat je vat zo goed als leeg is de dealer heeft de lekkage toch opgelost? En een trilling is echt klote. Kunnen ze mooi alles tegelijk voor je oplossen bij de dealer... Succes met alles!
 
Goedemorgen,
Mijn street twin staat heerlijk schoon in de schuur te wachten op droog weer!
Maken jullie nog wat mee met de Twin?
 
Gisteren nog een ritje gemaakt (uurtje zowel binnendoor als snelweg). Was lekker weer, zelfs zonnig!
Mijn doel is om iedere week tenminste 1x te rijden, de hele winter door. Zolang het niet glad is, in ieder geval...
 
Lekker hoor ff rijden, ik mis dat elke dag! Heerlijk genieten.
Op een droge dag rijd ik ook in de winter. Maar dan moet wel de pekel redelijk weg zijn.
De kou maakt mij niets uit! Handvat verwarming en thermo aan en rijden.
Inmiddels heb ik ook weer heerlijk twee uurtjes op de Twin gestuurd! ff bij de dealer langs geweest hij had de nieuwe speed 400 staan ook een leuke motor, klein maar wel stoer om te zien. Kon niet rijden want het waren demo motoren zonder accu, olie etc alleen voor de show ze gaan alle Triumph dealers af. Sinds ik Triumph rijd ben ik het merk echt gaan waarderen voor wat het is en staat, ook deze nieuwe motoren zagen er weer gelikt uit!
 
Laatst bewerkt:
Beste winterstalling ever!
 

Bijlagen

  • IMG-20240109-WA0000.jpeg
    IMG-20240109-WA0000.jpeg
    230,3 KB · Weergaven: 0
Beste winterstalling ever!
Als ik dat thuis doe mag ik zelf met de motor buiten gaan slapen, vrees ik:')

Mooie zijtas, trouwens! Zitten die met zo'n beugel van Triumph zelf vast? En kun je die makkelijk zelf monteren? Zit er over te twijfelen ook zijtassen te nemen (wil dit jaar met de motor op vakantie).
 
Als ik dat thuis doe mag ik zelf met de motor buiten gaan slapen, vrees ik:')

Mooie zijtas, trouwens! Zitten die met zo'n beugel van Triumph zelf vast? En kun je die makkelijk zelf monteren? Zit er over te twijfelen ook zijtassen te nemen (wil dit jaar met de motor op vakantie).
Hai, ja de tas zit met een beugel vast, gewoon bij de dealer besteld. Kost wat maar dan heb je ook wat. Hij is erg praktisch en er kan veel in dus voor op vakantie helemaal goed. Je kunt ze alleen niet op slot doen! Dus wel kwetsbaar qua diefstal!
 
Ben zeker nog blij met de Trident @Storkie !
Heb afgelopen jaar wel echt belachelijk weinig kunnen rijden en naar verwachting zal dat dit jaar ook nog zo zijn helaas..
 
Oww oke, klinkt serieus!
Hooo wacht even..niets ernstigs aan de hand hoor!_O- Gewoon tijdelijke verandering van dagelijkse verplichtingen(werk/studie). Ik rijd nu paar keer per week zo'n 250km. snelweg en daar is de Trident niet helemaal de motor voor...vind ik in ieder geval;)
 
Hooo wacht even..niets ernstigs aan de hand hoor!_O- Gewoon tijdelijke verandering van dagelijkse verplichtingen(werk/studie). Ik rijd nu paar keer per week zo'n 250km. snelweg en daar is de Trident niet helemaal de motor voor...vind ik in ieder geval;)
Owww oke gelukkig maar! En tja soms komt het motor rijden er gewoon niet van.Toen mijn kids jong waren en ik nog studeerde ppff kwam er ook weinig van! Maar er komen gelukkig altijd weer andere tijden dat je optimaal tijd hebt voor de Trident!
 
He iedereen!

Laat ik me ook eens mengen in het gesprek. In begin november een nieuwe ST 900 stealth aangeschaft welke ik (eindelijk) half maart ga ophalen! Ik heb hem even bij de dealer in de "winterstalling" laten staan. Ik wacht inmiddels al bijna 4 maanden..... de laatste 2,5 week kunnen er ook nog wel bij.
 
Het schijnt dat er 6 lagen verf overheen zitten. Als je er voor staat, aan de kant van het voorwiel, lijkt de tank bijna zwart. Als je erlangs staat zie je de kleur van donker overlopen naar groen. Zit je op het zadel, dan is hij echt heel helder en diep groen en wordt het steeds donkerder richting zwart.

Ik ben vandaag nog even naar de dealer geweest... Die zei dat er maar 2 ST 900 Stealth naar NL zijn gekomen. Waarvan ik er één van heb kunnen scoren. Dus ben wel benieuwd of ik nog een andere tegen ga komen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan