Het is een hele tijd stil geweest, maar ik heb niet stil gezeten! In typische stijl van de bobber heeft 'ie aardig gevochten de afgelopen tijd.
Er lekte links en rechts wat toen ik de olie ging vullen, het een en ander moest nog worden aangedraaid. Daarnaast heeft het veel moeite gekost om de koppeling af te stellen. Mooi hoogtepuntje was toen mijn vriend gewoon rustig de koppeling in kneep, en het handvat afbrak... Top! Al lang blij dat het niet tijdens het rijden gebeurde, dan ben je verder van huis. Kans genomen om het namaak Tomasseli spul te vervangen door echt Doherty. Engels en voelt steviger aan.
Uiteindelijk leek alles te kloppen. Er kwam brandstof in de carburateurs, bij trappen leek het ook omhoog gezogen te worden. De bougies vonkten allebei, kleppen gesteld etc. Dat kleppen stellen is ook nog een priegelwerkje bij die Triumphs, ze adviseren om het blok eruit te halen voor je gemak.
Maar. De motor bokte en klapte, maar starten ho maar. Wat blijft er dan over? Het ontstekingstijdstip. Na enig puzzelen met de handleiding erbij (ik heb de ontsteking zelf niet gemonteerd) leek het erop dat de ontsteking ongeveer 90gr uit het lood stond. Goed gezet en op hoop van zegen...
Zegen dus! Start direct, elke keer dat je trapt. Ein-de-lijk! Ik ben ontzettend blij!
Ik ben er echter nog lang niet. Achterrem moet nog gesteld worden, ik moet het zadel nog monteren en daar moet wat voor worden gelast. Daarnaast moet hij afgesteld worden, dat ga ik misschien uitbesteden. Daarnaast is hij écht oorverdovend luid, dus er gaat iets aan gedaan moeten worden. Ik wil deze 'dempers' wel handhaven, heeft iemand tips of goede adviezen wat betreft dB-killers of vulling om het geluid te reduceren?