Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zo snel weer weg, als ik vragen mag?

B.t.w. je link naar de advertentie werkt niet. -O-


Zie enkele stukken hierboven het verhaal.
Het is toch niet mijn motor helaas, na vele jaren blij op een tiger 1050 gereden te hebben.
Veel lichamelijke klachten sind ik op de tiger zat, kon geen 70 km volhouden ivm heftige rug pijn.
Gelukkig hoofdstuk afgesloten met helaas wel enig verlies... Pffff
Hij stond Nl alleen maar in de schuur.
Mocht iemand nog een mooie tiger zoeken echt Zgan kijk dan bij TT motoren

http://link.marktplaats.nl/m956742574 Is swmotech beugel. Tik anders even advertentie nr in.

Henk
 
Die SW motech beugel op de Tiger 800 heeft wel één nadeel (boven alle voordelen): hij staat VOOR de vering (in tegenstelling tot montage op het stuur waar de voorvering de trillingen opvangt) dus je GPSscherm trilt nogal bij ongelijk wegdek (kasseien, Belgische betonplaten,...) en zeker offroad. Ik heb mijn beugel zelfs met een waterpomptang moeten aandraaien zodat hij niet constant naar beneden zakte tot op het niveau van de cockpitschermen.
 
Laatst bewerkt:
Het nadeel aan die beugel is gewoon dat het RAM verbindingsstuk veel horizontaler komt dan bij een stuurbeugel. Door de massa van de GPS aan het uiteinde oefenen oneffenheden op de weg een grotere kracht uit op de constructie. Wat resulteert in trillingen.

Een tip: Als je het origineel meegeleverde verbindingsstuk vervangt door een korte versie, zijn de zichtbare trillingen weg. En zit de GPS eens zo stevig. Terwijl je het voordeel behoudt van een GPS boven je dashboard.
 
Ik had eerste de korte (originele) versie gemonteerd. Gezien die zo trilde dacht ik dat ik deze niet hard genoeg kon aandraaien omdat de 2 bollen iets verschilden in diameter. Dan de langere die origineel bij de Motech beugel zat maar terug gemonteerd. Door aan te draaien met een sleutel (handmatig lukte dat echt niet zonder zakken terwijl dat bij de stuurbeugel geen enkel probleem geeft)) zakte hij gelukkig niet meer naar beneden maar trillen doet het scherm nog wel.
Op de weg stoort het niet echt en lange offroad zet ik hem dan maar gewoon op het stuur.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zit het probleem in de kogels .
De orginele RAM kogels zijn volgens mij van rubber en
die SW motech kogels zijn van metaal .
Daarbij komt nog dat je weinig kracht kan zetten met je
blote handen, omdat je net onder het windscherm zit te klooien .
Ik maak ook regelmatig gebruik van de waterpomptang en zit er
tevens over na te denken om de kogels te vervangen .
 
M'n Tiger staat nu bij de garage voor een setje Tourance Next en een Arrow mapping. Ben benieuwd hoe die rijden! Mag straks lekker op het natte wegdek met nieuwe banden, altijd leuk :X

Ik heb een 800 XCX meegekregen als leenmotor, vind dat ride by wire niet heel lekker rijden. Gas reageert echt heel anders, soms ook erg laat. Dat heb ik op andere motoren met ride by wire wel anders meegemaakt. Cruise control is daarentegen wel heel erg fijn! Dat moet m'n volgende motor ook maar hebben :+
 
Sportstand al geprobeerd?

Zal ik volgende keer eens proberen, leek me met de weersomstandighden van vandaag niet zo verstandig :P

De rit naar huis ging redelijk goed, het was weer opgehouden met regenen en de weg was alweer grotendeels opgedroogd. Scheelt toch weer!
Maar ik mag nog wel weer terug naar de garage zaterdag, ABS lampje bleef knipperen de gehele terugweg B|
 
Laatst bewerkt:
Zal ik volgende keer eens proberen, leek me met de weersomstandighden van vandaag niet zo verstandig :P

De rit naar huis ging redelijk goed, het was weer opgehouden met regenen en de weg was alweer grotendeels opgedroogd. Scheelt toch weer!
Maar ik mag nog wel weer terug naar de garage zaterdag, ABS lampje bleef knipperen de gehele terugweg B|
Stond niet perrongeluk in de off road stand?
 
Ik vind de vertraging wel meevallen (road-stand). Al merk ik af en toe (vnl in bochten) dat ie toch net wat gas extra bijgeeft (minimaal).
Ook ik terug naar dealer, maar dan voor eerste 800km beurt.... nu al..... keb hem net 2 weken... ;-)
 
Stond niet perrongeluk in de off road stand?

Ik heb een 'gewone' 800, geen XC. Heeft die een off road stand? :o
Je bedoelt over dat ABS lampje toch?

Ik vind de vertraging wel meevallen (road-stand). Al merk ik af en toe (vnl in bochten) dat ie toch net wat gas extra bijgeeft (minimaal).
Ook ik terug naar dealer, maar dan voor eerste 800km beurt.... nu al..... keb hem net 2 weken... ;-)

Ik kan er waarschijnlijk ook wel aan wennen. Maar ik stapte binnen 5 minuten van m'n eigen op de leenmotor, toen was het wel een erg groot verschil. Toen ik hem terugbracht vanmiddag reed het al een stuk beter :P
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp is dit ontstaan na montage van nieuwe banden , zal waarschijnlijk
dus een klein probleem zijn .

Klopt inderdaad, na montage van nieuwe banden. En de Arrow mapping is er op gezet.

Zullen toch niet het wiel verkeerd om gemonteerd hebben? :X

Zorgt dat er al voor dat het ABS lampje gaat knipperen? :o
Zal morgen eens kijken, voor de rest was me niets opgevallen in ieder geval. Alles lijkt goed vast te zitten, geen losse kabeltjes oid.
Maar het is bij/door de garage veroorzaakt, dus mogen zij het ook weer oplossen uiteraard :P
 
Laatst bewerkt:
Het voorwiel zit verkeerd om.. Die ABS ring hoort toch links te zitten, net als de sensor..? :X
_O-

Heb geen ABS dus kan 't niet checken, maar dat zou inderdaad wel knullig zijn. Check ook gelijk de draairichting van je band, misschien ligt die wel goed (verkeerd dus).
 
_O-

Heb geen ABS dus kan 't niet checken, maar dat zou inderdaad wel knullig zijn. Check ook gelijk de draairichting van je band, misschien ligt die wel goed (verkeerd dus).

De draairichting is wel goed tov het wiel, dus die is nu inderdaad verkeerd :P
Ik vraag me wel af hoe ze dit gedaan hebben. Bij m'n vorige motor heb ik de wielen er zelf wel eens afgehad, maar daar kon het wiel er niet eens andersom op. Dan paste oa de kilometerteller er niet tussen..

Dat is zekker knullig . Is dit bij een dealer gebeurt ?

Ja.. Ik kom daar ook niet weer zodra de garantieperiode voorbij is :X
 
Nu heb ik al een biertje op, en dan begint mijn geheugen weer te werken (ja echt..) maar bij mij brand het ABS lampje volgens mij ook, totdat je harder dan 10km/h gaat rijdens of zoiets...
(Alleen bij start en wegrijden dus) Ik neem aan dat je harder durfde dan 10km/h...?
(wie weet, wie weet ;-) )
 
Dit ga je toch niet menen hé? :(

Welke prutsdealer is dat? B|

Voordat ik ze aan de schandpaal nagel, ga ik morgen nog even kijken hoe ze het oplossen :+

Nu heb ik al een biertje op, en dan begint mijn geheugen weer te werken (ja echt..) maar bij mij brand het ABS lampje volgens mij ook, totdat je harder dan 10km/h gaat rijdens of zoiets...
(Alleen bij start en wegrijden dus) Ik neem aan dat je harder durfde dan 10km/h...?
(wie weet, wie weet ;-) )

Klopt, in het begin brand ie altijd even en gaat daarna uit. Nu bleef ie de hele tijd rit knipperen. Ik reed terug over de snelweg, reed een hele tijd constant 130 km/h. Dus ja, ik durfde wel harder dan 10, ondanks de nieuwe banden en een nat wegdek :P
 
Laatst bewerkt:
Het is weer gefixt. Excuses zijn aangeboden, kreeg een cadeaubon van een niet nader te noemen bedrag en daarna nog een keer excuses. Waarschijnlijk kom ik er nog steeds niet weer zodra de garantieperiode voorbij is, maar dat komt omdat de dealer best duur is en ik een Triumph dealer dichter bij huis heb :P
 
Is er misschien iemand die stuur verhogers overheeft voor de 800?

Of een idee heeft waar je ze voordelig kan bestellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan