Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij de dealer kost dit rond de 500 euro als je bougie's olie oliefilter en luchtfilter laat vervangen.
zonder het arbeidstarief van een dealer kan daar klepspeling controleren bijzitten/voor gedaan worden.

zelf heb ik wel eens een 800 uit 2011 gedaan, mocht je interesse hebben, gelieve even een pb te sturen.
Kan me voorstellen dat iemand uit Den helder niet naar Gelderland rijd voor een filter ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug uit de Alpen, eerste keer met deze tiger. Beviel me goed, misschien iets te weinig vermogen voor uit de haarspelden, of ik wil gewoon te graag vlammen ;)
 
hallo, weet niet of het te laat is, maar ik heb
nog een set orginele stuurverhogers voor de tiger xrx 800.
slechts heel even gebruikt ( 5 keer)

hoor het wel

Mochten die ook passen op een Tiger 800 '13 (non-XC) en kawaoscar heeft geen interesse (meer), dan houd ik mij aanbevolen :)
 
Dat zou ik niet doen. En dat doe ik dus dan ook niet ;)
Ik breng hem weg juist voor grote beurt en doe de kleine steeds zelf - olie en filter wissel en remblokken en remzuigers schoonmaken en verdere 'visual inspection'. Zie werkplaats handboek voor de checklist

Oh en bewaar de bonnen van de 4 liter olie en filter.
 
Laatst bewerkt:
Gaan er nog MF-ers naar Triumph Live zondag of kan ook vreemdgaan naar BMW motorrad dag in Biddinghuizen.... :)
of Assen BSB natuurlijk.
Ik ga iig ff naar Leusden.
 
Gaan er nog MF-ers naar Triumph Live zondag of kan ook vreemdgaan naar BMW motorrad dag in Biddinghuizen.... :)
of Assen BSB natuurlijk.
Ik ga iig ff naar Leusden.

Ik ken dat hele Triumph Live niet, klinkt wel leuk en het is dichtbij :o
Gratis toegang of moet je ervoor betalen? Kan ik niet echt vinden, misschien kijk ik verkeerd..
 
Hey allemaal, ik ben me een beetje aan het oriënteren op mijn volgende allroad.
Keuze hangt eigenlijk een beetje tussen twee modellen, de Triumph Tiger 800, en de KTM Adv 950/990.

Budget hangt een beetje rond de max 7500 euro, liever minder ;) , dus een Tiger XC valt daar eigenlijk net buiten.
Dus is de vraag, hoe presteert de normale 800 offroad, dwz gravel, zand, grind/keien en andere bagger, af en toe vrij zwaar offroad dus. En hoe goed kunnen de normale velgen klappen opvangen?
Dit stukje info is met een normale testrit niet te testen :P

Met de KTM weet je zeker dat je op dit punt goed zit, met de normale Tiger is het dus de vraag ....
 
@SanderRS eigenlijk vraag je een vergelijk tussen een offroad motor met een offroad-gerichte motor.
Mijn gedacht is dat de KTM beter bij jouw eisen past qua allroad.
De Triumph is meer baangericht en heeft een redelijk snuifje offroad capaciteiten.
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal, ik ben me een beetje aan het oriënteren op mijn volgende allroad.
Keuze hangt eigenlijk een beetje tussen twee modellen, de Triumph Tiger 800, en de KTM Adv 950/990.

Budget hangt een beetje rond de max 7500 euro, liever minder ;) , dus een Tiger XC valt daar eigenlijk net buiten.
Dus is de vraag, hoe presteert de normale 800 offroad, dwz gravel, zand, grind/keien en andere bagger, af en toe vrij zwaar offroad dus. En hoe goed kunnen de normale velgen klappen opvangen?
Dit stukje info is met een normale testrit niet te testen :P

Met de KTM weet je zeker dat je op dit punt goed zit, met de normale Tiger is het dus de vraag ....
Als je wilt gaan offroaden: KTM.

Ik heb een hele berg geld (meer dan 1500 euro) aan vering besteed om de 800XC beter te krijgen op offroad gebied, en dan komt ie bijna in de buurt van een standaard 950... Voornaamste is gewichtsverdeling (relatief hoog) en de voorvork van de Tiger (2011) is behoorlijk slecht geschikt voor offroad gebruik. Daarnaast is het driecilinder blok niet zo fijn in de bagger, de V-twin van de KTM is een stuk "hakkeriger" waardoor ie veel beter vooruit komt. De Tiger is gewoon te "smooth" om fatsoenlijk mee te offroaden. Het is niet te zeggen dat ie totaal niet geschikt is, maar het gaat allemaal een stuk moeilijker.

Dat gezegd, op gravelpaadjes en harde rotsgrond komt ie prima vooruit! Mul zand lukt ook nog wel mits je de juiste banden hebt en goed het gas erop kunt houden.
 
Ik heb een hele berg geld (meer dan 1500 euro) aan vering besteed om de 800XC beter te krijgen op offroad gebied,

Da's wel heel veel geld. Een voorvork tuning kostte me 300 en dan heb ik nog eens 450 uitgegeven aan de schokbreker achteraan (Wilbers 640).

Los daarvan denk ik ook dat een KTM beter is off-road. Zeker de 950/990. Er zullen weinig machines zijn die daaraan kunnen tippen. Grote veerweg, grote bodemvrijheid, en gewicht wat meer naar achter. En heeft die ook geen 18" achterwiel?

De Tiger is daarentegen inderdaad wat zwaar bovenaan, en de gewichtsverdeling is meer op de voorkant gericht.
 
Met de Tiger voel je ook dat dat 21" voorwiel vlot over oneffenheden rolt, en dat het 17" achterwiel in verhouding zo klein is dat de vering flink van jetje moet geven om mee te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kon ik op een gegeven moment niet meer terugschakelen
naar m'n 1 . Op weg naar de dealer merkte ik dat ook terugschakelen
van b.v. de 4 naar de 3 niet meer normaal ging . Om te kunnen terugschakelen
moest ik eerst het schakelpedaal iets oplichten en dan ging het weer .
De motor naar de dealer gebracht en waarschijnlijk is de terugslagveer defekt .
Ik kon de Triumph dus laten staan
Ik lees in eerdere postings dat dit eigenlijk voorkwam bij modellen uit 2011.
De mijne is van 2014 ( misschien model 2013 ? )
Zijn hier meer mensen die dit probleem gehad hebben .
 
Vandaag kon ik op een gegeven moment niet meer terugschakelen
naar m'n 1 . Op weg naar de dealer merkte ik dat ook terugschakelen
van b.v. de 4 naar de 3 niet meer normaal ging . Om te kunnen terugschakelen
moest ik eerst het schakelpedaal iets oplichten en dan ging het weer .
De motor naar de dealer gebracht en waarschijnlijk is de terugslagveer defekt .
Ik kon de Triumph dus laten staan
Ik lees in eerdere postings dat dit eigenlijk voorkwam bij modellen uit 2011.
De mijne is van 2014 ( misschien model 2013 ? )
Zijn hier meer mensen die dit probleem gehad hebben .
Is terugroep actie voor de schakelveer geweest bij de eerste modellen, de symptomen zijn precies zoals je beschrijft. Die van jou moet nog in de garantie zijn? Effe met je dealer opnemen ;) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan