Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is terugroep actie voor de schakelveer geweest bij de eerste modellen, de symptomen zijn precies zoals je beschrijft. Die van jou moet nog in de garantie zijn? Effe met je dealer opnemen ;) .

Het is inmiddels bekend dat het niet de veer is , maar de gehele schakelas moet vernieuwd
worden omdat er iets afgebroken is . Ik hoop dat het onderdeel donderdag bij de dealer is ,
zodat ik dit weekend weer op m'n tigertje kan rijden :)
 
Gisteren terug gekomen van een reis naar Kroatië en Bosnië met de Tiger. Hele toffe reis, mooie omgeving om te rijden daar! Bijna 4000km gereden *D

De Tiger heeft het goed volgehouden, totdat ik weer terug was in Nederland. Nog geen 20 kilometer over de grens begon het motorlampje te branden en de versnellingsindicator gaf 1 aan. Terwijl ik 140 km/h reed en in de 6e versnelling zat.
Bij de eerste afrit even gestopt en de handleiding bekeken, daar staat dat zolang het lampje brandt ik nog naar huis kan rijden. Pas zodra hij begint te knipperen moet ik zsm stoppen.
Goed, dus ik wil weer opstappen, zet de motor op contact en wil hem starten maar er gebeurd niks.
Versnellingsindicator geeft N aan maar het neutraallampje staat niet aan. Toen maar even de dealer gebeld of zij wellicht een idee hebben, anders toch maar de ANWB.
Maar de monteur bij de dealer geeft aan dat hoogstwaarschijnlijk de versnellingsindicatorsensor kapot is. Daar kan ik gewoon mee naar huis rijden maar dan moet ie wel starten. De monteur geeft aan dat ik hem wel moet kunnen aanduwen als het neutraallampje uit blijft. Maar zodra ik hem dan weer op contact zet gaat het lampje aan en start ie weer!

Volgende week kan ik langskomen om de sensor te laten vervangen, uiteraard onder garantie. Ik vind het niet echt prettig rijden als het motorlampje brand en de versnellingsindicator soms wel werkt en soms niet. Dus hij blijft lekker staan totdat het vervangen kan worden :X

Na die reis weet ik wel wat ik er allemaal aan wil doen om het comfortabeler te maken: hoger stuur (risers), lagere stepjes (waarschijnlijk die van sw-motech), ander ruitje (laag of hoger met los verstelbare spoiler), misschien een ander/hoger zadel en misschien nog verhogingskit (kortere dogbones).
Daar heb ik de hele winter de tijd voor, ik rijd dan toch niet :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren terug gekomen van een reis naar Kroatië en Bosnië met de Tiger. Hele toffe reis, mooie omgeving om te rijden daar! Bijna 4000km gereden *D

De Tiger heeft het goed volgehouden, totdat ik weer terug was in Nederland. Nog geen 20 kilometer over de grens begon het motorlampje te branden en de versnellingsindicator gaf 1 aan. Terwijl ik 140 km/h reed en in de 6e versnelling zat.

Dit probleem heb ik dus ook al gehad deze zomer .
Op alle fora lees je over dit probleem , en ik begrijp dan ook niet
waarom Triumph hier geen structurele oplossing voor heeft . De sensor
wordt volgens mij door een zelfde exemplaar weer vervangen :?

Momenteel staat mijn Triumph nog bij de dealer met een defecte schakelas .
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een ontzettend fijne fiets vind , maar ik heb in de
ruim dertig jaar dat ik motor rijd nog niet dit soort probleempjes gehad in zo'n korte tijd.
Ik ben dus wel aan het nadenken om eens een Japanse driecylinder te gaan testen :)
 
Dit probleem heb ik dus ook al gehad deze zomer .
Op alle fora lees je over dit probleem , en ik begrijp dan ook niet
waarom Triumph hier geen structurele oplossing voor heeft . De sensor
wordt volgens mij door een zelfde exemplaar weer vervangen :?
Ik kan het zo niet vinden, heb je toevallig links van waar over dit probleem gesproken wordt? Zal ik het gelijk eens aankaarten bij de dealer of zij er meer van weten, zou toch wel moeten als het een veelvoorkomend probleem is.
Heb niet zoveel veel zin om er voor te betalen als ie straks buiten de garantie (weer) kapot gaat en het gewoon lijkt op een productieprobleem..
Momenteel staat mijn Triumph nog bij de dealer met een defecte schakelas .
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een ontzettend fijne fiets vind , maar ik heb in de
ruim dertig jaar dat ik motor rijd nog niet dit soort probleempjes gehad in zo'n korte tijd.
Ik ben dus wel aan het nadenken om eens een Japanse driecylinder te gaan testen :)

De Tracer denk ik dan?
Mooie fiets, heb er ook naar gekeken. Inclusief de opties die ik erbij wilde hebben werd ie me te duur, dus viel ie af :)
 
Hij wordt a.s. vrijdag ook onder garantie vervangen :)
Maar als het een vaker voorkomend probleem is, dan is er natuurlijk een kans dat ie buiten de garantie nog een keer kapot gaat. Ik heb er niet veel zin om er dan voor moeten te betalen als bekend is dat het een zwak onderdeel is en niet verbetert wordt..
 
Hij wordt a.s. vrijdag ook onder garantie vervangen :)
Maar als het een vaker voorkomend probleem is, dan is er natuurlijk een kans dat ie buiten de garantie nog een keer kapot gaat. Ik heb er niet veel zin om er dan voor moeten te betalen als bekend is dat het een zwak onderdeel is en niet verbetert wordt..
Het gaat alleen om het model van voor 2015 heb ik begrepen.
Vanaf model 2015 zijn betreffende onderdelen verbeterd.
 
Ik heb mijn tiger 800 verkocht en heb nog een niet gebruikt uniflow filter liggen van touratech
iemand belangstelling?
Vraag 25,00
is dus nieuw!!
 
Ik was vanmiddag naar de dealer, ze gingen de sensor van de versnellingsindicator vervangen die vorige week plotseling kapot was (onder garantie). Binnen een uur was ie klaar, ik stap weer op en rijd weg. Motorlampje blijft aan, ik weer rechtsomkeert maken en terug naar de dealer. Ze waren vergeten het lampje te resetten, dus die stond nog steeds aan voor die sensor ( :') ).

Ok, alles klaar, op naar huis! Ik rijd net 7-8km op de A12, begint ie opeens wat te stotteren, alsof het gas de hele tijd open/dicht gaat. Hij rijdt nog wel, dus ik rijd door tot het volgende tankstation en stop daar. Doe de motor uit, even kijken naar alle vloeistoffen of ze op peil zijn en dat zijn ze, verder of ik iets bijzonders zie maar helemaal niets. Dus weer starten om te kijken wat ie doet, maar krijg hem met moeite aan en hij blijft niet stationair draaien. Blijft alleen aan als ik halfgas geef en loopt dan ook niet helemaal lekker..
Dus ik bel de dealer op, ze komen met een busje en leenmotor zodat ik in ieder geval door naar huis kan. De monteur die ik aan de telefoon had zei dat het klonk alsof ie op 2 cilinders loopt. Degene die in het busje kwam was verkoper van de kledingafdeling, die had geen enkel idee :+

Ze gaan het onderzoeken, ik ben benieuwd.. -O-
 
Hallo,

Na 4 jaar triumph tiger 800 xc vond ik het weer tijd voor een nieuwe.
Naar lang wikken en wegen is het een bmw 1200 gs lc geworden en geen triumph explorer.
Door deze overstap naar bmw en een andere motor heb ik nu wat spullen over.
Alles staat op marktplaats met foto's
Gaat om triumph motorkleding Kalahari, jas, broek en laarzen
Originele onderdelen van triumph 800 xc, uitlaat, budy, carterbeschermer, knipperlichten, radiatorbeschermer, handvaten, remhandel.
en een zumo 590, welke ik het liefste zou omruilen voor een navigator 5
Ik weet dat het in de rubriek te koop hoort alleen zo specifiek voor triumph past beter hier
 
Hallo,

Na 4 jaar triumph tiger 800 xc vond ik het weer tijd voor een nieuwe.
Naar lang wikken en wegen is het een bmw 1200 gs lc geworden en geen triumph explorer.
Door deze overstap naar bmw en een andere motor heb ik nu wat spullen over.
Alles staat op marktplaats met foto's
Gaat om triumph motorkleding Kalahari, jas, broek en laarzen
Originele onderdelen van triumph 800 xc, uitlaat, budy, carterbeschermer, knipperlichten, radiatorbeschermer, handvaten, remhandel.
en een zumo 590, welke ik het liefste zou omruilen voor een navigator 5
Ik weet dat het in de rubriek te koop hoort alleen zo specifiek voor triumph past beter hier
Gefeliciteerd met je aankoop. *O*

Heb je ook een linkje naar je advertentie?
 
Hallo,

Ga dit forum ook van dichter bij bekijken ... de beslissing van aankoop van Tiger 800 XCA is voor elk moment ;-)
 
Laatst bewerkt:
Na anderhalf jaar op een Tiger 800 roadie gereden te hebben rij ik nu op een XCx. Bevalt super!
Nu heb ik een klein vraagje: ik vind dat de motor enorm zwaar/moeilijk op de middenbok gaat. Is daar een handigheidje voor? Iemand tips?
 
Na anderhalf jaar op een Tiger 800 roadie gereden te hebben rij ik nu op een XCx. Bevalt super!
Nu heb ik een klein vraagje: ik vind dat de motor enorm zwaar/moeilijk op de middenbok gaat. Is daar een handigheidje voor? Iemand tips?
Die van mij (XC) gaat met niks, maar dat komt omdat ie voor en achter wat hoger staat dan normaal. Als ie op de bok staat raken beide banden de grond ook nog net (met TKC80's).
Misschien heb jij em wat lager staan?
 
Bedankt voor de reacties. @Empyrium; hij staat niet lager dan de standaard fabrieksafstelling, dus dat zal het probleem niet moeten zijn?
En een kleine dame ben ik ook niet; met mijn 1.80 m zitten er ook wel een paar kilootjes aan :+ Ik vrees dat ik dan toch wat meer moet 'oefenen'....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan