Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
1ste keer bokken moest ik ook met 2 personen doen... dacht bij mezelf : moet ik nu echt naar de sportschool?! Binnenkort nog maar eens proberen, als ik weer wat bijgekomen ben...;-)
 
Mijn Tiger rijdt weer zoals het hoort!

Zojuist contact gehad met de dealer, ze hebben een kabelbreuk gevonden en opgelost. Waarschijnlijk ontstaan, of erger geworden, bij het vervangen van de versnellingsindicatorsensor afgelopen vrijdag.
Morgen weer ophalen *D
 
zaterdag as ga ik een proefrit maken op een tiger 800 xc :9 ben zeeeeer benieuwd.
Van motoport den bosch mag ik den tiger 2uur testen,dat moet genoeg zijn :Y

Ik ga dan ook ff wat zandweggetjes en ander licht offroad doen,kijken hoe dat bevalt :Y
 
1ste keer bokken moest ik ook met 2 personen doen... dacht bij mezelf : moet ik nu echt naar de sportschool?! Binnenkort nog maar eens proberen, als ik weer wat bijgekomen ben...;-)

:+ Haha, dat ging hier dus precies zo. Inclusief die gedachtes over de sportschool....

Nelizzz: je tip neem ik mee. Thanks.
 
vanmorgen om 10.00 stonden we,mijn motormaat met de vstrom 650 en ik,bij motoport den bosch,klaar om de tiger 800 xrx te testen.
om 10.15 reden we weg,maat metde strom voorop,hij is daar geboren en kent de weggetjes,wel zo makkelijk.
Wow wat een lekker uitgebalanceert geheel,gaat soepel over de drempels en over klinkerweggetjes.
Schakelt en koppelt prima en het is ook nog eens lekker sportief te rijden ook.
Oke een minpuntje,de voorrem mag wat meer,,bite,,hebben,maar dat is wel te regelen met andere blokken. En de voetsteunen zitten erg laag,ook in vergelijking met de strom. Zitten die niet snel aan de grond??Dat was nu niet te testen op het natte koude asfalt en mij onbekende banden.

Verder helemaal top! Dit wordt zeker mijn volgende motor,en waarschijnlijk ook die van mijn maat!

Kortom mijn moto guzzi griso 1200 gaat in de verkoop.Deze dus.



en dan komt er een tiger 800 voor in de plaats,wel een witte natuurlijk!
 
Op de XR durven de voetsteunen inderdaad wel wat snel aan de grond zitten, naar het schijnt. Behoorlijk wat eigenaars monteren daarom aftermarket dogbones (tailriser 20-25mm). Issue solved.
 
:+ Haha, dat ging hier dus precies zo. Inclusief die gedachtes over de sportschool....

Nelizzz: je tip neem ik mee. Thanks.


ja, dat had ik ook!!
ik heb hiervoor een GS (oud model) gehad, die was zeker 50,60kg zwaarder, maar die ging een stuk gemakkelijker op de middenbok!!
 
Gisteren terug gekomen van een reis naar Kroatië en Bosnië met de Tiger. Hele toffe reis, mooie omgeving om te rijden daar! Bijna 4000km gereden *D

leuke trip. Nog tips voor Kroatië? Ik in september naar slovenie geweest-oostenrijk-italie-duitsland . ook 4000km in een weekje weggebrand.. heerlijke reismotor die XrX!
 
leuke trip. Nog tips voor Kroatië? Ik in september naar slovenie geweest-oostenrijk-italie-duitsland . ook 4000km in een weekje weggebrand.. heerlijke reismotor die XrX!

4000 km in een weekend :? Scheelt je in iedergeval hotelovernachtingen, want die zal je niet gehad hebben.
 
leuke trip. Nog tips voor Kroatië? Ik in september naar slovenie geweest-oostenrijk-italie-duitsland . ook 4000km in een weekje weggebrand.. heerlijke reismotor die XrX!

Ja, deze route ongeveer: Google Maps
Hele mooie weg langs de kust, goed asfalt, lekkere bochtjes!

Alleen moet je wel opletten, af en toe staat er een bord die een inrijverbod aangeeft met wat Kroatische tekst eronder. Als het hard waait en de lamp ernaast knippert, betekent dat je daar niet door mag rijden als motorrijder (en ook niet met een camper, caravan, bus, vrachtwagen; alles wat vatbaar is voor wind). Dus dan moet je even een stukje omrijden.
Daar kwamen wij achter doordat er na zo'n 500 meter politie stond die ons gelijk een boete gaf (250 kuna = +/- 32 euro) :')
 
Forum leden ik zal mijn even voorstelen ik heet marcel en ben nu in het bezit van een mooie 800 xc uit 2013.
Ik zal binnen kort even een foto plaatsen van miin tiger.
Wil jullie ook wat vragen , is hier iemand die nog een paar orginele voetsteunen dus met rubber er op over heeft.
Wil ze graag over nemen.
 
Forum leden ik zal mijn even voorstelen ik heet marcel en ben nu in het bezit van een mooie 800 xc uit 2013.
Ik zal binnen kort even een foto plaatsen van miin tiger.
Wil jullie ook wat vragen , is hier iemand die nog een paar orginele voetsteunen dus met rubber er op over heeft.
Wil ze graag over nemen.
Zal eens graven, je hoort er nog van ;) .
 
Ja, deze route ongeveer: Google Maps
Hele mooie weg langs de kust, goed asfalt, lekkere bochtjes!

Alleen moet je wel opletten, af en toe staat er een bord die een inrijverbod aangeeft met wat Kroatische tekst eronder. Als het hard waait en de lamp ernaast knippert, betekent dat je daar niet door mag rijden als motorrijder (en ook niet met een camper, caravan, bus, vrachtwagen; alles wat vatbaar is voor wind). Dus dan moet je even een stukje omrijden.
Daar kwamen wij achter doordat er na zo'n 500 meter politie stond die ons gelijk een boete gaf (250 kuna = +/- 32 euro) :')

thanx!
gelukkig viel de boete mee...... in nederland zijn dat al bijna de administratiekosten!!! ;)
 
ja, dat had ik ook!!
ik heb hiervoor een GS (oud model) gehad, die was zeker 50,60kg zwaarder, maar die ging een stuk gemakkelijker op de middenbok!!

Ik heb inmiddels het zonder-grote-spierballen-kan-het-ook-handigheidje onder de knie; ik pak de motor net boven het passagiersvoetsteuntje vast en trek 'm dan op de bok.
En daarmee heb ik vandaag een stukje onafhankelijkheid gewonnen :+
 
Ik heb inmiddels het zonder-grote-spierballen-kan-het-ook-handigheidje onder de knie; ik pak de motor net boven het passagiersvoetsteuntje vast en trek 'm dan op de bok.
En daarmee heb ik vandaag een stukje onafhankelijkheid gewonnen :+


ik probeer t voorlopig niet meer, de zijstandaard is goed genoeg voor mij.
(komt bij dat mijn enkel nog wat pijnlijk is na het ongelukje)
 
Vraagje,
De tiger 800 road komt bij Blom uit hillegom. Daar in 2013 gekocht.
Inmiddels heeft Mrs.M er 22000km mee gereden en moet hij hoognodig voorbde grote beurt naar de dealer.

Vandaag even bij Roke in Mijdrecht binnen gelopen.
Prima zaak leek het ons en maakte zeker een goede indruk.
Roke is 40 km dichterbij dus is een serieuze overweging waard om daar de beurt te laten doen.

Wij hoorden echter dat de 20k beurt zo plm 600-800 euro zou kunnen kosten...
Dat lijkt ons wel wat aan de hoge kant..

Wat zijn jullie ervaringen met de 20k beurt ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan