Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bwaah, zo eentje ? :

adv_01.jpg
 
Even een "Oude Tanktas" omgebouwd tot Topkoffertas!!!
Drukker gemaakt aan de onderkant voor het schuiven tegen te gaan...
Vind die orginele ook mooi,maar als die er dan af is hou je altijd die klik dingen op/aan je motor...
Groetjes,Karin
full
 
nou ben vandaag bij de dealer geweest de monteur heeft een proefrit gemaakt en vertelde mij dat het geluid het naverbranden van de benzine in de uitlaat is en dat triumph met een tuningsset bezig is zodat dit probleem verholpen is stap zelf van ducati's af dus weet wel hoe ploffen in de uitlaat klinkt maar de monteur is ervan overtuigd dat alle 800 dit hebben ik wilde daarom op een demo rijden maar deze bleek kapot te zijn dus ga as zaterdag een ritje met een 800 van de dealer maken ( als deze dan tenminste gemaakt is )
 
@Hennie63
Ohhhh,Is het een beetje "Kling/Kling"of "Klong/Klong" geluid???
Dat uit de uitlaat komt ,Is niet echt "Bonken/Kloppen"toch...
Dat heb ik ook,maar ook met onze andere motoren!!!
Succes,,,
 
nou ben vandaag bij de dealer geweest de monteur heeft een proefrit gemaakt en vertelde mij dat het geluid het naverbranden van de benzine in de uitlaat is en dat triumph met een tuningsset bezig is zodat dit probleem verholpen is stap zelf van ducati's af dus weet wel hoe ploffen in de uitlaat klinkt maar de monteur is ervan overtuigd dat alle 800 dit hebben ik wilde daarom op een demo rijden maar deze bleek kapot te zijn dus ga as zaterdag een ritje met een 800 van de dealer maken ( als deze dan tenminste gemaakt is )
Dat hebben ze allemaal...
 
nou ben vandaag bij de dealer geweest de monteur heeft een proefrit gemaakt en vertelde mij dat het geluid het naverbranden van de benzine in de uitlaat is en dat triumph met een tuningsset bezig is zodat dit probleem verholpen is stap zelf van ducati's af dus weet wel hoe ploffen in de uitlaat klinkt maar de monteur is ervan overtuigd dat alle 800 dit hebben ik wilde daarom op een demo rijden maar deze bleek kapot te zijn dus ga as zaterdag een ritje met een 800 van de dealer maken ( als deze dan tenminste gemaakt is )

Je kunt er ook gelijk een andere uitlaat onder hangen... :+
 
nou ben vandaag bij de dealer geweest de monteur heeft een proefrit gemaakt en vertelde mij dat het geluid het naverbranden van de benzine in de uitlaat is en dat triumph met een tuningsset bezig is zodat dit probleem verholpen is stap zelf van ducati's af dus weet wel hoe ploffen in de uitlaat klinkt maar de monteur is ervan overtuigd dat alle 800 dit hebben ik wilde daarom op een demo rijden maar deze bleek kapot te zijn dus ga as zaterdag een ritje met een 800 van de dealer maken ( als deze dan tenminste gemaakt is )



ik denk dat je niet teveel naar deze monteur moet luisteren.
ik ben nog geeneen 800 tegengekomen of er mee gereden, die jouw klachten vertoonden.
de klachten die jij beschrijft horen niet bij een tiger 800.
wat het wel is kan ik je zo niet vertellen, maar ik denk dat de injectie goed afstellen een hoop oplost.
ga maar eens een proefritje maken op de demo zodra deze gemaakt is, of regel een proefrit bij een andere dealer.
de meeste dealers hebben een tiger 800 demo in de winkel.
 
ik denk dat je niet teveel naar deze monteur moet luisteren.
ik ben nog geeneen 800 tegengekomen of er mee gereden, die jouw klachten vertoonden.
de klachten die jij beschrijft horen niet bij een tiger 800.
wat het wel is kan ik je zo niet vertellen, maar ik denk dat de injectie goed afstellen een hoop oplost.
ga maar eens een proefritje maken op de demo zodra deze gemaakt is, of regel een proefrit bij een andere dealer.
de meeste dealers hebben een tiger 800 demo in de winkel.


De 800 ploft wel, maar dit klinkt zeer gedempt in de uitlaat als je het gas dicht draait. Heeft ie al vanaf het begin.

In mijn beleving is dit niet abnormaal en voor de gemiddelde leek niet eens herkenbaar. Ik weet niet of Hennie63 dit geluid bedoelt?

Ik niet welke OEM "tune" er nu in zit, ik heb juist mijn ODB kabel binnen gekregen en zal de laatste versie er in schieten met TuneECU. Wellicht bedoelde de monteur een nieuwe OEM map?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag Hugger er op laten zetten,Staat gaaf...

full


Zou eigenlijk ook nog een Rear Fender willen hebben,Zoals bij GS,,,
 
Laatst bewerkt:
Zoals deze,
full


Oja,en ook nog zo'n lelijke Exenda fender,zit er ook op!

Hoop dat het een beetje helpt tegen het vuil...
Groetjes,Karin
 
Laatst bewerkt:
nee het is niet het kling geluid is ook moeilijk uit te leggen he op papier hi hi
Weet ook niet wat de dealer bedoelde want ik weet dat ze in grave wel een tuningset hebben
Onze dealer heeft inderdaad een demo maar deze was kapot zou as zaterdag een proefrit gaan maken maar denk dat ik dat ff een week uitstel ( het weer he heeft niet echt nut als het koud is )
Wil ook een nieuwe uitlaat kopen ( en nog meer moois ) maar moet eerst de motor wel goed zijn
 
@Hennie,Ik kom uit R'dam,mijn Vriend is thuis,Kan morgen even gaan "Luisteren" bij mijn Tiger?
Uitlaat hoef voor mij niet zo nodig...
Groet,Karin
 
Laatst bewerkt:
Eeven een piccie van die van mij. Ik heb er nu een 3500 km opstaan en ben over het algemeen zeer tevreden. Paar minpuntjes:
als het blok erg warm is slaat de motor erg makkelijk af (is bekend bij triumph)
Het verbruik vind ik niet super 1 op 19 en dan moet ik echt netjes rijden
Als ik tussen de file rij, bokt ie nogal.

Dus ik denk dat ik bij de 10000 beurt alles maar eens laat synchroniseren. Positief vind ik de wegligging, het blok en de looks. De voetsteunen zijn al een aantal keren aan de grond geweest en ze staan bij de xc best een end van het asfalt.
Omdat ik vaker onverhard rij heb ik wel een extenda fenda en wat meer van dat soort dingen gemonteerd. Achter heb ik spatbordverbreder / verlenger van touratech gemonteerd omdat het slot van de buddy al een keer onder de modder heeft gezeten.
De valbeugels en de skidplate zijn van sw motech en de gps bevestiging heb ik zelf gemaakt met een bracket van touratech (overblijfsel van de tenere). Verder heb ik er nog handvatverwarming opgezet van daytona.


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
@biking: staat uw achterveer op de originele stand ? Zoja moet je die eens volledig toedraaien (dat is volgens het boekje de duo + bagage of offroad stand als ik me niet vergis). Dan zal de achterkant minder inveren, en zullen de steunen minder makkelijk de grond raken.
Ik heb de steun in elk geval nog niet aan de grond gereden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Als het warm is loopt de mijne ook wat ongemakkelijk op de ralenti, ik probeer dan altijd met de hand het gas wat open te houden.
Bokken in de file doet de mijne niet, is een te hoge versnelling niet de oorzaak ?
En over dat slot achteraan hadden ze bij triumph volgens mij beter een klepje gemonteerd... :D
 
@biking: staat uw achterveer op de originele stand ? Zoja moet je die eens volledig toedraaien (dat is volgens het boekje de duo + bagage of offroad stand als ik me niet vergis). Dan zal de achterkant minder inveren, en zullen de steunen minder makkelijk de grond raken.
Ik heb de steun in elk geval nog niet aan de grond gereden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Als het warm is loopt de mijne ook wat ongemakkelijk op de ralenti, ik probeer dan altijd met de hand het gas wat open te houden.
Bokken in de file doet de mijne niet, is een te hoge versnelling niet de oorzaak ?
En over dat slot achteraan hadden ze bij triumph volgens mij beter een klepje gemonteerd... :D

Hij staat iets zwaarder/ hoger dan de originele stand. Maar om helemaal hoog te zetten vind ik niet prettig omdat ie dan niet meer neutraal stuurt. Ik vind het ook niet storend als de steunen aan de grond komen. Dan weet ik in ieder geval dat het meer dan schuin genoeg gaat. Hij doet het bokken zowel in 2 en 3 tussen de 3000 en 5000 toeren bij constant gas maar je went er aan
 
Hij staat iets zwaarder/ hoger dan de originele stand. Maar om helemaal hoog te zetten vind ik niet prettig omdat ie dan niet meer neutraal stuurt. Ik vind het ook niet storend als de steunen aan de grond komen. Dan weet ik in ieder geval dat het meer dan schuin genoeg gaat. Hij doet het bokken zowel in 2 en 3 tussen de 3000 en 5000 toeren bij constant gas maar je went er aan

Mijne 800 road rijdt ook een beetje onrustig onder de 4000 toeren ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan