Truck uurtje? Beter motor uurtje!

motor-uurtje?

  • Goed idee!

    Stemmen: 23 60,5%
  • Maar dan wel achterop een supersport

    Stemmen: 10 26,3%
  • Ik wil juist niet dat blikken rekening met mij houden!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Weetniet, ik ga maar fietsen

    Stemmen: 1 2,6%
  • Waardeloos idee chielmi :-(

    Stemmen: 4 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    38

chielmi

MF veteraan
30 mrt 2003
5.094
7
Heerenveen
Rijles wellicht uitgebreid met truck-uurtje

Uitgegeven: 2 oktober 2003 09:16

DEN HAAG - Rijlessen worden binnenkort wellicht uitgebreid met een uurtje meerijden met een vrachtwagen. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen wil cursisten daarmee de beperkingen van een vrachtwagen laten zien en begrip daarvoor kweken. Wanneer het truck-uurtje wordt ingevoerd is nog niet duidelijk, aldus een woordvoerder van het CBR donderdag.

Het nieuwe rijbewijsonderdeel wordt wellicht toegevoegd aan de Rijopleiding in Stappen (RIS), een nieuwe vorm van lessen waarmee op dit moment wordt geëxperimenteerd. De cursisten zouden dan meerijden met vrachtwagens die bij opleidingscentra worden gebruikt bij rijlessen voor het groot rijbewijs.

Bron: www.nu.nl

Het lijkt mij een beter idee om lessers voor het autorijbewijs een uurtje mee te laten rijden achterop een motor. Dan merken ze misschien dat automobilisten meestal nauwelijks rekening met je houden. Stukje tussen de file door etc.
Kan mooi achterop bij instructeur, als hij les geeft.
 
Had het zelf ook wel leuk gevonden, uurtje meerijden in een truck. Maar idd waarom alleen voor truck's, en niet voor andere weggebruikers?
 
eigenlijk zou je voor elk rijbewijs een uurtje meemoeten met iets anders

dus altijd een uurtje motor/truck of auto/truck of motor/auto (de meeste truckers zullen wel een autorbw hebben dus of dat nou zin heeft....)
 
Goed idee! Een uurtje rijden in een vrachtwagen, een uurtje rijden op de motor etc. Probleem is alleen zodra je zegt dat het uurtje extra rijden bijvoorbeeld 40 pleuro kost haakt iedereen af...
 
Uurtje zelf rijden, wordt het nog duidelijker van.

Anders zitten die 18-jarige jochies alleen maar naar die naaktevrouweposters te gluren die in elke vrachtwagen hangen :P .
 
Onzin. Weer zo'n regel erbij, het kan allemaal gewoon niet perfect, moet een keer ophouden. Hoe duur zal het nu weer worden???
 
Goed idee! Een uurtje rijden in een vrachtwagen, een uurtje rijden op de motor etc. Probleem is alleen zodra je zegt dat het uurtje extra rijden bijvoorbeeld 40 pleuro kost haakt iedereen af...
Och, achterop bij de instructeur als die toch les aan het geven is. Hoeft nix te kosten, aangezien de meeste instructeurs met een BMW oid meerijden is er ruimte genoeg achterop
 
Als je ze achterop de motor mee laten rijden, wat overigens wel een goed idee is!!, dan krijgen de motorrijscholen het druk!! Dan weten ze wat het motorrijden nu echt is!! :]
 
Wat een ongelofelijke flauwekul. Typisch Nederlands bureaucratisch zeikidee. Kun je ook wel voor je je rijbewijs mag halen een uurtje achterop de fiets, skeeleren, achter de kinderwagen, te voet door de stad etc... Waar halen ze die onzin vandaan, hebben die lullo's die door ons worden betaalt nou echt niets beters te doen??
 
Ik denk juist vrachtwagen chauffeurs en motorrijders snappen mekaar nog enigzins, laat ze koekblikkers en fietsers een meenemen.We hebben toch niks met vrachtwagens...en hun beperkingen :?
 
Ik denk juist vrachtwagen chauffeurs en motorrijders snappen mekaar nog enigzins, laat ze koekblikkers en fietsers een meenemen.We hebben toch niks met vrachtwagens...en hun beperkingen :?
Koekblikkers meenemen ging het in het bericht op nu.nl juist om :z
 
Tja lessen zal wel were duurder worden, what else is new.
Ik vind het een goed begin, als zoiets verplicht is krijgen mensen misschien een wat beter inzicht in het verkeer in het algemeen.
Als de trucker dan zegt, ja die auto had ik niet gezien das netzoiets als de blikker die zegt, ja sorry die motor had ik niet gezien. Leren mensen misschien eens dat ze een ander wat ruimte moeten geven etc.

Het wordt steeds drukker op de weg en de mensen kijken steeds meer alleen naar zichzelf, dus ik zeg een goed initiatief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan