• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Try the Bike, wat kan ik verwachten?

Fiarando

MF'er
Lid geworden
25 dec 2009
Waarderingsscore
0
Hee allen!

Ik heb 5 juli 2010 een 2 uur durende Try the Bike in Utrecht (Bruinsma)
Kunnen jullie me vertellen wat het ongeveer inhoud, wat je allemaal doet in die 2 uur.

Fiarando!

je krijgt te horen hoe een motor werkt en welke oefeningen je moet gaan leren.

vervolgens stap je op de motor en mag je lekker een beetje rond rijden om aan de motor te wennen.

dan ga je wat oefeningen doen.

en dan zijn de 2u om.

Heb je dat cadeau gekregen, of kom je hier gewoon interessant doen met een verkapt topic?

:)

Als het je bevalt, ga dan niet bij Bruinsma maar bij Veronica of Wieringa lessen. Zal je een hoop tijd/geld/ gelazer schelen...

Als het je bevalt, ga dan niet bij Bruinsma maar bij Veronica of Wieringa lessen. Zal je een hoop tijd/geld/ gelazer schelen...
Heb anders prima gelest bij bruinsma voor zowel m'n auto- als motorrijbewijs. :) Beide binnen twee maanden en met relatief weinig lessen gehaald.

Laatst bewerkt:
Hee allen!

Ik heb 5 juli 2010 een 2 uur durende Try the Bike in Utrecht (Bruinsma)
Kunnen jullie me vertellen wat het ongeveer inhoud, wat je allemaal doet in die 2 uur.

Fiarando!
Je krijgt eerst een introductie filmpje te zien over alle oefeningen, dan ga je leren schakelen en dan ga je een paar oefeningen doen en klaar. Heb zelf mn rijbewijs gehaald bij Bruinsma. Enige goeie leraren waren Barry en een beetje gezette man met blond haar.. Tico of de andere kerel die daar rondloopt (als hij er nog is) vond ik helemaal niks. Arrogant, bijdehand en weinig tips. Verder moest ik nadat ik gezakt was (eigen fout), minstens 6 lessen doen en weer een examen dus was ik 660 (!) euro verder.. Goedkopere kun je wel vinden. ;)

Verklaar je nader.
Ik heb het niet zo op dit soort reacties.
Dit is een openbaar forum en zonder enige argumenten geef je gelijk iemand een slechte naam. :r

Ik heb prima ervaringen met bruinsma hoor! Heb daar mijn AVB in een week gehaald.

Ik heb ook de try the bike, avb en avd gehaald bij Bruinsma.
Zij geven je na de proefles een indicatie van wat zij verwachten dat jij nodig gaat hebben qua lessen.
Daarna kan je meteen je avb lessen inplannen bij hen en het examen.
Die opmerking over veel gelazer/ tijd en geld, dat hang volledig van jezelf af.
Er zullen vast goedkopere rijscholen zijn, maar zover ik bij Bruinsma heb meegemaakt, als jij aangeeft wanneer je ongeveer examen wil gaan doen, gaan zij kijken of het in de planning past.
Ik heb destijds een les geruild met een andere leerling vanwege m'n examen, werd erg netjes opgelost.
Ik zou zeggen, geniet van je try the bike, praat goed met de jongens daar en vertel wat je wensen zijn :)

ik heb mijn avb ook bij bruinsma gedaan na een try the bike. (gewoon omdat t wel makkelijk was)
maar na mijn avb viel het een beetje stil. ik heb meerdere keren gebeld en gemaild dat ik mijn vervolg lessen wilde inplannen en kwam eigenlijk nooit verder dan de telefoniste die me vertelde dat er niemand aanwezig was die mij kon inplannen. na 2 weken maar bij wierenga binnen gelopen en daar gewoon binnen 2 dagen begonnen met lessen en binnen 3 weken mijn examen.
de lessen bij bruinsma waren trouwens best, dit is meer een rant tegen bureaucratie op het kantoor..

maar ontopic: een try the bike is gewoon een eerste kennis making met motoren, als je nog nooit zo'n ding van dichtbij hebt gezien krijg je eerst uitleg wat welk hendeltje doet. snap je dat al dan mag je een beetje motorspelen op hun terein. en het is idd allemaal een opstap naar de lessen, daarom krijg je aan het einde ook een schatting van hoeveel lessen je ongeveer nodig gaat hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan