@martin waarom niet de full akra overgezet op de tuono?
Tja Joris, die zit/zat nog op de "duikboot".
Past trouwens ook niet op de 2017, niet zomaar iig.
Voor nu zelf een titanium linkpijp gemaakt met een KTM/690 Duke Akra demper op de positie waar ik hem wilde hebben.
C/p van ander forumpje.....,
Nieuwe speeltje inmiddels redelijk gewend, wat nodige mods uitgevoerd en testgereden met de verschillende modi qua mappings en digi hulpmiddelen.
Wat een "beul" van een brommer is dit.........., vond al in de "sport" modus dat ik geen gebrek aan vermogen had, iig niet onderin toerenbereik, supersoepel maar wel wat nerveus qua gasreactie, bijkomend "nadeel" was/is de flitsende kermislampjes die aangaan zodra je "echt" gas geeft. Bij "vlotjes" door accelereren beperkt het zich nog tot oplichten TC lampje, echter bij vol op het gas gaat sowieso het voorwiel omhoog, hoogte afhankelijk van welke AWC modus is je rijdt,aansluitend beginnen àlle, stuk of 12, lampjes bovenin het display op te flitsen.
Leidt dus af van waar je mee bezig bent.
Na, niet allemaal, diverse combi's van mappings en rijmodi erbij uitgekomen dat met TC helemaal uit en in track mode ding gewoon het lekkerst loopt, minder nerveus, betere gasrespons en veel, héél veel vermogen.
Dit trouwens met de open Akra, db-killer kost koppel, niet heel veel maar goed merkbaar. Ter illustratie, mét killer is wheeliën op het gas mogelijk tot in de 3, zonder komt ding ook in 4 los.
En niet een hupje maar zo hoog als je wilt, mits goed gedoseerd.Waanzin dus eigenlijk maar wel erg leuk, te leuk feitelijk want het lijkt wel een, zei het te zware, Supermotard. Artikel 5 of rijcursus heb ik snel "verdiend" ben ik bang.
Hoe hard het ding loopt weet ik nog niet, nog niet geprobeerd. 250+ zit je erg snel aan/over iig.
Is de eerste brommer waarbij ik de neiging heb om tandje groter vóór te doen dus.
Verbruik is trouwens hoger dan bij de vorige "duikboot", zal HELLdeskert wel prettig vinden.