• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Tuono van 2006 start niet meer !!!

gr1000

MF'er
Lid geworden
19 nov 2007
Waarderingsscore
0
Heb een Tuono '06 model, motor wilt niet meer starten. zekeringen zijn OK, accu ook genoeg power, kan de startmotor zijn maar ook met het aanduwen van de motor lukt het niet! electrisch starten maakt alleen een tikkend geluid!!! heeft iemand dezelfde problemen eens gehad en wat te doen????

is het een sterke ratel die hoort bij het starten? dan vrees ik dat je startkoppeling ( de vrijloopnaaf op je kruk-as) kapot is (had ik ook vorige maand). als je 2 rechter handen hebt is het redelijk makelijk zelf te doen.

Laatst bewerkt:
Ben niet super technisch maar heb een onderhoudsmanual, zal daar wel even induiken en kijken of het zelf te doen is. Bedankt voor de tip.

Bij mijn RSV Mille is het startrelais ooit kapot gegaan. Zelfde klachten. Probeer eens met een schroevedraaier o.i.d. een verbinding te maken tussen de beide aansluitingen op het startrelais (niet schrikken van de vonken).

..en misschien toch te weinig power in je accu..

Al geprobeerd aan de auto met startkabels?

Accu is in goede staat dus dat kan het niet zijn. Ben de Italiaanse fiets een beetje zat.. is altijd wel wat mee... nog geen stappen ondernomen, komt vanavond.

Accu is in goede staat dus dat kan het niet zijn. Ben de Italiaanse fiets een beetje zat.. is altijd wel wat mee... nog geen stappen ondernomen, komt vanavond.

Dacht ik dus ook :N
Had gewoon 12V maar de accu kon toch niet genoeg stroom leveren.
Dan werkt de teller, benzine-pomp, kleppen in uitlaat hoor je open gaan etc.. maar starten ho maar, dus startkabels naar de auto, en voilá dan weet je het zeker.

zou toch accu eerst ff controleren.

daarna relais.

daarna start koppeling.. als je de motor in de 2e versnelling zet en even met 2 man gaat duwen tot je ong 15km per uur gaat en dan probeert? springt hij dat naar voren en hoor je m bijna aangaan of niet?

ja dat heb ik tot nu nog niet kunnen proberen, kom nog 2 man te kort maar ga straks een poging wagen, maar dan is het toch de startmotor die vast zit ?

Vergeet ik te melden: ik heb in mijn Mille destijds een YTX14BS accu geplaatst ipv de YTX12BS. Past alleen het op-zijn-plek-houd klpeje niet meer, maar de accu wordt door het zadel op zijn plek gehouden. Std. accu is te zwakjes na verloop van tijd.

Heb de motor proberen aan te duwen met 2 man, maar geen reactie 1 keer gaf hij aanstalte om aan te gaan maar daarmee was het ook gedaan. Vlak daarna begon onweer dus maar geen startkabels aangesloten. Vanavond even de auto erop aansluiten voor de zekerheid, anders is het toch naar de dealer vrees ik.

Daar schiet je niets mee op als het relais het heeft begeven (waar het het meeste van wegheeft). Heb je al geprobeerd om een schroevedraaier o.i.d. tussen het relais te zetten???

schroevedraaier ertussen (ZORG IN $#&@*#&^@*S-NAAM DAT IE IN DE VRIJ STAAT).

Hiermee omzeil je het startrelais en krijgt de startmotor direct stroom.

maatje met tuono had laatst ook zn relais mogen vervangen

heb em weer rijdend gekregen!!! F*CK-YEAH!!! was toch de accu, bleek dat de monteur waar ik net me 20.000 beurt had laten doen de motor bijna 2 dagen op het contact heeft laten staan... OV-kaart weer in de la en op de motor!!!

ja beetje knullig, heb een simpele lader bij de motor liggen en daar gaf ie aan dat alles wel oke was. Accu er toch uit en op het de grote lader bleek dat er nog maar 25% power was.

Terug
Bovenaan Onderaan