Tuono

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderB6

Die hard MF'er
19 aug 2003
297
1
Midden Nederland
Zo'n 2 weekjes geleden heb ik mijn Bandit verkocht en ben ik op zoek naar een twin.
Nu zag ik op marktplaats ineens een Tuono van 2003 voor 4000 eurootjes.
Dat was eigenlijk t emooi om waar te zijn, maar toch eens gemailed voor meer info.
Nu krijg ik vandaag een mailtje terug...

---------
Ik heb een paar foto's van de bike bijgedaan.
Deze bike is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in Engeland met de bike, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de bike naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de bike te testen, voordat ik m'n geld krijg.

De prijs van deze bike is 4.000 euro, en de verzendkosten zijn 300 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 4.150 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.

Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.

PS: Please reply me in english, because I don't know to write dutch. Only my wife write dutch and she will leave the country tomorrow
Regards

--------

Wat denken jullie ervan ??
 
Gewoon afspraak maken bij hem thuis, ff binnen bij hem thuis kijken. Proefritje, en naar een legitimatie bewijs vragen.

Wil hij op de bovenstaande zaken niet in gaan dan moet je maar snel weg gaan! :)
 
Waarom zou je een bike kopen terwijl je hem in het echt niet eens hebt gezien? Ik zeg niet doen.
 
Volgens mij is het een scam. Je wordt gewoonweg genaaid door oplichters. Je kunt hem niet zien, want hij staat er niet ofzo.

Nigerianen... die lichten op enzo... Net zoals al die tientallen andere motoren die zo op dit forum gepost zijn |( |(

mijn persoonlijke mening: *D :W smile and wave boyz *D :W smile and wave *D :W (naar de adverteerder dan, ey?)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff teruggemailed:

------
Hello Peter,

As you requested, I reply in English.
I am very interested, but would like to know some more details.
Is the bike registered in the Netherlands (with a Dutch license plate) ?
Was the bike ever involved in an accident or is it damaged ?
At what dealer was the bike in maintenance ?

If I would like to test it, how long will it take before I receive the bike ?
Maybe it is possible I meet you in England. I go there pretty often for my job. Maybe that will also save money for sending the bike to me.

Regards
------
 
NIET OP INGAAN!
Ik ben zo'n zelfde oplichterspraktijk tegengekomen op marktplaats.
Het ging toen om een Suzuki GSX-R 600 uit Italië. Hij had mij foto's gemailt van een Suzuki met een NL kenteken erop :+ en ik mocht ook de bike 5 dagen proberen enzo 8-) dus mooi laten staan dat ding :r

Owja hier wat de man in questie mij mailde:

I attached some photos with the moto. The moto is in perfect condition and has no problems , or damage in any kind .

I am located with the moto in Italy . Believe me , this is not a problem . I will ship the moto and you will have 5 testing days before I get the money.

The price of the moto is 3000Eur and the shipping taxes 300 eur
The total price will be 3300eur

Please e-mail me with more questions
 
Laatst bewerkt:
WEDDEN dat je nu niets meer hoort!? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zelf naar Engeland komt! Na geld overgemaakt te hebben via de Western Union Bank (of zoiets) hoor je nooit meer wat van ze.
4000 euries voor een Tuono is tenslotte erg weinig en je kunt mij niet wijs maken dat ie die niet kan slijten in de UK. Trap er niet in, zou ik zeggen.
 
Gewoon doen man, en gewoon vooruit betalen... We moeten elkaar toch een beetje kunnen vertrouwen, nietwaar :Z
 
oke korte uitleg de motor zal je waarschijnlijk nooit te zien krijgen maar aangezien de verrzendkosten niet extreem hoog zijn ben je bereid die te betalen aangezien je de motor 5 dagen mag testen. en daar gaat het mis verzendkosten in zak van de adverteerder en jij zal nooit weer wat van hem vernemen :Y
 
oplichterij

maar mijn pa rijdt sinds kort een tuono en hij bevalt zeer goed.

hij komt trouwens van een ZX9R uit 2000 af
 
Even voor alle overbodigheid (is tenslotte pas het twintigste onderwerp over deze praktijken, en dan heb ik het alleen over afgelopen maand ;( )
Waarschijnlijk krijg je wel antwoord, namelijk dat je je geld moet stallen bij een transporteur of zo. Zit zelfs een website adres bij, ziet er allemaal gelikt uit etc, geen probleem. Zij houden het geld vast tot na de 5 dagen proefperiode. Pas als jij zegt de bike te houden betalen zij het aan de verkoper.
Helaas is het transportbedrijf net zo fake als de fiets. Zodra je betaald hebt is het jammer maar helaas en behoor je tot het snel groeiende leger slachtoffers van deze praktijken.
Nogmaals: Als het te goed klinkt om waar te zijn, is het dat ook waarschijnlijk niet! Klinkt hard maar is een waarheid als een koe.

PS: Is geen ervaringsfeitje, mijn brommer komt gewoon van de plaatselijke motorboer :)
 
Zijn al hopen topics over met allemaal dezelfde conclusie.

If it sounds to good to be true.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan